Rozładowany aku i problem z napięciem |
Autor |
Wiadomość |
nerevarine
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 149 Skąd: P-ń -> Kutno
|
Wysłany: 31-01-2012, 10:50 Rozładowany aku i problem z napięciem
Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG |
|
|
Ave!
Sejacz przez weekend stał sobie na mrozie. Wczorajszego dnia okazało się, że aku rozładowany. Podpięty pod prostownik - dziś podłączony. Bolid odpalił bez problemu.
Problem jest jednak z napięciem - bieg jałowy bez żadnego obciążenia - na aku ponad 16V!
Przy włączonej dmuchawie na max i ogrzewaniu tylnej szyby trochę ponad 15V.
Wydaje mi się że to za dużo, prawda? Gdzie upatrywać przyczyny? Alternator? |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 31-01-2012, 11:15
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Regulator napięcia w alternatorze. Przedtem upewnij się czy miernik dobrze wskazuje np u kolegi w samochodzie lub ile pokazuje przed odpaleniem samochodu.Jakim prądem ładowałeś akumulator?Jeśli przed odpaleniem samochodu będzie około 12 volt a po odpaleniu 16 to regulator napięcia. |
|
|
|
 |
nerevarine
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 149 Skąd: P-ń -> Kutno
|
Wysłany: 31-01-2012, 11:30
Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG |
|
|
Miernik pokazuje koło 13V przed odpaleniem - prąd ładowania 4A. Aku ładowany od 14 dnia wczorajszego do 8 rano dziś.
Czyli regulator napięcia pewnie... Da się to jakoś w miarę bezproblemowo wymienić w warunkach polowych? |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 31-01-2012, 11:45
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Sprawdź ten miernik u kogoś innego w samochodzie. Coś mi się wydaje że przekłamuje.Akumulator (zapewne nie nowy) był rozładowany więc już takich parametrów jak nowy nie będzie trzymał.Porównaj ładowanie u kogoś innego co ma samochód i użyczy skontrolować . Jak tam będzie ładowanie jak u Ciebie około 16 volt to nie masz potrzeby wymieniać regulatora. Jeśli będzie wzorowe 14.4volta to regulator do wymiany u Ciebie. Pisze o tym bo niepotrzebnie pchać się w koszta wymiany sprawnej części.A wymiana? Cena regulatora około 40 zł. Zasada ważna odłącz akumulator przed wymianą . Wymiana prosta poradzisz sobie. Uważaj na szczotki można je ukruszyć. |
|
|
|
 |
nerevarine
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 149 Skąd: P-ń -> Kutno
|
Wysłany: 31-01-2012, 14:52
Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG |
|
|
Nówka to nie jest - jego druga zima. Miernik sprawdzę. Dzięki za informacje! |
_________________
 |
|
|
|
 |
|