FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator 1.2 16v
Autor Wiadomość
Neon161usm 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 31-03-2016, 10:56   Alternator 1.2 16v
   Bolid: 2004 Seicento 1.1mpi


Witam. Z tego co do tej pory doczytalem to altek od 1.1 da sie zalozyc na dystansie i po szlifowaniu lapy. A jak to wyglada z ori altkiem od 1.2 16v? Wchodzi bez kombinacji czy tez cos trzeba rzezbic bo tego juz nie moglem jednoznacznie doczytac? A moze ktos montowal mocniejszy alternator? Jaki od czego i z jakimi.trudnosciami? Moj altek od 1.1 sie zaspawal wiec jak mam i tak kupowac to wezme taki co najmniej trzeba kombinowac pos 1.2.

Pozdrawiam
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2016, 14:49   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Oto z 16 nie pasuje.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Neon161usm 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 31-03-2016, 15:04   
   Bolid: 2004 Seicento 1.1mpi


Czyli bez kombinacji z tym od 1.1 sie nie obejdzie? A tam byla jedna moc czy byly jakies mocniejsze do "full opcji"?
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2016, 15:56   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Tego nie wiem .
Co do altków z 1.1 szczepionych pod swap lub wkładanych do mpi zamiast tego fabrycznego złomu, to osobiście nigdy nie szlifowałem niczego ani nie odsadzałem koła pasowego. Wystarczają podkładki fi 12 między blok a altek. Żadnych cudów na kiju nie robiłem żeby to działało jak należy.
A po co chcesz mocniejszy altek? Pakiet neonów montujesz pod budą? :)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Neon161usm 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 31-03-2016, 17:03   
   Bolid: 2004 Seicento 1.1mpi


Neonow moze nie ale ledy predzej :-P a tak na powaznie to planuje troche mocniejsze audio i potrzebowalbym wiecej pradu. Czyli od spi a mpi byly rozne alternatory skoro w mpi byl syf?
Jezeli tak to roznia sie numerem? Jakiego szukac w takim wypadku?
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-04-2016, 07:27   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


Tu powinieneś znaleźć wszystkie odpowiedzi na nurtujące Cię pytania odnośnie alternatora z 1.1:

http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0

Alternator ori od 1.2 16V pasuje, wystarczy tylko podszlifować lekko łapę i włożyć między nią, a blok silnika podkładki dystansowe. Podkładki fi 10mm. - 2 szt. na każdą szpilkę, fi 8mm. - 3 szt.
 
 
Neon161usm 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 01-04-2016, 21:18   
   Bolid: 2004 Seicento 1.1mpi


Dziekuje za wszelkie wskazowki ale sposob jaki opisuje X-raT jest wedlug mnie najprostszy i tym bede sie sugerowal. A powiedzcie mi jeszcze jaka jest roznica miedzy altkiem od MPI a SPI? Jaki ma numer ten od spi?
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-04-2016, 22:17   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Altek mpi ma długą obudowę, żebrowaną, która często pęka od naprężeń. Z racji wymiarów ten altek jest przykręcony dodatkową śruba pod kolektorem ssącym, skutecznie blokując dostęp do rozrusznika.
Nie chcę mi się wklejać fotek. Wystarczy w Google wbić czy w allegro i widać co jest co ;)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Neon161usm 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 01-04-2016, 23:48   
   Bolid: 2004 Seicento 1.1mpi


Faktycznie roznica jest znaczna :grin: i do tego alternatora potrzebuje kolo pasowe na silnik od spi czy mpi? Czy nie ma roznicy? Mam mpi ktore dokonalo swego zywota wiec szkoda kupowac jezeli by pasowalo. :smile: a co z tym czujnikiem? Wystarczy wyjac go z tego mocowania i przykrecic "na zewnatrz"?
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-04-2016, 08:14   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Altki spi montowaliśmy do ori seya mpi w którym fabryczny rozleciał sie blokując silnik. Zakładałem też do punto2 1.2 8v i działał.
Ja nie miałem w tym temacie problemów. Nie podmieniałem koła pasowego ani fonicznego.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum