Malowanie Bryki |
Autor |
Wiadomość |
kokon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 6 Skąd: Kraków/Żywiec
|
Wysłany: 27-11-2007, 16:11 Malowanie Bryki
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Hej,
Planuję zabrać się za kompletne przemalowanie Sejka - karoseria + elementy plastikowe (klamki itp) chciałbym was zapytać o porady - ile lakieru będę potrzebował, jakiego podkładu najelpiej uzyć (zdaję sobie sprawę z tego że do karoserii i plastiku wystąpią inne rodzaje podkładu ).
Czy macie jakieś dodatkowe rady, w związku z doświadczeniami własnymi ?
Planuję kolor czerwony (coś na podobieństwo Kroopka) z białymi wykończeniami (klamki, listwy) + biały dach la'skoda roomster.
ps. Czy zmiana koloru samochodu wiąże się z dodatkową wizytą w wydziale ruchu drogowego - wiem że kiedyś trzeba było zgłaszać zmianę koloru pojazdu bo była ona wpisana w dowód rejestracyjny - teraz już takiej wzmianki nie ma wiec jak z tym jest w kwestii formalnej?
Dzieki za wszelkie cenne uwagi! |
Ostatnio zmieniony przez kokon 27-11-2007, 16:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 27-11-2007, 16:17
Bolid: 1E 187 |
|
|
będziesz sam lakierował?! masz pojecie na ten temat, narzedzia?? |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
kokon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 6 Skąd: Kraków/Żywiec
|
Wysłany: 27-11-2007, 16:21
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Niekoniecznie sam chociaż jakiś kompresor i zestaw polerujący leży |
|
|
|
|
ziut3q
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2006 Posty: 100 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27-11-2007, 17:36
Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic |
|
|
kokon napisał/a: | Niekoniecznie sam chociaż jakiś kompresor i zestaw polerujący leży |
moim skromnym zdaniem to o wiele za mało...lampy do wysuszenia lakieru? odpowiedni papier do zmatowienia starego lakieru i napewno sporo pieniędzy
co do komponentów to będziesz potrzebował jednej dużej puszki dobrego lakieru czerwonego i jednej małej lakieru białego oraz dużą puszkę lakieru bezbarwnego w celu nadania połysku i położenia warstwy ochronnej, potrzebujesz profesionalnej maszyny polerskiej wraz z 3 róznymi gąbkami, dobry pistolet i oczywiście wydajny kompresor.jeśli o czymś zapomniałem to niech ktoś uzupełni. |
_________________ Polska jazda
|
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 27-11-2007, 19:05
Bolid: 1E 187 |
|
|
I dooooobre pomieszczenie |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 27-11-2007, 22:27
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
kokon napisał/a: | la'skoda roomster. |
miałeś na myśli nową Fabie raczej |
_________________
|
|
|
|
|
ziut3q
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2006 Posty: 100 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27-11-2007, 23:35
Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic |
|
|
i oczywiście Mini |
_________________ Polska jazda
|
|
|
|
|
endriu
Nałogowiec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 113 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 28-11-2007, 01:27
Bolid: seicento |
|
|
biały dach w seju kiepsko wygląda, bo widziałem takiego, efekt takiego dachu jest ładny kiedy krawędzie dachu są zagięte (widać je kiedy z boku patrzy się na auto) np .mini.
ps. z reszta listwy które idą po dachu szpecą okropnie ten efekt |
|
|
|
|
kokon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 6 Skąd: Kraków/Żywiec
|
Wysłany: 28-11-2007, 07:24
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Ciacho napisał/a: | kokon napisał/a: | la'skoda roomster. |
miałeś na myśli nową Fabie raczej |
Roomster tez chyba jest w opcji z białym dachem czyżby moje zawodne oczęta coś przekręciły?
ale skoro chłopaki mówią że to zły pomysł to raz jeszcze to przemyślę...
Jeżeli natomiast chodzi o sprzęt to raczej bym się nie martwił, sam jako laik mam zestaw polerujący i kompresor (do poprawiania niedoskonałości) a mój szwagier jest lakiernikiem z zawodu wiec kwestię techniczną raczej mamy rozwiązaną
Dobrego pomieszczenia faktycznie trzeba będzie poszukać;-) |
|
|
|
|
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 28-11-2007, 09:13
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
kokon napisał/a: | Roomster tez chyba jest w opcji z białym dachem |
a właśnie że nie, bo tylko nowa Fabia może być z białym dachem
Fanowi marki musicie zaufać |
_________________
|
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-11-2007, 09:13
Bolid: Audi |
|
|
będziesz potrzebował (jesli automa jakieś ubytki, odpryski, zagniecenia) podkładu około 1-1,5 l, lakieru 1,5-2 l (jesli będziesz malował tylko z zewnątrz,bez środków)i jeśli to ma byc lakier metalic/perła 1,5-2 l claru.
do tego bedzie ci potrzebny kompresor (najlepiej śrubowy) z odpowiednimi filtrami, pistolet z regulacja ciśnienia do podkładu i do bazy (kosztprofesjonalnegopistoletu 2-3 tys zl), ciepłe i suche pomieszczenie, polerkę, stojaki, pasty do polerowani,papiery ścierne itd, itd
możesz kupic lakier nabity w spray (koszt w Łodzi w firmie autocolor +8 zł),ale tojak chcesz pomalować cos małego np: panel srodkowy
jesli twój szwagier jest profesjonalnym lakiernikiem to wątpie żeby to robił w komórce lub garażu.
przemyśl sprawę bo władujesz się w duże koszta a efekt może byc bardzo mizerny, co spowoduje że i tak trafisz na lakiernię. |
|
|
|
|
kokon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 6 Skąd: Kraków/Żywiec
|
Wysłany: 28-11-2007, 10:11
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
jerzyk napisał/a: | będziesz potrzebował (jesli automa jakieś ubytki, odpryski, zagniecenia) podkładu około 1-1,5 l, lakieru 1,5-2 l (jesli będziesz malował tylko z zewnątrz,bez środków)i jeśli to ma byc lakier metalic/perła 1,5-2 l claru.
do tego bedzie ci potrzebny kompresor (najlepiej śrubowy) z odpowiednimi filtrami, pistolet z regulacja ciśnienia do podkładu i do bazy (kosztprofesjonalnegopistoletu 2-3 tys zl), ciepłe i suche pomieszczenie, polerkę, stojaki, pasty do polerowani,papiery ścierne itd, itd
możesz kupic lakier nabity w spray (koszt w Łodzi w firmie autocolor +8 zł),ale tojak chcesz pomalować cos małego np: panel srodkowy
jesli twój szwagier jest profesjonalnym lakiernikiem to wątpie żeby to robił w komórce lub garażu.
przemyśl sprawę bo władujesz się w duże koszta a efekt może byc bardzo mizerny, co spowoduje że i tak trafisz na lakiernię. |
Wielkie dzieki jerzyk! Raz jeszcze poważnie przemyślę tę kwestię.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kamien
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-11-2007, 12:06
Bolid: CC 1.2 |
|
|
ziut3q napisał/a: | kokon napisał/a: | Niekoniecznie sam chociaż jakiś kompresor i zestaw polerujący leży |
moim skromnym zdaniem to o wiele za mało...lampy do wysuszenia lakieru? odpowiedni papier do zmatowienia starego lakieru i napewno sporo pieniędzy
co do komponentów to będziesz potrzebował jednej dużej puszki dobrego lakieru czerwonego i jednej małej lakieru białego oraz dużą puszkę lakieru bezbarwnego w celu nadania połysku i położenia warstwy ochronnej, potrzebujesz profesionalnej maszyny polerskiej wraz z 3 róznymi gąbkami, dobry pistolet i oczywiście wydajny kompresor.jeśli o czymś zapomniałem to niech ktoś uzupełni. |
oj sam malowalem swoje cc wiec moge sie wypowiedziec
1. zadnych lamp nie trzeba - pierwszy raz slysze o czyms takim
2. lakier bezbarwny kladzie sie na baze metalika a nie na zwykly akryl
3. polerka wcale nie jest taka profesionalna - na allegro za 120zl mozna kupic, pozatym zazwyczaj uzywa sie dwoch gabek - twardej do pasty polerskiej i miekkiej do mleczka polerskiego
4. papier do zmatowienia to kosztuje gorosze przy calym koszcie malowania
a teraz do rzeczy:
-zeby prysnac cento (zewnatrz) potrzebujesz 2l lakieru akrylowego do tego 1l utwardzacza, przydalo by sie takze z 1l rozcienczalnika do lakierow akrylowych aby w razie potrzeby rozcieczyc lakier i ew. wymyc pistolet (1l lakieru + 0,5l utwardzacza to jakies 100-120zl)
-potrzebujesz takze okolo 1-1,5l podkladu (0,5l kolo 20zl)
-jak chcesz prysnac zderzaki, lusterka itp na kolor to zalecam kupienie podkladu do plastikow - dobry jakies 80zl za 0,5l
na poczatek lecisz cala bude papierkiem 400 na mokro az do pelnego zmatowienia, nastepnie zmywasz wszystko zmywaczem silikonowym i pryskasz w dwie warstwy podkladem (podobnie ze zderzakami tylko podklad do plastikow)
nastepnie po wyschnieciu podkladu lecisz go papierem 600 na mokro zeby bylo gladko i rowno, przemywasz zmywaczem silikonowym i kladziesz lakier - pierwsze trzy warstwy kryjace co ok 15min kazda nastepnie po tych 3 warstwach po odczekaniu ok 30min kladziesz ostatnia wasrstwe - tzn zlewasz do uzyskania polysku
zostawiasz parcha na 1-2 dni zeby postal i wysechl troche i odklejasz wszystkie papiery i skladasz do kupy
po ok 3-4 tyg jezdzenia jak lakier dostatecznie stwardnieje, lecisz go calego papierem 800 na mokro zeby caly zmatowic - pozniej zapodajesz polerke pasta i na koniec wykanczajaca mleczkiem
ps. pistoletem za 100-150zl juz da sie fajnie pomalowac samochod - grunt to miec duza i wydajna sprezarke ktora pozwoli trzymac cisnienie na odpowiednim poziomie podczas malowania |
_________________ CC 704 ED na sterydzie |
|
|
|
|
|