FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sprawdzanie silnika przy kupnie
Autor Wiadomość
sabcio9207 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 41
Skąd: lodz
  Wysłany: 21-11-2011, 21:10   sprawdzanie silnika przy kupnie
   Bolid: seicento 1.1/1.2 8v


witam.zamierzam kupic silnik do swapa 1.2 8v i mam pytanie jak i co trzeba sprawdzac przy silniku czy jest dobry?napewno wycieki oleju jezeli oczywiscie nie byl myty.chodzi mi w szczegolnosci o stan techniczny
 
 
mariusz1606 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 650
Skąd: Żółtowo
Wysłany: 21-11-2011, 22:45   
   Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E


ja bym zwalił miskę olejową i sprawdził dół np panewki
_________________
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-11-2011, 23:22   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jak stary silnik moze być idealny czy dobry?! To zawsze będzie kot w worku. Te silniki już swoje przejeździły i cudów nie ma. Panewki na bank będą porysowane i do wymiany podobnie gładzie cylindrów i raczej nikt ci nie pozwoli na rozkręcanie na środku sklepu czy giełdy :cool: Również osobiście jeszcze nie widziałem używanego silnika niezalepionego olejem z zewnątrz. Zawsze coś bedzie i jest oczywiste że przy swapie wszystkie uszczelniacze dajesz nowe.
Z zewnątrz ważne żeby nie miał uszkodzeń, pęknięć wyszczerbień, wgniecionej miski, zerwanych szpilek itd. Sprawdzić czy data bloku i głowicy pokrywa się czy są z innych zestawów. Ogólnie najłatwiej jest zdjąć dekiel z głowicy i popatrzeć na wałek, czy krzywki są wytarte/okrągłe czy w miarę ostre. Jak się kręci w łożyskach, czy jest prosty. Warto postarać się o odkręcenie głowicy i zaglądnięcie na komory spalania [świece/zawory] i obejrzenie spodu czy nie ma pęknięć bo inaczej będzie do wymiany.
Pamiętaj że sprzedający zawsze będzie starał sie powiedzieć to, co chcesz usłyszeć. Na uczciwość nie ma co liczyć zabardzo.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
sabcio9207 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 41
Skąd: lodz
Wysłany: 21-11-2011, 23:35   
   Bolid: seicento 1.1/1.2 8v


wielkie dzieki za konkretna odpowiedz.mam pytanie a propo panewek czy jest taka mozliwosc zeby wymienic panewki bez szlifu?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-11-2011, 00:06   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Jest zarówno panewki jak i pierścienie tłokowe-pod warunkiem,że wał i gładzie nie są za mocno zużyte.
I to szczególnie polecam+ uszczelniacze zaworowe jeżeli chcesz pojeździć bez częstych dolewek oleju.
Napisz priva skąd bierzesz silnik może coś pomogę w Łodzi:-) Doradzę lub odradzę:-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum