Ile czasu max może palić się kontrolka oleju ? |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-06-2011, 21:08 Ile czasu max może palić się kontrolka oleju ?
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Czy parę sekund po zapaleniu zimnego silnika to ok ? Na ciepłym od razu gaśnie.. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-06-2011, 21:28
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ważne że kontrolka gaśnie. A że na zimnym dłużej się pali to dlatego że olej jest gęsty i zanim pompa poda go do czujnika ciśnienia oleju to troszkę trwa. Na pewno będą polecali syntetyki które są rzadsze ale nasze silniki są zaprojektowane do pracy na oleju mineralnym i tego się trzymam. Nie znaczy to że nie polecam syntetyków. Zależy od kolegi ale myślę że nie ma powodu do obaw zbytnich gdyż kontrolka gaśnie. Nie czasami stało się tak po wymianie oleju? Słyszałem opinie że winny też może być filtr oleju. Jak najtańszy to może ograniczać przepływ i na początku tak właśnie kontrolka się zachowuje |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 11-06-2011, 21:53
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
pomijając kondycje silnika i rodzaj oleju zalecam filtr oleju filtrona.... potem dopiero rodzaj oleju no i na koncu kondycja silnika... |
_________________
 |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 12-06-2011, 09:37
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
macher napisał/a: | Jak najtańszy to może ograniczać przepływ i na początku tak właśnie kontrolka się zachowuje |
Nie ogranicza, a nie trzyma w sobie oleju. Znany niestety problem w vw, z filtrami filtron. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-06-2011, 11:03
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jak to się ma teraz? Kolega Łukasz zaleca filtr filtron a kolega Barthez wręcz odwrotnie. I co kolega dre123 wybierze? Oto jest pytanie. Jaki consensus z tego? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-06-2011, 11:13
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
był na forum przypadek, że kolega kupił jakiś japoński czy coś i gasła mu po 5 sec kontrolka... chciał wymienić na nowo olej ale poradzilismy mu zeby pierw zmienił sam filtr - najtańsza opcja. i co sie okazało ? na filtronie gaśnie od razu...
może przypadek, a może nie. ja zawsze filtrona używałem i sie jeszcze nie zawiodłem a używałem ich w różnych autach ( i używam ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
hevet2
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 9 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 12-06-2011, 13:45
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2003 |
|
|
FILTRON jest dobry do starego Poloneza(jak nie cieknący to problemy z ciśnieniem).Teraz w sklepach widzę jest promocja FILTRON w cenie markowych filtrów (taki OT ). |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-06-2011, 13:51
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Łukasz napisał/a: | zawsze filtrona używałem i sie jeszcze nie zawiodłem a używałem ich w różnych autach ( i używam ) | To tak jak i ja. Co polskie to polskie. Zerknijcie na filtr paliwa pod podwozie. Jakiej firmy? Filtron a jakze i to nie taki tani. A jaki wkład filtra powietrza kupujecie? Niech pomyślę .... Filtron? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-06-2011, 14:00
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
hevet2 napisał/a: | FILTRON jest dobry do starego Poloneza(jak nie cieknący to problemy z ciśnieniem).Teraz w sklepach widzę jest promocja FILTRON w cenie markowych filtrów (taki OT ). |
bardzo mało wiesz o filtrach. powielasz stereotypy typu: zalałem 98, mam kopa !
a miałem do czynienia z wieloma markami filtrów ( bosch, donaldson, hart, mann, filtron, fiam, knecht, sędziszów ) i mówienie że filtrom do poloneza to jest poprostu post napisany dla posta |
_________________
 |
|
|
|
 |
dejfit
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 10 Skąd: WW
|
Wysłany: 12-06-2011, 14:07
Bolid: SC 1.1S SPI |
|
|
no.... i jakie wnioski z obcowania z tyloma markami filtrów ? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-06-2011, 14:27
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dejfit napisał/a: | no.... i jakie wnioski z obcowania z tyloma markami filtrów ? |
że filtron to przyzwoite filtry za przyzwoitą cenę i nie można sie do nich przyczepić. nawet zdziwiłbyś się, komu filtron produkuje niektóre filtry
nie robie reklamy absolutnie bo nic mi do tego, ale znowu nie przesadzajmy
Joanna Waszkiewicz ze szczecińskiego sklepu patronackiego Wytwórni Filtrów Sędziszów: - To mit, że filtry niemieckie są lepsze od krajowych. Zresztą filtry firmy Mann robione są w Czechach. Nie różnią się one jakością od polskich, a są droższe.
http://admoto.pl/pub/art....5&f=gh_1330.xml
dorzuce fotke z innego forum
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-06-2011, 17:25
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Ok jeszcze jedno pytanie - czy filtr można wymienić nie spuszczając oleju ? I tak dolewam go sporo więc jest chyba raczej świeży. Jak odkręcę filtr to nie będzie lał się olej ? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-06-2011, 17:31
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dre123 napisał/a: | Ok jeszcze jedno pytanie - czy filtr można wymienić nie spuszczając oleju ? I tak dolewam go sporo więc jest chyba raczej świeży. Jak odkręcę filtr to nie będzie lał się olej ? |
pewnie. po odkręceniu może sie uleje 100 ml z niego ale niczym to nie grozi. olej jest dużo niżej w misce. potem smok zassie ponownie do nowego filtra olej i tyle |
_________________
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 12-06-2011, 19:09
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=63
Polecam przeczytać Pewnie w tych gorszych filtrach nie ma tego zaworu albo nie jest szczelny. Filtr oleju można zmienić bez spuszczania oleju, tylko trzeba szmaty pod niego podłożyć żeby sobie bloku silnika nie zalać. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
marek75
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: poznan
|
Wysłany: 12-06-2011, 19:35
Bolid: seicento1.1 mpi |
|
|
no ja mimo wszystko uwazam ze czesi robia lepsze rzeczy niz polacy
proóniajcie skode favorit z polonezem, dla mnie favoritka lepsza, wezcie czasy późniejsze np skode octawie z daewoo lanos czy nubira tez skoda lepsza, a niemcy, anglicy mimo wszystko robia lepsze rzeczy, bardziej zaawansowane technologiczne niz polska, polska juz tak nie odstaje technologicznie jak zachód, ale nadal jest w tyle, maszyny przemysłowe ktore na zachodzie dokonaly swojego zywota czest sa przyswylane do polski, choc i czasami i coraz czesciej trafiaja sie nówki
tamta pani pisze z polskiego sklepu patronackiego, wiec nei bedzie strzelala samobója |
|
|
|
 |
|