FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Klucz do filtra oleju za kilkanaście złotych. Czy warto?
Autor Wiadomość
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 14-04-2013, 20:14   Klucz do filtra oleju za kilkanaście złotych. Czy warto?
   Bolid: Ford Focus MK2


Witam panowie, mam pytanko odnośnie klucza do filtra oleju. Zamierzam kupić kluczyk, bo zbliża się wymiana oleju w SC.
Czy takie coś poradzi sobie z filtrem? Kosztuje 12 zł na Allegro, a wystawiający stwierdza, że jest to "Niezbędne wyposażenie narzędzi w warsztacie."


Co myślicie? Czy opłaca się kupić jakikolwiek klucz do filtra, czy to tasiemkowy czy łańcuszkowy czy jeszcze jakiś inny wypasiony klucz za kilkanaście złotych?
_________________
Ford Focus MK2
 
 
stiepanek 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 264
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-04-2013, 20:19   
   Bolid: Fiat Seicento BRUSH 1.1cm3


Z tego co ja wiem to filtr oleju to zakręca i przykręca się ręką. Tak nawet piszą na filtrach.
Ale jeśli chodzi o to urządzonko ja wziąłbym z paskiem.
_________________
Obecny Dupowóz:
:D http://www.polskajazda.pl.../Seicento/97577 :D
:D http://www.seicento.com.p...p=469051#469051 :D
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 14-04-2013, 20:20   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


co17rey,ten klucz służy tylko do poluzowania ;) Osobiście zamiast niego w CC używałem kawałka linki i śrubokręt ;)

Czy to jest niezbędne? Raczej nie :P
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 14-04-2013, 20:23   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Kupiłem kilka dni temu taki klucz i niestety zmarnowałem pieniądze, gdyż ten łańcuch nie mieścił się pomiędzy filtrem a blokiem silnika (mowa tu o 1.2 8v). Nie wiem jak to wygląda w 900, ale generalnie to ta rączka jest z bardzo cienkiej blachy przez co wygina się i mogą być problemy z odkręceniem mocno trzymającego się filtra. Kupiłem później taki klucz bądź podobny: http://allegro.pl/tasiemk...3105822424.html i odkręciłem od razu.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-04-2013, 20:27   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Ja mam taśmowy za 18zł
http://www.kingtony.com.p...10mm_10303.html
Foto poglądowe bo identyczny a tańszy
Daje radę odkręcić . Nawet nieraz nim słoiki odkręcam z przetworami jak nakrętka mocno trzyma ;)
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-04-2013, 20:36   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


łańcuch jest beznadziejny, kup za 9 zł paskowy i każdy filtr jest mój

http://allegro.pl/klucz-t...3158888255.html

tylko ja dałem 9 zł za niego
_________________

 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 14-04-2013, 20:36   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Ja również używam klucza paskowego za kilkanaście złotych i na moje potrzeby jest wystarczający :wink: .
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 15-04-2013, 08:04   
   Bolid: Ford Focus MK2


Tak właśnie sądziłem, że blacha cienka jest, dlatego wolałem zapytać jak to jest w rzeczywistości. W takim razie kupuję tasiemkowy. I u mnie powinien się sprawdzić. Dzięki za fachowe odpowiedzi i pomoc :) Pozdrawiam!
_________________
Ford Focus MK2
 
 
Kowal 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 148
Skąd: WWA / Ciechanów
Wysłany: 15-04-2013, 10:21   
   Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D


TheStig napisał/a:
Nie wiem jak to wygląda w 900, ale generalnie to ta rączka jest z bardzo cienkiej blachy przez co wygina się i mogą być problemy z odkręceniem mocno trzymającego się filtra.

mój ojciec ładnych parenaście lat temu zrobił taki klucz samoróbkę ;)
Do dziś daje radę i odkręcaliśmy nim filtr w 9-secie..
przy 1.2 nie wiem czy podchodzi czy nie.. nie sprawdzałem :P
_________________
Szczyrk #85
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 15-04-2013, 12:29   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


najlepszy klucz to młotek i śruborkęt :))
eeeh, a ja się pytam, kto tak dowala filtry, żeby ręką nie pojszły :P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Kowal 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 148
Skąd: WWA / Ciechanów
Wysłany: 15-04-2013, 12:57   
   Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D


Linda napisał/a:
najlepszy klucz to młotek i śruborkęt :))
eeeh, a ja się pytam, kto tak dowala filtry, żeby ręką nie pojszły :P

_________________
Szczyrk #85
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 15-04-2013, 14:17   
   Bolid: Ford Focus MK2


Linda napisał/a:
eeeh, a ja się pytam, kto tak dowala filtry, żeby ręką nie pojszły :P

Znam takie przypadki ;) Kiedyś znajomy wypuścił olej, bo wyszedł z założenia, że filtr będzie lekko zakręcony bez sprawdzania. Niestety jak szybko wypuścił, tak szybko z powrotem go musiał wlać i pojechać do mechanika, bo kluczem nie dysponował. Kanału brak, także ani młotka, ani śrubokręta od góry się nie dało włożyć ;D
_________________
Ford Focus MK2
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2013, 14:29   
   Bolid: Był 1.1 SPI


Ja tylko raz dziurawiłem śrubakiem a tak to w wielu autach już zmieniałem i zawsze ręką dawało radę bez większych problemów więc takie klucze uważam za zbędne a te 9 zeta lepiej na kebaba przeznaczyć :lol:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2013, 14:49   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Nie kupować gumowego - jednorazówka, w następnym sezonie jest popękany i nadaje się tylko na śmietnik. Z tego co czytam to taśmowy będzie chyba najlepszy
Polecam długi śrubokręt, ten patent jeszcze mnie nie zawiódł:) a przy odkręcaniu tłustego filtra rękom życzę powodzenia :))
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 19-04-2013, 18:36   
   Bolid: Ford Focus MK2


Zakupiłem już taśmowy, tak jak polecaliście. Jeszcze teraz zakupię olej i można wymieniać.

Swoją drogą fajny dostęp do filtra jest dostęp po odkręceniu prawego koła przy kole skręconym max w prawo, klucz się zmieści bez problemu, nie trzeba pod auto wchodzić :)
_________________
Ford Focus MK2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum