Alternator 1.2 16v |
Autor |
Wiadomość |
Neon161usm
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 24 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 31-03-2016, 10:56 Alternator 1.2 16v
Bolid: 2004 Seicento 1.1mpi |
|
|
Witam. Z tego co do tej pory doczytalem to altek od 1.1 da sie zalozyc na dystansie i po szlifowaniu lapy. A jak to wyglada z ori altkiem od 1.2 16v? Wchodzi bez kombinacji czy tez cos trzeba rzezbic bo tego juz nie moglem jednoznacznie doczytac? A moze ktos montowal mocniejszy alternator? Jaki od czego i z jakimi.trudnosciami? Moj altek od 1.1 sie zaspawal wiec jak mam i tak kupowac to wezme taki co najmniej trzeba kombinowac pos 1.2.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-03-2016, 14:49
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Oto z 16 nie pasuje. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Neon161usm
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 24 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 31-03-2016, 15:04
Bolid: 2004 Seicento 1.1mpi |
|
|
Czyli bez kombinacji z tym od 1.1 sie nie obejdzie? A tam byla jedna moc czy byly jakies mocniejsze do "full opcji"? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-03-2016, 15:56
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Tego nie wiem .
Co do altków z 1.1 szczepionych pod swap lub wkładanych do mpi zamiast tego fabrycznego złomu, to osobiście nigdy nie szlifowałem niczego ani nie odsadzałem koła pasowego. Wystarczają podkładki fi 12 między blok a altek. Żadnych cudów na kiju nie robiłem żeby to działało jak należy.
A po co chcesz mocniejszy altek? Pakiet neonów montujesz pod budą? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Neon161usm
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 24 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 31-03-2016, 17:03
Bolid: 2004 Seicento 1.1mpi |
|
|
Neonow moze nie ale ledy predzej a tak na powaznie to planuje troche mocniejsze audio i potrzebowalbym wiecej pradu. Czyli od spi a mpi byly rozne alternatory skoro w mpi byl syf?
Jezeli tak to roznia sie numerem? Jakiego szukac w takim wypadku? |
|
|
|
 |
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-04-2016, 07:27
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
Tu powinieneś znaleźć wszystkie odpowiedzi na nurtujące Cię pytania odnośnie alternatora z 1.1:
http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
Alternator ori od 1.2 16V pasuje, wystarczy tylko podszlifować lekko łapę i włożyć między nią, a blok silnika podkładki dystansowe. Podkładki fi 10mm. - 2 szt. na każdą szpilkę, fi 8mm. - 3 szt. |
|
|
|
 |
Neon161usm
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 24 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 01-04-2016, 21:18
Bolid: 2004 Seicento 1.1mpi |
|
|
Dziekuje za wszelkie wskazowki ale sposob jaki opisuje X-raT jest wedlug mnie najprostszy i tym bede sie sugerowal. A powiedzcie mi jeszcze jaka jest roznica miedzy altkiem od MPI a SPI? Jaki ma numer ten od spi? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-04-2016, 22:17
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Altek mpi ma długą obudowę, żebrowaną, która często pęka od naprężeń. Z racji wymiarów ten altek jest przykręcony dodatkową śruba pod kolektorem ssącym, skutecznie blokując dostęp do rozrusznika.
Nie chcę mi się wklejać fotek. Wystarczy w Google wbić czy w allegro i widać co jest co |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Neon161usm
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 24 Mar 2016 Posty: 15 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 01-04-2016, 23:48
Bolid: 2004 Seicento 1.1mpi |
|
|
Faktycznie roznica jest znaczna i do tego alternatora potrzebuje kolo pasowe na silnik od spi czy mpi? Czy nie ma roznicy? Mam mpi ktore dokonalo swego zywota wiec szkoda kupowac jezeli by pasowalo. a co z tym czujnikiem? Wystarczy wyjac go z tego mocowania i przykrecic "na zewnatrz"? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-04-2016, 08:14
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Altki spi montowaliśmy do ori seya mpi w którym fabryczny rozleciał sie blokując silnik. Zakładałem też do punto2 1.2 8v i działał.
Ja nie miałem w tym temacie problemów. Nie podmieniałem koła pasowego ani fonicznego. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|