sprawdzanie silnika przy kupnie |
Autor |
Wiadomość |
sabcio9207
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 41 Skąd: lodz
|
Wysłany: 21-11-2011, 21:10 sprawdzanie silnika przy kupnie
Bolid: seicento 1.1/1.2 8v |
|
|
witam.zamierzam kupic silnik do swapa 1.2 8v i mam pytanie jak i co trzeba sprawdzac przy silniku czy jest dobry?napewno wycieki oleju jezeli oczywiscie nie byl myty.chodzi mi w szczegolnosci o stan techniczny |
|
|
|
 |
mariusz1606
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 650 Skąd: Żółtowo
|
Wysłany: 21-11-2011, 22:45
Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E |
|
|
ja bym zwalił miskę olejową i sprawdził dół np panewki |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-11-2011, 23:22
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Jak stary silnik moze być idealny czy dobry?! To zawsze będzie kot w worku. Te silniki już swoje przejeździły i cudów nie ma. Panewki na bank będą porysowane i do wymiany podobnie gładzie cylindrów i raczej nikt ci nie pozwoli na rozkręcanie na środku sklepu czy giełdy Również osobiście jeszcze nie widziałem używanego silnika niezalepionego olejem z zewnątrz. Zawsze coś bedzie i jest oczywiste że przy swapie wszystkie uszczelniacze dajesz nowe.
Z zewnątrz ważne żeby nie miał uszkodzeń, pęknięć wyszczerbień, wgniecionej miski, zerwanych szpilek itd. Sprawdzić czy data bloku i głowicy pokrywa się czy są z innych zestawów. Ogólnie najłatwiej jest zdjąć dekiel z głowicy i popatrzeć na wałek, czy krzywki są wytarte/okrągłe czy w miarę ostre. Jak się kręci w łożyskach, czy jest prosty. Warto postarać się o odkręcenie głowicy i zaglądnięcie na komory spalania [świece/zawory] i obejrzenie spodu czy nie ma pęknięć bo inaczej będzie do wymiany.
Pamiętaj że sprzedający zawsze będzie starał sie powiedzieć to, co chcesz usłyszeć. Na uczciwość nie ma co liczyć zabardzo. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
sabcio9207
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 41 Skąd: lodz
|
Wysłany: 21-11-2011, 23:35
Bolid: seicento 1.1/1.2 8v |
|
|
wielkie dzieki za konkretna odpowiedz.mam pytanie a propo panewek czy jest taka mozliwosc zeby wymienic panewki bez szlifu? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-11-2011, 00:06
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Jest zarówno panewki jak i pierścienie tłokowe-pod warunkiem,że wał i gładzie nie są za mocno zużyte.
I to szczególnie polecam+ uszczelniacze zaworowe jeżeli chcesz pojeździć bez częstych dolewek oleju.
Napisz priva skąd bierzesz silnik może coś pomogę w Łodzi:-) Doradzę lub odradzę:-) |
|
|
|
 |
|