Klucz do filtra oleju za kilkanaście złotych. Czy warto? |
Autor |
Wiadomość |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 14-04-2013, 20:14 Klucz do filtra oleju za kilkanaście złotych. Czy warto?
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Witam panowie, mam pytanko odnośnie klucza do filtra oleju. Zamierzam kupić kluczyk, bo zbliża się wymiana oleju w SC.
Czy takie coś poradzi sobie z filtrem? Kosztuje 12 zł na Allegro, a wystawiający stwierdza, że jest to "Niezbędne wyposażenie narzędzi w warsztacie."
Co myślicie? Czy opłaca się kupić jakikolwiek klucz do filtra, czy to tasiemkowy czy łańcuszkowy czy jeszcze jakiś inny wypasiony klucz za kilkanaście złotych? |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
stiepanek
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Cze 2008 Posty: 264 Skąd: Katowice
|
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 14-04-2013, 20:20
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
co17rey,ten klucz służy tylko do poluzowania Osobiście zamiast niego w CC używałem kawałka linki i śrubokręt
Czy to jest niezbędne? Raczej nie |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-04-2013, 20:23
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Kupiłem kilka dni temu taki klucz i niestety zmarnowałem pieniądze, gdyż ten łańcuch nie mieścił się pomiędzy filtrem a blokiem silnika (mowa tu o 1.2 8v). Nie wiem jak to wygląda w 900, ale generalnie to ta rączka jest z bardzo cienkiej blachy przez co wygina się i mogą być problemy z odkręceniem mocno trzymającego się filtra. Kupiłem później taki klucz bądź podobny: http://allegro.pl/tasiemk...3105822424.html i odkręciłem od razu. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-04-2013, 20:27
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ja mam taśmowy za 18zł
http://www.kingtony.com.p...10mm_10303.html
Foto poglądowe bo identyczny a tańszy
Daje radę odkręcić . Nawet nieraz nim słoiki odkręcam z przetworami jak nakrętka mocno trzyma |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-04-2013, 20:36
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
łańcuch jest beznadziejny, kup za 9 zł paskowy i każdy filtr jest mój
http://allegro.pl/klucz-t...3158888255.html
tylko ja dałem 9 zł za niego |
_________________
 |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 14-04-2013, 20:36
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Ja również używam klucza paskowego za kilkanaście złotych i na moje potrzeby jest wystarczający . |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 15-04-2013, 08:04
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Tak właśnie sądziłem, że blacha cienka jest, dlatego wolałem zapytać jak to jest w rzeczywistości. W takim razie kupuję tasiemkowy. I u mnie powinien się sprawdzić. Dzięki za fachowe odpowiedzi i pomoc Pozdrawiam! |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
Kowal
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 148 Skąd: WWA / Ciechanów
|
Wysłany: 15-04-2013, 10:21
Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D |
|
|
TheStig napisał/a: | Nie wiem jak to wygląda w 900, ale generalnie to ta rączka jest z bardzo cienkiej blachy przez co wygina się i mogą być problemy z odkręceniem mocno trzymającego się filtra. |
mój ojciec ładnych parenaście lat temu zrobił taki klucz samoróbkę
Do dziś daje radę i odkręcaliśmy nim filtr w 9-secie..
przy 1.2 nie wiem czy podchodzi czy nie.. nie sprawdzałem |
_________________ Szczyrk #85
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 15-04-2013, 12:29
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
najlepszy klucz to młotek i śruborkęt
eeeh, a ja się pytam, kto tak dowala filtry, żeby ręką nie pojszły |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Kowal
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 148 Skąd: WWA / Ciechanów
|
Wysłany: 15-04-2013, 12:57
Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D |
|
|
Linda napisał/a: | najlepszy klucz to młotek i śruborkęt
eeeh, a ja się pytam, kto tak dowala filtry, żeby ręką nie pojszły |
|
_________________ Szczyrk #85
 |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 15-04-2013, 14:17
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Linda napisał/a: | eeeh, a ja się pytam, kto tak dowala filtry, żeby ręką nie pojszły |
Znam takie przypadki Kiedyś znajomy wypuścił olej, bo wyszedł z założenia, że filtr będzie lekko zakręcony bez sprawdzania. Niestety jak szybko wypuścił, tak szybko z powrotem go musiał wlać i pojechać do mechanika, bo kluczem nie dysponował. Kanału brak, także ani młotka, ani śrubokręta od góry się nie dało włożyć ;D |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2013, 14:29
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Ja tylko raz dziurawiłem śrubakiem a tak to w wielu autach już zmieniałem i zawsze ręką dawało radę bez większych problemów więc takie klucze uważam za zbędne a te 9 zeta lepiej na kebaba przeznaczyć |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2013, 14:49
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Nie kupować gumowego - jednorazówka, w następnym sezonie jest popękany i nadaje się tylko na śmietnik. Z tego co czytam to taśmowy będzie chyba najlepszy
Polecam długi śrubokręt, ten patent jeszcze mnie nie zawiódł:) a przy odkręcaniu tłustego filtra rękom życzę powodzenia |
|
|
|
 |
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 19-04-2013, 18:36
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Zakupiłem już taśmowy, tak jak polecaliście. Jeszcze teraz zakupię olej i można wymieniać.
Swoją drogą fajny dostęp do filtra jest dostęp po odkręceniu prawego koła przy kole skręconym max w prawo, klucz się zmieści bez problemu, nie trzeba pod auto wchodzić |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
 |
|