| Check engine mruga | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | cedric   Nałogowiec
 
 Pomógł: 15 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 01 Mar 2008
 Posty: 304
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-08-2012, 23:34   Check engine mruga Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jestem po trasie do Warszawy gdzie rozwinąłem zawrotną prędkość między 130 a 140 km/h i coś zaobserwowałem. Jadąc np. 130 km/h po puszczeniu pedału gazu zaczyna mrugać check engine, pomruga kilka razy i spokój. Prędkości mogą być różne do wywołania tego mrugania ale najmniejsza to ok 110 km/h.
 Mruganie pojawia się najczęściej przy odpuszczeniu gazu przy tych wysokich prędkościach, ponadto kilka razy udało mi się wywołać mruganie dodając dużo gazu np. rozpędzając się ze 110 wzwyż.
 Mam nadzieję że nie zagmatwałem za bardzo. Ponadto z autem nic się nie dzieje, pruje jak zawsze.
 
 O co kaman?
 |  
				| _________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TheStig   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 74 razy
 Wiek: 35
 Dołączył: 21 Sie 2011
 Posty: 672
 Skąd: Słupsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-08-2012, 08:38 Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG
 | 
 |  
               | 
 |  
               | FiatEcuScan prawdę Ci powie, ciężko tak wróżyć   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | macher   Moderator
 
 Pomógł: 448 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2149
 Skąd: wioska wilków wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-08-2012, 08:40 Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pewno powie : brak błędów  Usterka chwilowa . Czyżby adaptacja koła fonicznego? |  
				| _________________ Hac не дoгoнят ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cedric   Nałogowiec
 
 Pomógł: 15 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 01 Mar 2008
 Posty: 304
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-09-2012, 16:36 Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | macher napisał/a: |  	  | Pewno powie : brak błędów  Usterka chwilowa . | 
 
 po podpięciu do FESa ( dopiero znalazłem czas
  ) wykazało błąd: 
 
 P0300 Misfires detected
 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
 
 Dodam że auto przed wyjazdem do Warszawy było na kontroli ustawienia rozrządu w ASO Fiat. Ponoć był przestawiony o 1 ząbek i poprawili.
 To mruganie pojawiło się po wyjeździe z warsztatu.
 Dziwne....
 |  
				| _________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | macher   Moderator
 
 Pomógł: 448 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2149
 Skąd: wioska wilków wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-09-2012, 18:31 Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Znaczy "wypadanie zapłonu na losowym(na wielu) cylindrach" "wykryto strzał niechcący(chybiony)". Tak dosłownie to znaczy ale mój angielski kiepski więc przetłumaczył syn |  
				| _________________ Hac не дoгoнят ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cedric   Nałogowiec
 
 Pomógł: 15 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 01 Mar 2008
 Posty: 304
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2012, 07:47 Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | macher napisał/a: |  	  | Znaczy "wypadanie zapłonu na losowym(na wielu) cylindrach" "wykryto strzał niechcący(chybiony)". | 
 
 co dalej z tym robić?
 |  
				| _________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | macher   Moderator
 
 Pomógł: 448 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2149
 Skąd: wioska wilków wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2012, 08:01 Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie jest podporządkowany do konkretnego cylindra więc może być wina kabli WN świec itp. Ale nie wymieniaj w ciemno mogę się mylić . Tak samo sonda za katalizatorem wykryła dużą ilość węglowodorów - pozostałość po niespalonej mieszance.Jak jedziesz te 130 km/h i puścisz gaz to mieszanka po chwili staje się uboga na tyle aby nastąpiły zapłony ale jeszcze troszkę paliwa tam jest . Może to to? Jak widzisz teorii wiele a błąd naprawdę jest ogólny i mało naprawadzający na konkretny element. |  
				| _________________ Hac не дoгoнят ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   AntyToyotowy
 
 Pomógł: 159 razy
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 2476
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2012, 08:05 Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km
 | 
 |  
               | 
 |  
               | cedric, jak stoisz na luzie to czujesz jak coś \ ktoś by Ci kopał auto ? takie głuche uderzenia silnika ? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomek16f   Nałogowiec
 Kocha Mercedesy
 
  
 Pomógł: 48 razy
 Wiek: 45
 Dołączył: 27 Gru 2011
 Posty: 853
 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2012, 08:41 Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | macher napisał/a: |  	  | ak widzisz teorii wiele a błąd naprawdę jest ogólny i mało naprawadzający na konkretny element. | 
 
 
  	  | Łukasz napisał/a: |  	  | cedric, jak stoisz na luzie to czujesz jak coś \ ktoś by Ci kopał auto ? takie głuche uderzenia silnika ? | 
 
 standard w co 2 MPI, mamy to samo tylko check engine nie wywala, ale po podpięciu pod profesjonalny scaner, wykazuje na ułamki sekund właśnie wypadanie zapłonów spowodowane jak wyżej + 10 innych powodów. Pisalismy chyba o tym obszernie w temacie wypadające zapłony? A że u ciebie mrugnie chcec błąd chwilowy to po prostu masz te jak to nazywam tąpnięcia w podłoge mocniejsze i bardziej niz na ułamek sekundy.
 
 Możesz próbować wymieniać- czyścić, ale efekt może być mizerny...
 |  
				| _________________ nasz YT
 http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
 www:
 http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
 Fanpage
 https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   AntyToyotowy
 
 Pomógł: 159 razy
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 2476
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2012, 08:44 Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tomek16f, dlatego pytałem, bo mam tak od czasu do czasu ( bardzo rzadko nawet ) ale nie zamierzam szukać przyczyny bo jest to sporadyczne i mi to nie przeszkadza 
 oczywiscie świece\kable nówka cewki OK
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomek16f   Nałogowiec
 Kocha Mercedesy
 
  
 Pomógł: 48 razy
 Wiek: 45
 Dołączył: 27 Gru 2011
 Posty: 853
 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2012, 09:00 Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Łukasz napisał/a: |  	  | Tomek16f, dlatego pytałem, bo mam tak od czasu do czasu ( bardzo rzadko nawet ) ale nie zamierzam szukać przyczyny bo jest to sporadyczne i mi to nie przeszkadza 
 oczywiscie świece\kable nówka cewki OK
 | 
 
 Tak samo u mnie
  i tak samo mam to w ........ a jak bedę kiedyś go sprzedawał i przyjdzie znaFFFca i powie że ma drgania na jałowym i cos tu mu nie gra to.... usłyszy   |  
				| _________________ nasz YT
 http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
 www:
 http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
 Fanpage
 https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cedric   Nałogowiec
 
 Pomógł: 15 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 01 Mar 2008
 Posty: 304
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2012, 11:52 Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Łukasz napisał/a: |  	  | cedric, jak stoisz na luzie to czujesz jak coś \ ktoś by Ci kopał auto ? takie głuche uderzenia silnika ? | 
 
 takie kopy miałem przed regulacją rozrządu, teraz tego nie ma
 |  
				| _________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   AntyToyotowy
 
 Pomógł: 159 razy
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 2476
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2012, 12:27 Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km
 | 
 |  
               | 
 |  
               | cedric, rozrząd na to nie ma wpływu, ja mam na 100% dobrze ustawiony, auto dynamiczne i wkręca się pięknie na obroty. auto ma już 3-ci rozrząd i zawsze tak było - tylko naprawdę rzadko. 
 jak jesteś świeżo po rozrządzie to poczekaj troszke bo to się nie pojawia przecież codziennie, ale co do CHECK-a - wracaj tam gdzie Ci zrobili i niech sprawdzają co namieszali
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |