FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypadajace zaplony :(
Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
  Wysłany: 25-07-2012, 11:25   Wypadajace zaplony :(
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Witam,

dawno się już tu nie udzielałem ale wracam z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu jaki pojawił się w moim sajko i nijak nie potrafię sobie z nim poradzić :(

Zacznę może od opisu autka bo niestety sej z awatara zakończył swój żywot ponad rok temu i chwili obecnej toczę się w takim setupie (i innej budzie):
- silnik 1.2 z punto 60HP
- wałek catcams 283
- kolektor wydechowy supersprint 4-2-1 - wydech 50mm
- hamulce - tarcza wentylowana 240mm z pandy 1.3MJET zaciski palio weekend - tyl wszystko seryjne
- zawieszenie -30
- skrzynia 6

hamowane 79KM 117 Nm

Cały setup na nieszczęsnym kompie IAW 59F.M3

Problem jaki się pojawił to dosyć nietypowo wypadające zapłony, po powrocie z wyjazdu na Mazury (gdzie na trasie troszkę go przewietrzyłem :) pojechałem do roboty po wyjściu z robo wsiadłem w auto i w drodze do domu się zaczęło :( Na początku prawie przy odcięciu (niecałe 6tys obr) zaczął sporadycznie odcinać na obrotomierzu wskazówka spada do 0 i po ok 1s wracał sygnał na obrotomierz i silnik odżywał jeżeli donosicielem gaz do oporu udawało się robić ślicznego kangurka :( niestety w drodze do domu objawy zaczęły się pogarszać a "odcięcie" spadać coraz niżej finał był taki że ledwo się dotoczyłem do domu a odcięcie pojawiało się już przy ok 3-3,5tys obr.

Sejko zostało porzucone pod domem na miesiąc czasu, ślub wyjazd przeprowadzka, nie miałem ani czasu ani głowy do grzebania, przyszedł jednak czas żeby coś w temacie zrobić tak wiec:

1 podejście, po miesiącu autko jeszcze odpala (aku nie jest takie złe jak myślałem :) na wolnych obrotach chodzi ok udało się przegarować do orgi odcięcia i usłyszeć zdrowe Łutututu, czas na przejażdżkę 2 bieg i po 50m znowu czkawka, samo się nie naprawiło :(
Tak wiec na szybko proste teściki czyli odłączenie wszystkich "zbędnych czujników" został tylko czujnik położenia walu, na kompie oczywiście poleciały błędy przeszedł w tryb serwisowy ale niestety objawy totalnie się nie zmieniły oprócz tego ze kiepsko wkręcał się na obroty falował na jałowym itp co tylko potwierdziło ze odłączone czujniki są ok

2 podejście, podłączyłem seja pod kompa na liście błędów błędy czujników które odłączałem skasowałem błędy odpaliłem seja i nadal to samo, komp nie rejestruje błędów pomimo tego ze przy wspomnianym odcięciu zapala się change engine kontrolka pojawia się jak obroty spadają do 0 i gaśnie jak wracają, czyli pozostał czujnik położenia walu

3 podejście, czas s holować autko do garażu gdzie leżą pozostałości po poprzednim seju czyli wszystko co tylko możliwe mam na podmiankę. Na pierwszy ogień idzie czujnik położenia wału niestety wymiana nie wnosi totalnie nic do tematu dalej podmianka pompy paliwa, przepustnicy i czujnika położenia walka niestety efekt nadal taki sam :(

4 podejście, kopiłem trochę chemii do czyszczenia styków i usuwania wilgoci rozłączyłem co się dało przeczyściłem (w tym masy) złożyłem do kupy i nadal to samo, przy okazji grzebania pod maska okazało się ze przewody WN maja przebicie

5 podejście, tak wiec zakupiłem nowe kable świece i podmieniłem cewki, autko odpaliło kultura pracy się poprawiła i wydawało się ze jest ok autko się rozgrzało elegancko wkręcało się do odcięcia wiec czas na przejażdżkę, pierwsze kółko po "osiedlu" 1 do odcięcia 2 i ostre hamowanie (wymieniłem przy okazji hamulce wiec trzeba było dotrzeć), 2 rundka z hamulców już się dymi wiec można wyjechać na trasę, pierwsze światła 1,2,3 odcięcie przy 120km, drugie światła 1,2 i znowu czkawka ! przy 5,5-6tys obr. powrót do garażu i totalne zrezygnowanie i brak dalszych pomysłów :(

Jedyne co mi przychodzi w chwili obecnej do głowy to jakiś fuckup z kompem IAW 59F.M3 ale tutaj w odróżnieniu do poprzedniego seja z takim kompem nie ma żadnych błędów sugerujących na jego uszkodzenie.

Czekam na jakieś sugestie albo pomysły, poważnie zastanawiam się nad wstawieniem auta do ASO fiata.

Benzyna w zbiorniku raczej OK tankowana na shellu i dodatkowo dolany środek do czyszczenia układu wtryskowego.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
huba301 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa/Wojcieszyn
Wysłany: 25-07-2012, 12:46   
   Bolid: Seicento 1242 Turbo


Podmiana kompa sugerowana, miałeś podjechać do mnie po niego przecież.
Wskazane było by diagnozowanie w trakcie jazdy, może by pokazał gdzie problem.
Jak pamiętam masz ELM-a a może by KKL i FES go diagnozować, ma duuużo szybsze odświeżanie.

Jeszcze bym sprawdzić zwykłym miernikiem napięcie ładowania na aku, może altek świruje i mocno zakłóca pracę kompa.
_________________
wykasuje wpis immo, wiadomość na prv
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 04-08-2012, 18:02   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Temat do zamknięcia komp do wymiany, czekam na dostawę nowego sterownika:



a potem czas na zabawę :)

Sejko jakoś jeździ ale odcinka poniżej 6tys totalnie zabija frajdę z jazdy (na 3 biegu odcina przed 100km/h)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-08-2012, 23:13   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no no, ja na 3 biegu do 100 km\h jadę jak okoliczności zmuszają, inaczej nie praktykuje ;-)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum