FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mocne wycie chłodnicy/wentylatora
Autor Wiadomość
ziomalbart 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-06-2015, 21:58   Mocne wycie chłodnicy/wentylatora
   Bolid: Seicento S 1.1 SPI


Witam. Dzisiaj w moim Fiacie Seicento S 1.1 usłyszałem dość głośną pracę chyba wentylatora od chłodnicy. Co jakiś czas przestanie i zaczyna znowu wyć. Nie pokazuje mi się kontrolka, że silnik się przegrzewa ale też nie wiem czy jest sprawna. Wiecie co może być przyczyną takiego wycia?
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 03-06-2015, 22:23   Re: Mocne wycie chłodnicy/wentylatora
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


ziomalbart napisał/a:
Wiecie co może być przyczyną takiego wycia?

Przyczyna to może być raczej jedna - coś ze sprawnością wentyla nie 'teges" (jezeli to napewno wentylator ci "wyje"). Sprawdź czy lekko chodzi, czy gdzieś nie ociera, a to że pracuje to normalne, u mnie też przy dzisiejszej temperaturze załączało go przy wolnej jeździe w mieście.
 
 
ziomalbart 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-06-2015, 22:56   
   Bolid: Seicento S 1.1 SPI


W sumie dzisiaj było 30C. Jak jechałem o 22 to już nie słyszałem jak pracuje. A może być to spowodowane małą ilością oleju bądź starym olejem?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-06-2015, 00:02   Re: Mocne wycie chłodnicy/wentylatora
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


ziomalbart napisał/a:
Witam. Dzisiaj w moim Fiacie Seicento S 1.1 usłyszałem dość głośną pracę chyba wentylatora od chłodnicy. Co jakiś czas przestanie i zaczyna znowu wyć. Nie pokazuje mi się kontrolka, że silnik się przegrzewa ale też nie wiem czy jest sprawna. Wiecie co może być przyczyną takiego wycia?

Zużycie silnika wentylatora :wink:
 
 
 
ziomalbart 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Zabrze
Wysłany: 04-06-2015, 00:04   
   Bolid: Seicento S 1.1 SPI


A może być to spowodowane tym, żę było bardzo ciepło a ja też wolno nie jechałem? On pracował i gasł i tak na zmiane.
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 04-06-2015, 10:39   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Może być i tak, wentylator działa cyklicznie, załącza się, zbija temp do odpowiedniej, a później się wyłącza.

U mnie wczoraj to samo, po prostu ciepło jest, albo masz niedrożną chłodnicę

Ja Ci się kontrolka zaświeci, to w połowie przypadków jest już po ptokach, więc ja bym się cieszył :)) Chociaż w błogiej nieświadomości też nie warto żyć. Odłącz kabel od czujnika przegrzania ( obok bagnetu) przyłóz do masy i na przekręconej stacyjce zobacz czy się świeci kontrolka na kokpicie, jeśli się zaświeci to prawdopodobnie masz to sprawne, a kontrolka nie świeci bo nie dobija do krytycznej temperatury.

Podczas posotju możesz sprawdzać i posłuchać wiatrka czy dobrze pracuje. Odłącz wtyczke czujnika wkręconego w chłodnice i zmostkuj, a potem słuchaj czy mu coś dolega.

Dobrym rozwiązaniem również jest zrobienie załączania wentyla z hebla gdzieś w kabinie, wtedy jak widzisz że będziesz stał w korku, to załączasz i nie czekasz aż silnik przekroczy te umowne 98C (zaleznie od czujnika wkręconego w chłodnicy)
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 04-06-2015, 11:11   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


1922 napisał/a:
Odłącz wtyczke czujnika wkręconego w chłodnice i zmostkuj, a potem słuchaj czy mu coś dolega.

Nie napisał czy to silnik SPI, czy MPI, w SPI ten sposób "zatrybi", ale w MPI włączaniem wentyla steruje sterownik (nie ma czujnika na chłodnicy) i tam trzeba zewrzeć styki przekaźnika aby załączyć wentylator "na próbę.
 
 
ziomalbart 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Zabrze
Wysłany: 04-06-2015, 13:27   
   Bolid: Seicento S 1.1 SPI


Mam Seicento S 1.1 i szczerze powiem nie wiem czy to SPI czy MPI.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-06-2015, 13:47   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


ziomalbart napisał/a:
Mam Seicento S 1.1 i szczerze powiem nie wiem czy to SPI czy MPI.

Ze zdjęcia które zamieściłeś w innym temacie wnioskuję że masz SPI
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
ziomalbart 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Zabrze
Wysłany: 04-06-2015, 14:27   
   Bolid: Seicento S 1.1 SPI


A czym to się rózni?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-06-2015, 14:38   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


ziomalbart napisał/a:
A czym to się rózni?

SPI ma jeden wtryskiwacz a MPI ma 4 wtryski ale rozpoznałem po przewodzie ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego gdzie w wielopunkcie ten zespół nie występuje. Chyba że się mylę to niech ktoś mnie poprawi. jak to mawiali nasi przodkowie "errare humanum est" więc też moja wypowiedź nie może być pewnikiem
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 04-06-2015, 14:38   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


ziomalbart napisał/a:
A czym to się rózni?

Wersją silnika - tak króciutko - SPI - wtrysk jednopunktowy, MPI - wtrysk wielopunktowy
 
 
ziomalbart 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Zabrze
Wysłany: 04-06-2015, 15:16   
   Bolid: Seicento S 1.1 SPI


Jest to napisane w dowodzie rejstracyjnym? Szczerze, to moje pierwsze auto więc się słabo orientuję :)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-06-2015, 15:32   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


ziomalbart napisał/a:
Jest to napisane w dowodzie rejstracyjnym?

Nie ma ale rocznikiem możesz wywnioskować. Chyba poniżej 2000 to SPI. Sterownik - Jak otworzysz maskę to po prawo w komorze silnika ma napis IAW16F..... ? Jeśli tak to masz SPI
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
ogarol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 34
Skąd: FSD
Wysłany: 04-06-2015, 16:49   
   Bolid: 1.1 SPI 1999


ziomalbart napisał/a:
A czym to się rózni?


A przeczytaj sobie TUTAJ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum