Mocne wycie chłodnicy/wentylatora |
Autor |
Wiadomość |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 03-06-2015, 21:58 Mocne wycie chłodnicy/wentylatora
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
Witam. Dzisiaj w moim Fiacie Seicento S 1.1 usłyszałem dość głośną pracę chyba wentylatora od chłodnicy. Co jakiś czas przestanie i zaczyna znowu wyć. Nie pokazuje mi się kontrolka, że silnik się przegrzewa ale też nie wiem czy jest sprawna. Wiecie co może być przyczyną takiego wycia? |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 03-06-2015, 22:23 Re: Mocne wycie chłodnicy/wentylatora
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
ziomalbart napisał/a: | Wiecie co może być przyczyną takiego wycia? |
Przyczyna to może być raczej jedna - coś ze sprawnością wentyla nie 'teges" (jezeli to napewno wentylator ci "wyje"). Sprawdź czy lekko chodzi, czy gdzieś nie ociera, a to że pracuje to normalne, u mnie też przy dzisiejszej temperaturze załączało go przy wolnej jeździe w mieście. |
|
|
|
 |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 03-06-2015, 22:56
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
W sumie dzisiaj było 30C. Jak jechałem o 22 to już nie słyszałem jak pracuje. A może być to spowodowane małą ilością oleju bądź starym olejem? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-06-2015, 00:02 Re: Mocne wycie chłodnicy/wentylatora
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
ziomalbart napisał/a: | Witam. Dzisiaj w moim Fiacie Seicento S 1.1 usłyszałem dość głośną pracę chyba wentylatora od chłodnicy. Co jakiś czas przestanie i zaczyna znowu wyć. Nie pokazuje mi się kontrolka, że silnik się przegrzewa ale też nie wiem czy jest sprawna. Wiecie co może być przyczyną takiego wycia? |
Zużycie silnika wentylatora |
|
|
|
 |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 04-06-2015, 00:04
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
A może być to spowodowane tym, żę było bardzo ciepło a ja też wolno nie jechałem? On pracował i gasł i tak na zmiane. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 04-06-2015, 10:39
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Może być i tak, wentylator działa cyklicznie, załącza się, zbija temp do odpowiedniej, a później się wyłącza.
U mnie wczoraj to samo, po prostu ciepło jest, albo masz niedrożną chłodnicę
Ja Ci się kontrolka zaświeci, to w połowie przypadków jest już po ptokach, więc ja bym się cieszył Chociaż w błogiej nieświadomości też nie warto żyć. Odłącz kabel od czujnika przegrzania ( obok bagnetu) przyłóz do masy i na przekręconej stacyjce zobacz czy się świeci kontrolka na kokpicie, jeśli się zaświeci to prawdopodobnie masz to sprawne, a kontrolka nie świeci bo nie dobija do krytycznej temperatury.
Podczas posotju możesz sprawdzać i posłuchać wiatrka czy dobrze pracuje. Odłącz wtyczke czujnika wkręconego w chłodnice i zmostkuj, a potem słuchaj czy mu coś dolega.
Dobrym rozwiązaniem również jest zrobienie załączania wentyla z hebla gdzieś w kabinie, wtedy jak widzisz że będziesz stał w korku, to załączasz i nie czekasz aż silnik przekroczy te umowne 98C (zaleznie od czujnika wkręconego w chłodnicy) |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 04-06-2015, 11:11
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
1922 napisał/a: | Odłącz wtyczke czujnika wkręconego w chłodnice i zmostkuj, a potem słuchaj czy mu coś dolega. |
Nie napisał czy to silnik SPI, czy MPI, w SPI ten sposób "zatrybi", ale w MPI włączaniem wentyla steruje sterownik (nie ma czujnika na chłodnicy) i tam trzeba zewrzeć styki przekaźnika aby załączyć wentylator "na próbę. |
|
|
|
 |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 04-06-2015, 13:27
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
Mam Seicento S 1.1 i szczerze powiem nie wiem czy to SPI czy MPI. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-06-2015, 13:47
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
ziomalbart napisał/a: | Mam Seicento S 1.1 i szczerze powiem nie wiem czy to SPI czy MPI. |
Ze zdjęcia które zamieściłeś w innym temacie wnioskuję że masz SPI |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 04-06-2015, 14:27
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
A czym to się rózni? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-06-2015, 14:38
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
ziomalbart napisał/a: | A czym to się rózni? |
SPI ma jeden wtryskiwacz a MPI ma 4 wtryski ale rozpoznałem po przewodzie ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego gdzie w wielopunkcie ten zespół nie występuje. Chyba że się mylę to niech ktoś mnie poprawi. jak to mawiali nasi przodkowie "errare humanum est" więc też moja wypowiedź nie może być pewnikiem |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 04-06-2015, 14:38
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
ziomalbart napisał/a: | A czym to się rózni? |
Wersją silnika - tak króciutko - SPI - wtrysk jednopunktowy, MPI - wtrysk wielopunktowy |
|
|
|
 |
ziomalbart
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 04-06-2015, 15:16
Bolid: Seicento S 1.1 SPI |
|
|
Jest to napisane w dowodzie rejstracyjnym? Szczerze, to moje pierwsze auto więc się słabo orientuję |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-06-2015, 15:32
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
ziomalbart napisał/a: | Jest to napisane w dowodzie rejstracyjnym? |
Nie ma ale rocznikiem możesz wywnioskować. Chyba poniżej 2000 to SPI. Sterownik - Jak otworzysz maskę to po prawo w komorze silnika ma napis IAW16F..... ? Jeśli tak to masz SPI |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
ogarol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 34 Skąd: FSD
|
Wysłany: 04-06-2015, 16:49
Bolid: 1.1 SPI 1999 |
|
|
ziomalbart napisał/a: | A czym to się rózni? |
A przeczytaj sobie TUTAJ |
|
|
|
 |
|