FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seiczento 1.1 czuć w oleju benzyną
Autor Wiadomość
tomasz80 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 07-03-2018, 23:00   Seiczento 1.1 czuć w oleju benzyną
   Bolid: Fiat seiczento 1.1


Witam wszystkich.Mam problem z sejem 1.1 spi bo od pewnego czasu czuć benzyna w oleju silnikowym i przybywa jego stan .Mechanik wymienił czujnik temperatury silnika i wymienił olej ale nadal jest to samo .Proszę o pomoc.
_________________
tomasz80
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-03-2018, 00:52   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Sonda lambda padła,wtrysk może leje-? Kontrolka silnika się nie zapala? Najlepiej podpiąść pod komp. Może być jeszcze przewód z pochłaniacza par paliwa,jak go odepniesz,nieszczelny komp podaje dużo za dużo paliwa-nie grzeje się na postoju.?
Wymiana na ,,pałę'' nie ma sensu.
 
 
 
tomasz80 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 12-03-2018, 09:51   
   Bolid: Fiat seiczento 1.1


Samochód się nie grzeje i chyba spalanie ma za duże.Ktoś mi sugerował że pierścienie słabe i przepuszczają benzynę ale czy przy słabych pierścieniach powinno raczej ubywać oleju i chlać olej.Tak jak piszesz wymiana na pałę nie ma sensu bo pół samochodu wymienię i usterki nie znajdę.Zmierzę mu ciśnienie na cylindrach i podepnę go pod kompa.
_________________
tomasz80
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-03-2018, 22:23   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Ja pie...co mają pierścienie tłokowe do zwiększonego spalania benzyny-kucharz na praktyce ci to mówił. :shock:
Podepnij pod komp i sprawdź sondę lamba(korekcję),rozumiem,że pochłaniacz par paliwa zdiagnozowany i wężyk podpięty,termostat sprawny bo jak ma lecieć ciepłe leci ciepłe,moc :)) ma.Kompresję odpuść,chyba,że z ciekawości,jak masz dojścia podmień wstryskiwacz Twój może leje zamiast podawać.
 
 
 
tomasz80 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 14-03-2018, 00:37   
   Bolid: Fiat seiczento 1.1


Jeśli chodzi o pierścienie to samochód był ostatnio używany na krótkich odcinkach czyli nie dogrzany czyli mógł długo pracować na ssaniu . Dostawał dużą dawkę paliwa której część mogła dostawać się przez pierścienie do oleju i dlatego było czuć benzyną w oleju .Dziś przegoniłem go w dalszą trasę i jakby teraz nie czuć tej benzyny w oleju .Termostat dobry bo samochód się nie grzeje i ogrzewnie dobre.Co do mocy to do 60 km to idzie bardzo dobrze, a potem jest już słabszy ale nie mam do czego porównywać bo jeżdżę przeważnie drugim duzo większym , dużo mocniejszym autem i dla tego ciężko mi określić. Na razie nie miałem czasu jeździć do mechanika i podpinać pod kompa zająłem się hamulcami bo auto ma swoje lata i przewody hamulcowe wszystkie do wymiany( przerdzewiałe,regeneracja zacisków i zacinająca się linka hamulca ręcznego w dodatku pękła mi szyba przednia od dołu poszło pękniecie na jakieś 8cm w górę bez powodu.Za pomoc w ustaleniu usterki serdeczne dzięki .
_________________
tomasz80
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-03-2018, 23:00   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Musiał by naprawdę długo jeździć krótko, w zimnie , pod korkiem oleju miał byś maź.
Jak olej jest rozrzedzony paliwem w dużym stopniu, nie zalecam przeganiania go bo olej ma kiepskie właściwości smarujące-obniża się mocno lepkość-ale to 1.1 nie to przeżyje.
Szyba w sc pęka samoistnie najczęściej od mocno sfatygowanej delikatnej kasty i dziur w pięknych drogach :wink:
 
 
 
tomasz80 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 15-03-2018, 18:29   
   Bolid: Fiat seiczento 1.1


Jest maż pod korkiem oleju i widać jak skrapla się tam woda, bo są oczka wody .Mam nadzieję że to nie padnięta uszczelka pod głowicą tylko woda się skrapla przez nie dogrzanie. Płynu ubywa ale to przez cieknącą pompę wodną Nie ma objawów takich jak puchnące przewody chłodnicy i nie dymi na biało tak jak przy walniętej uszczelce.Kupię nowy termostat może to nie tylko krótkie trasy ale i on sprawia te niedogrzanie.Pytanie moje jest takie czy musi to być oryginalny termostat Fiata czy mogę kupić tańszy zamiennik?
_________________
tomasz80
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-03-2018, 21:59   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


,,Tańsze'' zamienniki są paradoksalnie droższe bo padają szybko w sc-o vernecie myślałeś,kiedyś made in france wytrzymał mi 7 lat obecnie robiony w chinach padaja po roku.Ze znaczkiem fiata behr nie musi być czyli oryginał,ale 2 polecam behr albo wahler.,alternatywy do spi jako tańszego zamiennika nie ma jest tandeta albo te dwa.Nie wiem jak krótkie trasy,ale maź pod korkiem i ubytki płynu nie wróżą dobrze,a pod uszczelki pod głowicą nie zawsze jest tak spektakularny-zależy gdzie przedmucha.Dziwne też,że większość osób porusza ten temat zimą-co w tym jest :idea: Obserwuj-zawsze powtarzam test na CO2 jest tańszy niz wymiana na pałę u Mietka....czy sugestie znajomych...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum