zawieszenie prawa strona problem |
Autor |
Wiadomość |
Kron22
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-04-2008, 16:01 zawieszenie prawa strona problem
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
A wiec od razu powiem ze mam wywalona koncówke drazka ale jezeli mi mozecie powiedziec co jeszcze to bylbym wdzieczny.A teraz do sedna:
jak jade po nierownosciach to wiadomo kierownica drży i slychac stuki ale jak jade po prostej drodze asfaltowej to tez zdarza sie ze slychac dzwiek jak by cos sie niby polusowalo powiem ze to dosyc glosno slychac i zastanawia mnie to co to moze byc.Dodam ze jak podniose auto i zaczne ruszac prawym przednim kolem to moge nim poruszyc w dwoch plaszczyznach tzn poziomie noi pionie (chodzi mi o nie cale zawieszenie tylko samo kolo).Amorki sa sprawne Prosze o pomoc !! |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 29-04-2008, 16:15
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Jest kilka rzeczy, które mogą się popsuć:
1 - wahacz (tuleje wahacza/sworzeń wahacza). Jeśli to sworzeń, to lepiej wymienić cały wahacz - mam u siebie w firmie po 70zł.
2- mocowania górne amortyzatora - po 60zł.
3- końcówka drążka, ale wtedy koło nie chodziło by w płaszczyźnie góra/dół.
Odżałuj parę dyszek i wal do mechanika, niech obejrzy dokładnie co jest do wymiany. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
Kron22
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-04-2008, 16:33
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
tzn kolo nie chodzi góra dól tylko jak je sie chyci na górze i na dole i zacznie pchac do przodu i do tylu to o ta plaszczyzne mi chodzi |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 29-04-2008, 18:04
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Tzn. że wykonuje ruch jak podczas jazdy? Kręci się w przó i w tył? Jeśli tak, to byłoby to mocowanie amortyzatora. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
Kron22
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-04-2008, 18:35
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
nie kreci sie tylko telepie w plaszczyznie poziomej no nie wiem jak to opisac np lapiesz kolo na górze i nim telepiesz do srodka w kierunku silnika i na zewnatrz do siebie tak kolo wlasnie lata |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 29-04-2008, 18:45
Bolid: 1E 187 |
|
|
niemiec napisał/a: | 1 - wahacz (tuleje wahacza/sworzeń wahacza). Jeśli to sworzeń, to lepiej wymienić cały wahacz - mam u siebie w firmie po 70zł. |
to raczej jest to - miałęm to samo. |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 29-04-2008, 19:07
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Dokładnie tak - to tuleje wahacza lub sworzeń. Tylko w kanale można sprawdzić gdzie jest luz. A jeśli nie znasz się na tymk dobrze, to daj zarobić dwie dychy mechanikowi, niech ci obejrzy zawieszenie i powie, co jest do wymiany. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 29-04-2008, 19:27
Bolid: 1E 187 |
|
|
na trzepaki wrzuci i powie gdzie luz. Ale sej jest tak skonstruowany, że nie wymienia się tulejek ani gum tylko od razu cały wahacz |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 29-04-2008, 20:55
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
szymonek napisał/a: | Ale sej jest tak skonstruowany, że nie wymienia się tulejek ani gum tylko od razu cały wahacz | i tu niespodzianka szymonek, osobiście dokonałem trzy dni temu wymiany dwóch tulejek (środkowej i końcowej) w przednim wahaczu. Tulejki kosztowały 15zł, a wymiana była tak banalnie prosta w porównaniu z tylnymi wahaczami, że szkoda mi było wydać 70zł na wahacz.. Niestety w drugim tak łatwo nie poszło, bo ukręciłem gwint na śrubie sworznia i tu zonk - sworznia nie kupisz w Inter Carsie więc kupiłem nowy wahacz. Poza tym wprasowanie sworznia kosztuje ok. 50zł więc i tak byłaby skórka za wyprawkę.
Ale wymienia się tulejki, wymienia.. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30-04-2008, 07:45
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
to na pewno tuleje... po wymianie luz znika...miałem ostatnio to samo... |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
|