FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator kontrolka ,która nie gaśnie.
Autor Wiadomość
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 03-12-2014, 18:46   Alternator kontrolka ,która nie gaśnie.
   Bolid: Seicento 1242


Dobry wieczór.

Przejrzałem forum, trochę poczytałem, podziałałem ale problem nadaj jest :/ Problem wygląda następująco, podczas rozruchu auto odpala ,a kontrolka ładowania nie gaśnie. W momencie dodania gazu (około 2500obr/min) kontrolka gaśnie i jest ładowanie (14,5V) i auto jeździ normalnie ,na biegu jałowym ładuje nic się nie dzieje. Natomiast zgaszę silnik ,odpalę i powtórka z rozrywki ,alternator sobie "śpi" ,dopóki nie dodam gazu inaczej się nie "obudzi". Zauważyłem też ,że kontrolka oleju świeci dość intensywnie, ładowania niby się świeci ale mniej intensywnie niż olej. Włączę dmuchawę lub inne udogodnienia to przygasa coraz bardziej. Jakby gdzieś masa uciekała. To wszystko zaczęło się po wymianie regulatora napięcia, wcześniej odpalał i od razu ładował ,dopóki go nie zgasiłem wtedy już nawet dodanie gazu nie pomogło (skończyły się szczotki). Wymieniłem regulator i taki problem mam teraz. Latem mi to nie przesadzało teraz zima i żal mi gazować zimny silnik :/

Co zostało zrobione:

-Wyczyszczone masy, oczyszczony blok silnika i mocowanie alternatora.
-Przewód czarno-fioletowy prześwietlony ,przebicia niema, kostka przy alternatorze wyczyszczona.
-Wspomniany wcześniej regulator nowy Magnetti Marelli, sprawdzany po vinie.
-Łożyska też nówki, ale to raczej nie ma znaczenia.
-Przewód czerwony wyczyszczony ,nówka śrubka i podkładka.


Akumulator jakoś dwa lata niedługo będzie, Bosch S4 42Ah ,390A, klemy czyste, nie wiem co tam jeszcze może mieć powiązanie. Jedyną rzeczą to mostek diodowy nie ruszony ale przed wymianą regulatora było dobrze ,czy ma on jakikolwiek wpływ na to co się dzieje ? :)

Ręce opadają, pomysły mi się kończą. Proszę o pomoc. :(
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-12-2014, 19:00   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Nie wymieniałeś żarówki w kontrolce ładowania? Powinna mieć chyba około 3W nie jak inne 1.2W. Dlatego większa moc by wzbudzić plusem alternator
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
CeZar85 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 7
Skąd: Polska, Gliwice
Wysłany: 03-12-2014, 20:59   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 mpi + LPG


Czy mogłaby się szcztka zawieszać po zgaszeniu silnika i dopiero przy większych obrotach znów ustalić swoją pozycje? W jakim stanie masz komutator?
_________________
Michal
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-12-2014, 21:35   
   Bolid: Seicento 1242


macher, licznik MPI ,diody, ale wcześniej problemów nie było.
CeZar85, szczotki są świeże, komutator nie mam pojęcia w jakim jest stanie ,nie rozbierałem alternatora, przebieg około 290K-300K km :/
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
CeZar85 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 7
Skąd: Polska, Gliwice
Wysłany: 03-12-2014, 23:45   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 mpi + LPG


Pytam bo widziałem ostatnio komutator mocno zniszczony przez złej twardości szczotke - miał głębokie żłobienie w miejscu przylegania szczotki
_________________
Michal
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-12-2014, 18:15   
   Bolid: Seicento 1242


Sprawdzony dzisiaj i powierzchnia styku szczotek jest elegancka ,żadnych wyżłobień.
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
kuki2087 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 8
Skąd: oleśnica
Wysłany: 06-12-2014, 12:05   
   Bolid: fiat seicento


Witam. Mam taki problem. swieci sie delikatnie kontrolka ladowania caly czas czy jade czy stoje na luzie nawet jak oddaje gazu to ona swieci ta sama sila czyli tak bardzo słabo. ladowanie mam 14,3v pasek naciagniety co moze byc jeszcze? seicento 900
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum