FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Malowanie Bryki
Autor Wiadomość
kokon 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 6
Skąd: Kraków/Żywiec
Wysłany: 27-11-2007, 16:11   Malowanie Bryki
   Bolid: Seicento Sporting


Hej,

Planuję zabrać się za kompletne przemalowanie Sejka - karoseria + elementy plastikowe (klamki itp) chciałbym was zapytać o porady - ile lakieru będę potrzebował, jakiego podkładu najelpiej uzyć (zdaję sobie sprawę z tego że do karoserii i plastiku wystąpią inne rodzaje podkładu ;) ).

Czy macie jakieś dodatkowe rady, w związku z doświadczeniami własnymi :) ?

Planuję kolor czerwony (coś na podobieństwo Kroopka) z białymi wykończeniami (klamki, listwy) + biały dach la'skoda roomster.

ps. Czy zmiana koloru samochodu wiąże się z dodatkową wizytą w wydziale ruchu drogowego - wiem że kiedyś trzeba było zgłaszać zmianę koloru pojazdu bo była ona wpisana w dowód rejestracyjny - teraz już takiej wzmianki nie ma wiec jak z tym jest w kwestii formalnej?

Dzieki za wszelkie cenne uwagi!
Ostatnio zmieniony przez kokon 27-11-2007, 16:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 27-11-2007, 16:17   
   Bolid: 1E 187


będziesz sam lakierował?! masz pojecie na ten temat, narzedzia??
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
kokon 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 6
Skąd: Kraków/Żywiec
Wysłany: 27-11-2007, 16:21   
   Bolid: Seicento Sporting


Niekoniecznie sam chociaż jakiś kompresor i zestaw polerujący leży ;-)
 
 
 
ziut3q 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 100
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27-11-2007, 17:36   
   Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic


kokon napisał/a:
Niekoniecznie sam chociaż jakiś kompresor i zestaw polerujący leży ;-)


moim skromnym zdaniem to o wiele za mało...lampy do wysuszenia lakieru? odpowiedni papier do zmatowienia starego lakieru i napewno sporo pieniędzy

co do komponentów to będziesz potrzebował jednej dużej puszki dobrego lakieru czerwonego i jednej małej lakieru białego oraz dużą puszkę lakieru bezbarwnego w celu nadania połysku i położenia warstwy ochronnej, potrzebujesz profesionalnej maszyny polerskiej wraz z 3 róznymi gąbkami, dobry pistolet i oczywiście wydajny kompresor.jeśli o czymś zapomniałem to niech ktoś uzupełni.
_________________
Polska jazda
 
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 27-11-2007, 19:05   
   Bolid: 1E 187


I dooooobre pomieszczenie :))
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 27-11-2007, 22:27   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


kokon napisał/a:
la'skoda roomster.

miałeś na myśli nową Fabie raczej :)
_________________

 
 
ziut3q 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 100
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27-11-2007, 23:35   
   Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic


i oczywiście Mini ;]
_________________
Polska jazda
 
 
 
endriu 
Nałogowiec


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 28-11-2007, 01:27   
   Bolid: seicento


biały dach w seju kiepsko wygląda, bo widziałem takiego, efekt takiego dachu jest ładny kiedy krawędzie dachu są zagięte (widać je kiedy z boku patrzy się na auto) np .mini.

ps. z reszta listwy które idą po dachu szpecą okropnie ten efekt
 
 
kokon 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 6
Skąd: Kraków/Żywiec
Wysłany: 28-11-2007, 07:24   
   Bolid: Seicento Sporting


Ciacho napisał/a:
kokon napisał/a:
la'skoda roomster.

miałeś na myśli nową Fabie raczej :)


Roomster tez chyba jest w opcji z białym dachem ;-) czyżby moje zawodne oczęta coś przekręciły?

ale skoro chłopaki mówią że to zły pomysł to raz jeszcze to przemyślę...

Jeżeli natomiast chodzi o sprzęt to raczej bym się nie martwił, sam jako laik mam zestaw polerujący i kompresor (do poprawiania niedoskonałości) a mój szwagier jest lakiernikiem z zawodu wiec kwestię techniczną raczej mamy rozwiązaną :mg:

Dobrego pomieszczenia faktycznie trzeba będzie poszukać;-)
 
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 28-11-2007, 09:13   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


kokon napisał/a:
Roomster tez chyba jest w opcji z białym dachem ;-)

a właśnie że nie, bo tylko nowa Fabia może być z białym dachem :)

Fanowi marki musicie zaufać :D
_________________

 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-11-2007, 09:13   
   Bolid: Audi


będziesz potrzebował (jesli automa jakieś ubytki, odpryski, zagniecenia) podkładu około 1-1,5 l, lakieru 1,5-2 l (jesli będziesz malował tylko z zewnątrz,bez środków)i jeśli to ma byc lakier metalic/perła 1,5-2 l claru.

do tego bedzie ci potrzebny kompresor (najlepiej śrubowy) z odpowiednimi filtrami, pistolet z regulacja ciśnienia do podkładu i do bazy (kosztprofesjonalnegopistoletu 2-3 tys zl), ciepłe i suche pomieszczenie, polerkę, stojaki, pasty do polerowani,papiery ścierne itd, itd

możesz kupic lakier nabity w spray (koszt w Łodzi w firmie autocolor +8 zł),ale tojak chcesz pomalować cos małego np: panel srodkowy

jesli twój szwagier jest profesjonalnym lakiernikiem to wątpie żeby to robił w komórce lub garażu.

przemyśl sprawę bo władujesz się w duże koszta a efekt może byc bardzo mizerny, co spowoduje że i tak trafisz na lakiernię.
 
 
kokon 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 6
Skąd: Kraków/Żywiec
Wysłany: 28-11-2007, 10:11   
   Bolid: Seicento Sporting


jerzyk napisał/a:
będziesz potrzebował (jesli automa jakieś ubytki, odpryski, zagniecenia) podkładu około 1-1,5 l, lakieru 1,5-2 l (jesli będziesz malował tylko z zewnątrz,bez środków)i jeśli to ma byc lakier metalic/perła 1,5-2 l claru.

do tego bedzie ci potrzebny kompresor (najlepiej śrubowy) z odpowiednimi filtrami, pistolet z regulacja ciśnienia do podkładu i do bazy (kosztprofesjonalnegopistoletu 2-3 tys zl), ciepłe i suche pomieszczenie, polerkę, stojaki, pasty do polerowani,papiery ścierne itd, itd

możesz kupic lakier nabity w spray (koszt w Łodzi w firmie autocolor +8 zł),ale tojak chcesz pomalować cos małego np: panel srodkowy

jesli twój szwagier jest profesjonalnym lakiernikiem to wątpie żeby to robił w komórce lub garażu.

przemyśl sprawę bo władujesz się w duże koszta a efekt może byc bardzo mizerny, co spowoduje że i tak trafisz na lakiernię.


Wielkie dzieki jerzyk! Raz jeszcze poważnie przemyślę tę kwestię.

Pozdrawiam
 
 
 
kamien 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-11-2007, 12:06   
   Bolid: CC 1.2


ziut3q napisał/a:
kokon napisał/a:
Niekoniecznie sam chociaż jakiś kompresor i zestaw polerujący leży ;-)


moim skromnym zdaniem to o wiele za mało...lampy do wysuszenia lakieru? odpowiedni papier do zmatowienia starego lakieru i napewno sporo pieniędzy

co do komponentów to będziesz potrzebował jednej dużej puszki dobrego lakieru czerwonego i jednej małej lakieru białego oraz dużą puszkę lakieru bezbarwnego w celu nadania połysku i położenia warstwy ochronnej, potrzebujesz profesionalnej maszyny polerskiej wraz z 3 róznymi gąbkami, dobry pistolet i oczywiście wydajny kompresor.jeśli o czymś zapomniałem to niech ktoś uzupełni.


oj sam malowalem swoje cc wiec moge sie wypowiedziec

1. zadnych lamp nie trzeba - pierwszy raz slysze o czyms takim
2. lakier bezbarwny kladzie sie na baze metalika a nie na zwykly akryl
3. polerka wcale nie jest taka profesionalna - na allegro za 120zl mozna kupic, pozatym zazwyczaj uzywa sie dwoch gabek - twardej do pasty polerskiej i miekkiej do mleczka polerskiego
4. papier do zmatowienia to kosztuje gorosze przy calym koszcie malowania

a teraz do rzeczy:
-zeby prysnac cento (zewnatrz) potrzebujesz 2l lakieru akrylowego do tego 1l utwardzacza, przydalo by sie takze z 1l rozcienczalnika do lakierow akrylowych aby w razie potrzeby rozcieczyc lakier i ew. wymyc pistolet (1l lakieru + 0,5l utwardzacza to jakies 100-120zl)
-potrzebujesz takze okolo 1-1,5l podkladu (0,5l kolo 20zl)
-jak chcesz prysnac zderzaki, lusterka itp na kolor to zalecam kupienie podkladu do plastikow - dobry jakies 80zl za 0,5l

na poczatek lecisz cala bude papierkiem 400 na mokro az do pelnego zmatowienia, nastepnie zmywasz wszystko zmywaczem silikonowym i pryskasz w dwie warstwy podkladem (podobnie ze zderzakami tylko podklad do plastikow)

nastepnie po wyschnieciu podkladu lecisz go papierem 600 na mokro zeby bylo gladko i rowno, przemywasz zmywaczem silikonowym i kladziesz lakier - pierwsze trzy warstwy kryjace co ok 15min kazda nastepnie po tych 3 warstwach po odczekaniu ok 30min kladziesz ostatnia wasrstwe - tzn zlewasz do uzyskania polysku

zostawiasz parcha na 1-2 dni zeby postal i wysechl troche i odklejasz wszystkie papiery i skladasz do kupy

po ok 3-4 tyg jezdzenia jak lakier dostatecznie stwardnieje, lecisz go calego papierem 800 na mokro zeby caly zmatowic - pozniej zapodajesz polerke pasta i na koniec wykanczajaca mleczkiem

ps. pistoletem za 100-150zl juz da sie fajnie pomalowac samochod - grunt to miec duza i wydajna sprezarke ktora pozwoli trzymac cisnienie na odpowiednim poziomie podczas malowania
_________________
CC 704 ED na sterydzie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum