FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sei 900 SPI - diagnozowanie odczytów z komputera (kontekst)
Autor Wiadomość
kamilkulig 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-07-2018, 00:35   Sei 900 SPI - diagnozowanie odczytów z komputera (kontekst)
   Bolid: Seicento 900 rocznik 2002


Witam forumowiczów :D

Dostałem w swoje ręce Seia 900 SPI z 2002 roku ( 165kkm przejechane ), o którego chciałbym zadbać tak jak należy.

Zakupiłem odpowiedni kabelek do OBD2 od Viaken'a i podłączyłem ECU pod laptopa. Jedyny błąd jaki został zczytany z komputerka to związany z immobilaizerem - skasowany.

Samochód ma problem z dawkowaniem paliwa - jest go zdecydowanie za duża ( ew. jest on zbyt późno wtryskiwany ), objawia się strzałami w tłumiku ( tłumik cały do wymiany więc słychać strzały bardzo wyraźnie ). Pali też trochę jak smok ( chodź mam ciężką nogę ) w okolicach 6.5 L po mieście ( opony na 2.8 bara ).

Z parametrów odczytanych w ECU martwi mnie czujnik temp. powietrza ( wskazuje zawyżone wartości o około 10 stopni ) i czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym ( to jest MAP sensor ?? ), który jest zaniżony o około 10 hPa ( jeśli to są wartości względem pogody ).

Czy moje obawy są słuszne ?
Póki co ręcznie zmieniłęm wartość mieszanki ze 128 na 110 i silnik sporo odżył ( nie dławi go, trochę mocy od dołu zyskał, strzały prawie znikły ).

Być może silnik łapie lewe powietrze, jak mi tylko dojdą uszczelki i silikon to będę działał. Jednak wydaje mi się, że lewe powietrze ma wpływ na równomierność pracy silnika ( delikatnie faluje na jałowym biegu - mniej więcej w okolicach 850-950 obrotów ) a nie dawkowania paliwa.

Załączam wyniki ze zgaszonego silnika - https://zapodaj.net/40918bebbc174.png.html
Podeślę jutro pełną diagnostykę.

Oczywiście, styki ( i kable ) od czujników jutro sprawdzę, wyczyszczę ( jednak sporej różnicy nie powinno być - kilka tygodnii już to zrobiłem ). Rurka biegnąca do map sensora była już sprawdzana i dla pewności skrócona z obydwu stron i założona na obejmach co by nie łapał lewego powietrza.

Co warto jeszcze sprawdzić ?

Będę miał na dniach całego Seia rozkręconego nad kanałem ( konserwacja podłoża, wymiana oleju skrzyni biegów, silnika, wymiana filtra paliwa / oleju / powietrza, uszczelnienie pokrywy zaworów, poprawienie mas ) i chciałbym możliwie jak najwięcej ogarnąć.

PS. Warto sobie głowę zawracać czujnikiem poziomu paliwa ? Oszustuje mnie o jakieś 1,5-2,5 L, jednak z tego co czytałem to już jest to taka przypadłość Seia. Da się "dobrać" do tego czujnika i przeczyścić styki lub coś innego sprawdzić ?

Dzięki za pomoc!

EDIT.

Seio ma problem z pierwszym i wstecznym biegiem. Związane to może być z krzyżakiem czy prędzej z cięgnami które blokują się w pancerzach ? "Ręcznie" biegi wchodzą bardzo lekko na skrzyni.
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 14-07-2018, 12:02   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


kamilkulig napisał/a:
Seio ma problem z pierwszym i wstecznym biegiem. Związane to może być z krzyżakiem czy prędzej z cięgnami które blokują się w pancerzach ? "Ręcznie" biegi wchodzą bardzo lekko na skrzyni.

A może już wyrobione jest mocowanie dźwigni zmiany biegów i potrzebuje wymiany tego:
https://www.google.pl/sea...6&bih=641&dpr=1
https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewarka-dzwigni-biegow-seicento-i7114921949.html#thumb/1
 
 
kamilkulig 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-07-2018, 13:22   
   Bolid: Seicento 900 rocznik 2002


wojtek12321 napisał/a:
kamilkulig napisał/a:
Seio ma problem z pierwszym i wstecznym biegiem. Związane to może być z krzyżakiem czy prędzej z cięgnami które blokują się w pancerzach ? "Ręcznie" biegi wchodzą bardzo lekko na skrzyni.

A może już wyrobione jest mocowanie dźwigni zmiany biegów i potrzebuje wymiany tego:
https://www.google.pl/sea...6&bih=641&dpr=1
https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewarka-dzwigni-biegow-seicento-i7114921949.html#thumb/1


Być może, jednak czy wtedy problem by nie występował na wszystkich biegach ?
Prawdopodobnie jak wezmę go na kanał i rozbiorę cały dół to pokaże się co nie działa :D
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 14-07-2018, 13:24   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Cytat:
Rurka biegnąca do map sensora była już sprawdzana i dla pewności skrócona z obydwu stron i założona na obejmach co by nie łapał lewego powietrza.

w dobrą stronę "baryłka" założona?

btw - mówisz, że 6,5 litra w mieście to dużo? :shock:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
kamilkulig 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-07-2018, 13:28   
   Bolid: Seicento 900 rocznik 2002


Linduś napisał/a:
Cytat:
Rurka biegnąca do map sensora była już sprawdzana i dla pewności skrócona z obydwu stron i założona na obejmach co by nie łapał lewego powietrza.

w dobrą stronę "baryłka" założona?

btw - mówisz, że 6,5 litra w mieście to dużo? :shock:


Baryłka jest przy silniku ( z tego co doczytałem to jest to jakiś rodzaj skraplacza, tak ? ).
Palił ponoć 4,0 - 4,5 :D

Mimo wszystko, czuć że silnik jest od dłuższego czasu zalewany. Brakuje mu mocy od dołu, przy przegazowaniu strzały w tłumiku ( nie w dolot ), a po bardziej intensywnej jeździe czuć zapach benzyny.
 
 
kamilkulig 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-07-2018, 13:33   
   Bolid: Seicento 900 rocznik 2002


Z samego rana podłączyłem się pod komputerem celem sprawdzenia w/w czujników.
Wygląda na to, że czujnik temp. powietrza działa poprawnie ( wskazywał 17*, na polu było 18* ).

Nie mam odniesienia do MAP sensora ( o ile to jest ten czujnik ciśnienia w kolektorze dolotywym ) na ile jest on sprawny.

To co pisałem wcześniej odnośnie zmiany mieszanki paliwowo-powietrznej. Chodziło mi o zmianę wartości ustawienia TRIMRAM ( co to w ogóle jest ? ). Okazało się jednak, że komputer nie zmienił wartości, tzn. jeździ na bazowej która wynosi 128.

Sprawa jest o tyle ciekawsza, że wczoraj nic nie ruszałem pod maską ( tylko komputer podłączyłem ) a jednak szedł dużo rzwawiej ( chyba, że to efekt placebo z mojej strony :D ).

Temp rano: https://zapodaj.net/ae72792ce0c1e.png.html
Po włączeniu silnika: https://zapodaj.net/7c241f128c82d.png.html
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 14-07-2018, 18:03   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


kamilkulig napisał/a:
Linduś napisał/a:
Cytat:
Rurka biegnąca do map sensora była już sprawdzana i dla pewności skrócona z obydwu stron i założona na obejmach co by nie łapał lewego powietrza.

w dobrą stronę "baryłka" założona?

btw - mówisz, że 6,5 litra w mieście to dużo? :shock:


Baryłka jest przy silniku ( z tego co doczytałem to jest to jakiś rodzaj skraplacza, tak ? ).
Palił ponoć 4,0 - 4,5 :D
.


"baryłka" - filterek na przewodzie między przepustnicą a MAPem.

a w takie spalanie to w życiu nie uwierzę :P no ale kłócić się nie zamierzam
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
kamilkulig 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-07-2018, 10:27   
   Bolid: Seicento 900 rocznik 2002


Linduś napisał/a:
kamilkulig napisał/a:
Linduś napisał/a:
Cytat:
Rurka biegnąca do map sensora była już sprawdzana i dla pewności skrócona z obydwu stron i założona na obejmach co by nie łapał lewego powietrza.

w dobrą stronę "baryłka" założona?

btw - mówisz, że 6,5 litra w mieście to dużo? :shock:


Baryłka jest przy silniku ( z tego co doczytałem to jest to jakiś rodzaj skraplacza, tak ? ).
Palił ponoć 4,0 - 4,5 :D
.


"baryłka" - filterek na przewodzie między przepustnicą a MAPem.

a w takie spalanie to w życiu nie uwierzę :P no ale kłócić się nie zamierzam


Filterek założony w poprawną stronę.

Co do spalania - nie to jest moim zmartwieniem przy nim :) Z ciekawości, ile mniej więcej je Wam 900 ?

Sprawa poboczna. Mam problem z immo, co jakiś czas nie jest w stanie poprawnie rozkodować kluczyka przez co kilkukrotnie muszę próbować włączać zapłon. Czy wykodowanie immo z ECU to sprawa wykonalna i warta świeczki ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum