Wyciek oleju |
Autor |
Wiadomość |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 03-06-2015, 23:15 Wyciek oleju
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
Witam. Zauważyłem w moim Seju wyciek oleju. Nie jest to dużo bo poziom się w miarę utrzymuje. Wydaje mi się, że wyciek jest to tak bardziej z górnej części. Mokry jest też jakiś zbiornik pod komorą gdzie znajduje się olej. Wiecie co jest tym spowodowane i jakie mogą być koszta naprawy? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-06-2015, 23:27
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Temat tysiąc razy przerabiany-jeżeli silnik 899cm to uszczelka pod pokrywą zaworów, spod korka oleju, lub spod uszczelki pod głowicą-co nie oznacza, że musi przedostawać się olej do płynu.
Pierwsze 2 rzeczy do 50zł, uszczeka pod głowicą x2 + zdjęcie głowicy-to już różnie od 300zł.
w 1.1 uszczelka pod pokrywą-dobra+ delikatne spiłowanie nóżek pokrywy/silikon wysokotemperaturowy w rowki do 50zł, czasami j.w + spod nieoryginalnego korka zawsze i starej twardej odmy czasami.
Może też sączyć się z uszczelniacza wałka i przez oring cewek-najlepiej umyj silnik i zobacz gdzie leci-inaczej można nie trafić. To są tanie rzeczy oprócz wymiany uszczelki pod głowicą, i można je wyeliminować na całe życie silnika bynajmniej 1.1.-kwestia raz dobrej jakości części 2-jeden z 2 trików z uszczelką pod pokrywą. |
|
|
|
 |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 03-06-2015, 23:42
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
Mam silnik 1.1. Mam Fiata od dwóch dni więc nie za bardzo się na nim znam |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 03-06-2015, 23:42
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Pasta DIRKO twoim przyjacielem, nie silikon. Skleisz bez wycieków nawet na starej uszczelce, grunt to oczyszczenie i odtłuszczenie. |
|
|
|
 |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 03-06-2015, 23:43
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
A jak trwała jest taka pasa? Na ile wytrzyma? |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 03-06-2015, 23:47
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Volkswageny są składane na tym, więc chyba trochę pojeździsz. Zwykły silikon, zwłaszcza rajdowy czerwony nie nadaje się do uszczelniania niczego poza WSK. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-06-2015, 23:48
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
ziomalbart napisał/a: | A jak trwała jest taka pasa? Na ile wytrzyma? |
Do czasu aż przyjdzie Ci ustawiać luz zaworowy-jak bez lpg spokojnie 60-80tys.-od momentu prawidłowego ustawienia.Z lpg max połowa pierwszego przebiegu.
Ps.Oczywiście silikon nie za 7zł tubka tylko wurtha za 27zł i trójrowkowa uszczelka. Ale i tak skuteczniejsze jest spiłowanie nóżek i silikon tylko na półkola.
W 600 z nową głowicą nie potrzeba nic oprócz uszczelki. |
Ostatnio zmieniony przez Paweł1984 03-06-2015, 23:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 03-06-2015, 23:49
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Czyli do czasu aż sam oderwiesz pokrywę. |
|
|
|
 |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 03-06-2015, 23:53
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
Mam z lpg. Jutro w dzień dokładnie zobacze skąd ten wyciek jest i napisze. Dzięki za informacje |
|
|
|
 |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 04-06-2015, 10:46
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
Sąsiad który zna się trochę na autach powiedział mi, że olej wycieka na uszczelce pod ''klawiaturą''. Załączam zdjęcie poniżej. Droga jest taka wymiana i czy idzie zrobić to samemu?
 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 04-06-2015, 10:51
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Kupisz uszczelkę, do tego jakiś porzadny uszczelniacz o którym koledzy wyżej wspominali, ściągasz airboxa, potem odłączasz odmę, ściągasz cewki, odkrecasz bodajże 6 śrub, ściągasz, czyszcisz pozostałości po starej uszczelce, zakładasz nową i w odwrotnej kolejności. Przydałby się klucz dynamometetryczny jeśli masz za dużo pary w łapie, żeby to poskręcać z powrotem |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-06-2015, 20:01
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
ziomalbart napisał/a: | Sąsiad który zna się trochę na autach powiedział mi, że olej wycieka na uszczelce pod ''klawiaturą''. Załączam zdjęcie poniżej. Droga jest taka wymiana i czy idzie zrobić to samemu?
[url=http://images69.foto...med.jpg]Obrazek[/URL] |
15min porządnie i koszt uszczelki dobrej firmy 30-40zł(trójrowkowa do spi) + spiłowanie nóżek 10min. Czas średni level trudności 0-10-1-10-jedna z najprostrzych czynności w spi. |
|
|
|
 |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 05-06-2015, 16:18
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
Panowie czy jest na forum jakiś poradnik jak wymienić uszczelke pod zaworami w Seicento 1.1 SPI? |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 07-06-2015, 14:33
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Chyba nie ma.
To jest proste jak drut, jeśli umiesz w rowerze założyć łańcuch to i tu wymienisz uszczelkę. |
|
|
|
 |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 07-06-2015, 20:16
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
Już zrobiłem wczoraj. Nic ciężkiego, ale przed pierwszą własną naprawą zawsze stres |
|
|
|
 |
|