FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z przekaźnikiem
Autor Wiadomość
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 18-06-2014, 07:34   Problem z przekaźnikiem
   Bolid: 1.1 SPI


Potrzebuje pomocy speca.
Krótki opis:
Od jakiegoś dnia wkładam kluczyk przekręcam czekam aż marchewka zgaśnie odpalam i przy odpalaniu marchewka znowu na chwilkę się zapala-mniej więcej na taki czas jak przed odpalaniem.
Wczoraj po pracy wsiadam odpalam i nic. Cisza.
Akku 100% sprawny, nowe cewki, kable , świece.
Po odpaleniu cisza, rozrusznik nie kręci światła gasną a kontrolki na desce nie przygasają.
Po puszczeniu kluczyka cykanie z komory silnika a konkretniej z tych dwóch przekaźników obok kompa co są. Otwieram puszkę wypinam przekaźnik i wpinam z powrotem-już nie cyka ale po ponownej próbie odpalenia znowu to samo.
Czy to może być wina przekaźnika czy raczej coś innego??? Za co jest odpowiedzialny czerwony a za co czarny przekaźnik
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 18-06-2014, 20:42   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Czerwony zasila plusem m.innymi pompę paliwa cewki wtryskiwacz zawór evap , podgrzewanie sondy lambda a czarny zasila sterownik silnika. Sprawdź masę -przewód od akumulatora do karoserii i silnika. Z tego co czytam może być też problem w stacyjce nadpalone styki w kostce ale wpierw sprawdź masy-czasami przewód wygląda na pewny ale trzyma się na izolacji a środek przegnity
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
pixi44 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-06-2014, 19:03   
   Bolid: Seicento 1.1


Wiem, że troszkę poniewczasie natknąłem się na ten post ale miałem takie same objawy jak kolega i szlag mnie trafiał bo nie wiedziałem co jest toteż krótko opiszę sytuację.
Objawy dokładnie takie jak w/w.
Winny akumulator!!!
Jak to sprawdzić - mierzymy miernikiem aku, mamy książkowe 12,8V, niby sprawny. Odpalamy na `pych`, mierzymy ładowanie, pokazuje nam miernik 14V - super!!!
Szukamy dalej ale nie tędy droga, należy jeszcze sprawdzić aku pod obciążeniem, tzn. włączyć stacyjkę na pierwszą pozycję do kontrolek, a następnie włączyć światła mijania, ogrzewanie tylnej szyby i ewentualnie światła długie, jednocześnie mierząc napięcie na aku.
Jeśli zaobserwujemy znaczny spadek napięcia poniżej 10V to znaczy, że połączenia między celami wewnątrz aku są upalone itp w związku z czym akumulator jest do wy*****nia (szrot)
Ja miałem spadek napięcia przy włączonych światłach do 3V a włączenie długich sprawiało gaśnięcie wszystkich kontrolek i wyświetlacza.

Jedynym plusem tej sytuacji jest kompleksowy przegląd instalacji elektrycznej, wszystkich przyłączy masowych itp

Piszę o tym dla potomnych :wink: pro publico bono
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum