FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik pracuje pare minut, gaśnie i nie można odpalić
Autor Wiadomość
Chowix 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Lędziny
Wysłany: 12-10-2017, 14:12   Silnik pracuje pare minut, gaśnie i nie można odpalić
   Bolid: Audi A4 B7 / Fiat Seicento 900 (2000r)


Witam,

mam nietypowy dla mnie problem z sejem.. dotyczy to 900..
Od początku.. Jechałem sobie prostą drogą nagle kontrolka wtrysku na desce troche poszarpalo ale jechal dalej i nic sie nie działo, następnego dnia próbuje odpalić i lipa nic ani nie kaszlną.

Wymieniłem, czujnik położenia wału chyba na dole silnika od strony pasażera na 3 piny i odpalił ! :)

Szczęśliwy ruszyłem przejechalem ja wiem 300 metrów i zgasł.. nie ma możliwości odpalenia go, kręci silnik i co pare chwil kaszlnie i tak cały czas. Następnego dnia odpala jakby nic i znów przejade 200-300metrów i znów zgaśnie...

Wymieniłem świece i kable na bosch - sugierowałem się nieco sztywnymi kablami..

Dajcie jakies sugestie bo trace cierpliwość..

Pozdrawiam
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 12-10-2017, 15:25   
   Bolid: seicento 899


Powodów może być masa.Masz możliwość podmienić MAP-sensor ? znajduje się obok sterownika.
 
 
Chowix 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Lędziny
Wysłany: 12-10-2017, 15:31   
   Bolid: Audi A4 B7 / Fiat Seicento 900 (2000r)


Moge podmienić, ale to pewnie jutro/pojutrze, czy powodem moze być nieszczelność w dolocie ? Co jeszcze może być powodem ? Od czego zacząć - rozumiem map-sensor. Czy podpinając się kompem dostane odpowiedź ?

Bo nie widzi mi sie pokolei wymieniać rzeczy :)
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 12-10-2017, 18:07   
   Bolid: seicento 899


Chowix napisał/a:
Moge podmienić, ale to pewnie jutro/pojutrze, czy powodem moze być nieszczelność w dolocie ? Co jeszcze może być powodem ?

Nieszczelność to pół biedy raczej pod kątem uszkodzenia tej części. Czytałem że czasem czujnik temp. silnika który wkręcony jest w termostat daje takie problemy. Tak jak wspomniałeś podpięcie pod kompa może naprowadzić na źródło problemu :wink:
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 13-10-2017, 09:14   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Witam , napisz jak się sprawuje na postoju , na biegu jałowym .Odpal na zimnym i zostaw na parę minut ,najlepiej do otwarcia termostatu. Potem go "pogazuj" i dopiero pruba drogowa . Bendzie łatwiej coś stwierdzić.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-10-2017, 15:32   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Kup nowy czujnik położenia wału a nie świece :wstyd:
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Chowix 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Lędziny
Wysłany: 13-10-2017, 21:43   
   Bolid: Audi A4 B7 / Fiat Seicento 900 (2000r)


X-raT napisał/a:
Kup nowy czujnik położenia wału a nie świece :wstyd:


Przeciez napisałem ze wymieniłem..

Autko po postoju odpala na jakiś czas a poźniej gaśnie.. Chodzi na jałowym normalnie da się go tez przegazować. Po prostu po pewnym czasie gaśnie i nie odpala, tz kręci są takie momenty jakby chciał a nie mógł kaszlnie i tyle..

Dziś podmieniliśmy tą pompkę vacum ? co jest obok centralki, żadnych zmian..

Odpiąłem tez czujnik temp (z niebieską końcówką) i tez żadnych zmian.. - mogę wymienić na nowy ale czy jest sens..

Nie wiem w poniedziałek chyba jedzie do elektromechanika zobaczyc go bo zaraz wymienie wszystkie części..
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 13-10-2017, 21:52   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Zostaje przyjżeć się sondzie lambda i katalizatorowi, po rozgrzaniu silnika sonda reguluje dawką paliwa ,.
 
 
Chowix 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Lędziny
Wysłany: 16-10-2017, 15:45   
   Bolid: Audi A4 B7 / Fiat Seicento 900 (2000r)


MichałFIAT napisał/a:
Zostaje przyjżeć się sondzie lambda i katalizatorowi, po rozgrzaniu silnika sonda reguluje dawką paliwa ,.

Hmm a nie sądzicie że sonda lambda to przesada ?? Mysle ze conajwyżej by za duzo palił.. Po odpięciu jej jest to samo.. poprostu po zejsciu ssania gaśnie..

Co do kabla diagnostycznego tam jest obd2 ? Czy potrzebna jakas przejściówka ? mam Vag Can Pro ale to chyba vaga ino ogarnia ale mam tez taki niebieski kabelek za 30zl..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum