skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
szmaragdzik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-01-2011, 10:32 skrzynia biegów
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Mam taki problem, dzieje się to tylko wtedy, gdy rozwożę listy z kolegą. Czyli częste biegi 1,2 i R... po kilku godzinach, gdy chce wbić wsteczny, to brzęczy i musze próbowac kilka razy. Gdy nei chce wejść, muszę wyłączyć samochód wbić R i odpalić... gdy samochód `ostydgnie problemu nie ma...
Bądź gdy jeżdżę długo tylko normalnie to równiez problemu nie ma.
Raz za kiedy wyskakuje mi 3. Co się dzieje? |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 28-01-2011, 11:51
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
To normalne w Fiatach, a często zdarza się też w 'lepszych' markach. Wsteczny nie ma synchronizacji, do tego ma proste zęby i dlatego czasem są z tym problemy. Wystarczy wtedy wbić inny bieg i znów spróbować R. Albo dać luz, wysprzęglić i znów wsteczny. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-01-2011, 12:05
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
A ja na wszelki wypadek sprawdziłbym skok pedału sprzęgła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
NSKK2
Antypirat drogowy
Pomógł: 33 razy Wiek: 51 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 104 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-01-2011, 19:37
Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510 |
|
|
Przyda się też sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów |
|
|
|
 |
szmaragdzik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-01-2011, 16:36
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Jestem w stanie sam sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Dodam, że samochód ma przejechane prawie 370tys. (99r.) był to samochód firmowy, więc wątpię aby było tam coś sprawdzane. |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 30-01-2011, 17:32
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Jesteś Poszukaj w dziale Manuale - są dokładne zdjęcia. Nie jestem pewien czy tak samo jest w 1100 jak u mnie w 900, ale generalnie są dwie śruby imbusowe patrząc od przodu samochodu na skrzynię. Dolna służy do spuszczania oleju, a górna do nalewania i kontroli poziomu oleju. Poziom oleju powinien być na równi z tą górną śrubą. Czyli odkręcasz, świecisz latarką i widać czy tafla oleju jest na poziomie otworu czy nie widać oleju
Tak na marginesie to niezły przebieg |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
psiapstys
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2011, 18:28
Bolid: sc 1.1 2003r |
|
|
kurcze przebig jest niesamowity mam nadzieje ze i moj tyle przejedzie |
|
|
|
 |
automaniak126
Nałogowiec

Pomógł: 25 razy Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 30-01-2011, 18:47
Bolid: Seicento |
|
|
sprawdź olej w skrzyni, bo pewnie ci jużwyleciał bo przy tym przebiegu i to w firmowym samochodzie to pewnie norma że tm nikt nie zaglądał auszczelniaczami półosi to praktycznie w każdym sejku leci, tak jak to kiedyś było w maluchach, poza tym to może sprzędło nie wysprzęglać dobrze dlatego tak się robi, sprawdź sprzęgło:) |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
|