 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Sei 900 SPI - diagnozowanie odczytów z komputera (kontekst) |
Autor |
Wiadomość |
kamilkulig
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-07-2018, 00:35 Sei 900 SPI - diagnozowanie odczytów z komputera (kontekst)
Bolid: Seicento 900 rocznik 2002 |
|
|
Witam forumowiczów
Dostałem w swoje ręce Seia 900 SPI z 2002 roku ( 165kkm przejechane ), o którego chciałbym zadbać tak jak należy.
Zakupiłem odpowiedni kabelek do OBD2 od Viaken'a i podłączyłem ECU pod laptopa. Jedyny błąd jaki został zczytany z komputerka to związany z immobilaizerem - skasowany.
Samochód ma problem z dawkowaniem paliwa - jest go zdecydowanie za duża ( ew. jest on zbyt późno wtryskiwany ), objawia się strzałami w tłumiku ( tłumik cały do wymiany więc słychać strzały bardzo wyraźnie ). Pali też trochę jak smok ( chodź mam ciężką nogę ) w okolicach 6.5 L po mieście ( opony na 2.8 bara ).
Z parametrów odczytanych w ECU martwi mnie czujnik temp. powietrza ( wskazuje zawyżone wartości o około 10 stopni ) i czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym ( to jest MAP sensor ?? ), który jest zaniżony o około 10 hPa ( jeśli to są wartości względem pogody ).
Czy moje obawy są słuszne ?
Póki co ręcznie zmieniłęm wartość mieszanki ze 128 na 110 i silnik sporo odżył ( nie dławi go, trochę mocy od dołu zyskał, strzały prawie znikły ).
Być może silnik łapie lewe powietrze, jak mi tylko dojdą uszczelki i silikon to będę działał. Jednak wydaje mi się, że lewe powietrze ma wpływ na równomierność pracy silnika ( delikatnie faluje na jałowym biegu - mniej więcej w okolicach 850-950 obrotów ) a nie dawkowania paliwa.
Załączam wyniki ze zgaszonego silnika - https://zapodaj.net/40918bebbc174.png.html
Podeślę jutro pełną diagnostykę.
Oczywiście, styki ( i kable ) od czujników jutro sprawdzę, wyczyszczę ( jednak sporej różnicy nie powinno być - kilka tygodnii już to zrobiłem ). Rurka biegnąca do map sensora była już sprawdzana i dla pewności skrócona z obydwu stron i założona na obejmach co by nie łapał lewego powietrza.
Co warto jeszcze sprawdzić ?
Będę miał na dniach całego Seia rozkręconego nad kanałem ( konserwacja podłoża, wymiana oleju skrzyni biegów, silnika, wymiana filtra paliwa / oleju / powietrza, uszczelnienie pokrywy zaworów, poprawienie mas ) i chciałbym możliwie jak najwięcej ogarnąć.
PS. Warto sobie głowę zawracać czujnikiem poziomu paliwa ? Oszustuje mnie o jakieś 1,5-2,5 L, jednak z tego co czytałem to już jest to taka przypadłość Seia. Da się "dobrać" do tego czujnika i przeczyścić styki lub coś innego sprawdzić ?
Dzięki za pomoc!
EDIT.
Seio ma problem z pierwszym i wstecznym biegiem. Związane to może być z krzyżakiem czy prędzej z cięgnami które blokują się w pancerzach ? "Ręcznie" biegi wchodzą bardzo lekko na skrzyni. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
|
|
|
 |
kamilkulig
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-07-2018, 13:22
Bolid: Seicento 900 rocznik 2002 |
|
|
Być może, jednak czy wtedy problem by nie występował na wszystkich biegach ?
Prawdopodobnie jak wezmę go na kanał i rozbiorę cały dół to pokaże się co nie działa |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 14-07-2018, 13:24
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Cytat: | Rurka biegnąca do map sensora była już sprawdzana i dla pewności skrócona z obydwu stron i założona na obejmach co by nie łapał lewego powietrza. |
w dobrą stronę "baryłka" założona?
btw - mówisz, że 6,5 litra w mieście to dużo? |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
kamilkulig
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-07-2018, 13:28
Bolid: Seicento 900 rocznik 2002 |
|
|
Linduś napisał/a: | Cytat: | Rurka biegnąca do map sensora była już sprawdzana i dla pewności skrócona z obydwu stron i założona na obejmach co by nie łapał lewego powietrza. |
w dobrą stronę "baryłka" założona?
btw - mówisz, że 6,5 litra w mieście to dużo? |
Baryłka jest przy silniku ( z tego co doczytałem to jest to jakiś rodzaj skraplacza, tak ? ).
Palił ponoć 4,0 - 4,5
Mimo wszystko, czuć że silnik jest od dłuższego czasu zalewany. Brakuje mu mocy od dołu, przy przegazowaniu strzały w tłumiku ( nie w dolot ), a po bardziej intensywnej jeździe czuć zapach benzyny. |
|
|
|
 |
kamilkulig
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-07-2018, 13:33
Bolid: Seicento 900 rocznik 2002 |
|
|
Z samego rana podłączyłem się pod komputerem celem sprawdzenia w/w czujników.
Wygląda na to, że czujnik temp. powietrza działa poprawnie ( wskazywał 17*, na polu było 18* ).
Nie mam odniesienia do MAP sensora ( o ile to jest ten czujnik ciśnienia w kolektorze dolotywym ) na ile jest on sprawny.
To co pisałem wcześniej odnośnie zmiany mieszanki paliwowo-powietrznej. Chodziło mi o zmianę wartości ustawienia TRIMRAM ( co to w ogóle jest ? ). Okazało się jednak, że komputer nie zmienił wartości, tzn. jeździ na bazowej która wynosi 128.
Sprawa jest o tyle ciekawsza, że wczoraj nic nie ruszałem pod maską ( tylko komputer podłączyłem ) a jednak szedł dużo rzwawiej ( chyba, że to efekt placebo z mojej strony ).
Temp rano: https://zapodaj.net/ae72792ce0c1e.png.html
Po włączeniu silnika: https://zapodaj.net/7c241f128c82d.png.html |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 14-07-2018, 18:03
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
kamilkulig napisał/a: | Linduś napisał/a: | Cytat: | Rurka biegnąca do map sensora była już sprawdzana i dla pewności skrócona z obydwu stron i założona na obejmach co by nie łapał lewego powietrza. |
w dobrą stronę "baryłka" założona?
btw - mówisz, że 6,5 litra w mieście to dużo? |
Baryłka jest przy silniku ( z tego co doczytałem to jest to jakiś rodzaj skraplacza, tak ? ).
Palił ponoć 4,0 - 4,5
. |
"baryłka" - filterek na przewodzie między przepustnicą a MAPem.
a w takie spalanie to w życiu nie uwierzę no ale kłócić się nie zamierzam |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
kamilkulig
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-07-2018, 10:27
Bolid: Seicento 900 rocznik 2002 |
|
|
Linduś napisał/a: | kamilkulig napisał/a: | Linduś napisał/a: | Cytat: | Rurka biegnąca do map sensora była już sprawdzana i dla pewności skrócona z obydwu stron i założona na obejmach co by nie łapał lewego powietrza. |
w dobrą stronę "baryłka" założona?
btw - mówisz, że 6,5 litra w mieście to dużo? |
Baryłka jest przy silniku ( z tego co doczytałem to jest to jakiś rodzaj skraplacza, tak ? ).
Palił ponoć 4,0 - 4,5
. |
"baryłka" - filterek na przewodzie między przepustnicą a MAPem.
a w takie spalanie to w życiu nie uwierzę no ale kłócić się nie zamierzam |
Filterek założony w poprawną stronę.
Co do spalania - nie to jest moim zmartwieniem przy nim Z ciekawości, ile mniej więcej je Wam 900 ?
Sprawa poboczna. Mam problem z immo, co jakiś czas nie jest w stanie poprawnie rozkodować kluczyka przez co kilkukrotnie muszę próbować włączać zapłon. Czy wykodowanie immo z ECU to sprawa wykonalna i warta świeczki ? |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|