FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Po wymianie szczęk hamulcowych z tyłu auto drży przy hamowan
Autor Wiadomość
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-05-2011, 20:37   Po wymianie szczęk hamulcowych z tyłu auto drży przy hamowan
   Bolid: Seicento 900 LPG


Witam. Ostatnio były kłopoty na przeglądzie - tylne koła nie hamowały wcale, ani nożny ani ręczny. Po wymianie szczęk, cylinderków, linki, i płynu hamulcowego auto drży jak szalone. Wszystko było bardzo wyeksploatowane. Pamiętam gdy tylny hamulec jeszcze działał to też trochę drżało. Niestety teraz jest zdecydowanie za mocno.. W czasie jazdy jak lekko pociągnę za dźwignie ręcznego to jest taki sam efekt..

Czy powodem tego mogą być krzywe bębny ? Z zewnątrz są bardzo skorodowane..
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 18-05-2011, 20:43   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


Jeżeli już wymieniłeś tyle gratów zainwestuj też w bębny bo do tych starych muszą się dotrzeć szczęki a to trochę potrwa
 
 
djmauro 
GS 500 Rider


Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 220
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-05-2011, 20:51   
   Bolid: 187.343.3 V40


Ja bym wymienił bębny bo to nie jest jakiś mega koszt, a jak to nie pomoże to trzeba będzie zrobić listę kontrolną układu hamulcowego, a jak to nic nie da to tylnego zawieszenia.
A kolega ma autko z ABS czy bez ?
_________________

Żyj bez winy, patrz w lusterka
 
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-05-2011, 20:55   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Auto bez ABS-u. Zrobię jak radzicie wymienię bębny i zobaczę co będzie..
 
 
djmauro 
GS 500 Rider


Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 220
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-05-2011, 20:58   
   Bolid: 187.343.3 V40


Tak przy okazji to polecam nabyć w motoryzacyjnym od razu spray MOTIPa (np. w Norauto Łódź mają) i je polakierować żeby później nie rdzewiały jak szalone ;)
_________________

Żyj bez winy, patrz w lusterka
 
 
 
JaRabbit 
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-05-2011, 09:30   
   Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na


Przy okazji proponuję zaiwestwać w oryginalne bębny.Dodatkowy koszt nie jest duży, a jest pewność że bębny nie będą skopsane. :smile:
 
 
janus60 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 9
Skąd: Poznan
Wysłany: 19-05-2011, 14:37   
   Bolid: sc


JaRabbit napisał/a:
Przy okazji proponuję zaiwestwać w oryginalne bębny.Dodatkowy koszt nie jest duży, a jest pewność że bębny nie będą skopsane. :smile:

Zgadzam się,przerabiałem to.Bardzo ważna jest tzw. owalizacja bębna,tylko oryginały lub sprawdzone zamienniki
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-05-2011, 20:43   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Wymieniłem bębny 70 za komplet. Bardzo ciężko było je nałożyć - musiałem podważać płaskim kluczem rozpieraki i szczęki by jakoś weszły. Koło na miejscu nie chciało się kręcić. Zrobiłem rundkę około kilometra i nic to nie dało. Szczęki cały czas ocierają. Jeden plus to brak trzęsawki..

Ręczny jest dość mocno naciągnięty. Jak mocno się go pociągnie to góra trzy ząbki zaczepi. Czy to jest przyczyna tego, że nie odbija ? Da rade poluzować naciąg bez kanału - lewarek tylko ?

I jeszcze jedna sprawa pomalowałem bębny na czarno jednak nie lakierem do felg a zwykłym akrylem do metalu. Jest tam niby, że do auta też może być. Jak przyjechałem po tej rundce to bębny były tak rozgrzane, że można by było się oparzyć - dotknąłem palcem przez felgę. Dodatkowo tlił się dymek.. Czy to dlatego, że nie użyłem specjalnej farby ? Co może się stać zapali się farba opona ?
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-05-2011, 20:47   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jak nie chciały wejsc trzeba było przez drewienko stuknąć lekko po szczękach - w końcu ładnie by weszło, a po paru kilometrach powinno sie ułożyć tak, że potem zdejmujesz bęben jednym palcem...

linke spokojnie bez kanału poluzujesz \ naciągniesz ale ja bym sie nie wychylał za szybko bo jak sie wszystko ułoży to sie zrobi troszku luzu...
_________________

 
 
djmauro 
GS 500 Rider


Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 220
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-05-2011, 20:57   
   Bolid: 187.343.3 V40


dre123 napisał/a:
Da rade poluzować naciąg bez kanału - lewarek tylko

Jasne że się da, autko podnosisz z tyłu z dowolnej strony, kładziesz się pod spód z kluczem 13 w dłoni, luzujesz nakrętkę kontrującą potem regulacyjną. Prawidłowy naciąg jest wtedy gdy na 3 ząbku blokuje całkowicie koło, aby to osiągnąć trzeba najpierw 10 razy silnie nacisnąć pedał hamulca, zaciągasz ręczny na 3 ząbek i dociągasz linkę tak aby koło się całkiem zablokowało, dokręcasz kontrę i wtedy powinien być ustawiony właściwie.
Generalnie powinien łapać na trochę na 2 ząbku i całkiem na 3, po kilku użyciach będzie łapał bez szarpania na 3 ząbku.
dre123 napisał/a:
I jeszcze jedna sprawa pomalowałem bębny na czarno jednak nie lakierem do felg a zwykłym akrylem do metalu.

Nic się nie zapali, najwyżej farba odlezie, te spraye do zacisków są odporne temperaturowo. Generalnie prawidłowo należy oczyścić nowy bęben środkiem odtłuszczającym i malować odporną farbą do zacisków lub do wydechów. Zobaczysz, jak zlezie zwykła to odmalujesz na nowo i po sprawie.
Dodatkowo bębny Ci się pewnie nagrzewają bardziej, bo okładziny się jeszcze nie ułożyły i obcierają, z czasem to minie.
_________________

Żyj bez winy, patrz w lusterka
Ostatnio zmieniony przez djmauro 20-05-2011, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 20-05-2011, 20:58   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Jeśli stare bębny były zużyte i linka ręcznego była ustawiona pod nie, to powinieneś lekko poluzować do nowych (grubych) bębnów. Z przegrzania mogą się znów sfalować a w skrajnym przypadku bęben może pęknąć.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-05-2011, 21:02   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Czyli to, że ociera to wina tego ręcznego ?
Ostatnio zmieniony przez dre123 20-05-2011, 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-05-2011, 21:02   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


a mnie tam na 2 ząbku bierze na zablokowanie kół. nie lubie mieć hamulca luźnego gdzie wajhe trzeba 90 stopni podnosić :wink:

a z czasem jak sie ścierają bębny, szczęki i rozciąga linka to i tak zaczyna coraz wyżej brać na ząbkach
_________________

 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-05-2011, 21:41   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Czyli to, że ociera to wina tego ręcznego ? Co może być jeśli pojadę tak z 20 km, jutro rano muszę kurs zrobić, nie stopi się tam nic ?

Ten dym i zapach to chyba palonych okładzin w takim razie..
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 20-05-2011, 22:03   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


No może to być tego wina, możesz ewentualnie odpiąć ręczny od rozpieraków i zobaczysz.

Co do tego na którym ząbku bierze, to słyszałem gdzieś że lepiej ustawić trochę większy skok lewarka, ponieważ linka robi wtedy większy ruch i dzięki temu wolniej się zaciera.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum