Wypada zapłon przy przyspieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-08-2020, 01:40 Wypada zapłon przy przyspieszaniu
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Borykam się z następującym problemem. Przy mocniejszym przyspieszaniu, po zmianie biegu na kolejny następuje chwilowe przymulenie silnika, szarpnięcie autem i dopiero zaczyna ciągnąć. Podobnie jest gdy jadę sobie 20-25 km/h na dwójce i wcisnę mocno gaz. Najpierw wypadnie zapłon i szarpnie, dopiero potem wyrwie do przodu. Podpowie ktoś co może być przyczyną, ewentualnie jakie czujniki wymienić na start? Czy powodem może być dziurawe serwo hamulcowe, które puszcza trochę lewego powietrza do dolotu? Przepustnica wyczyszczona wiosną - nic się nie zmieniło. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 23-08-2020, 13:42
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
cewka? Świecie? |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 02-09-2020, 14:51
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie:
Cytat: | "Czy powodem może być dziurawe serwo hamulcowe, które puszcza trochę lewego powietrza do dolotu? |
Sprawdź szczelność i załataj każde miejsce gdzie może ciagnać lewe powietrze. Jeśli dalej będzie problem to zapłon + paliwo do sprawdzenia. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-09-2020, 12:24
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Wymiana serwa to ostateczność, bo podobnież nie da się tego zrobić bez odłączania rurek od pompy hamulcowej (nie odegnie się na tyle by wytargać serwo). A jak myślę o odpowietrzaniu całego układu hamulcowego od zera, to od razu te szarpania przestają się wydawać takie problematyczne |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 08-09-2020, 14:01
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Zawsze możesz odłaczyć serwo Tylko będziesz musiał mocno deptać po hamulcu
Aczkolwiek powinieneś mieć zawór jednokierunkowy sprawny, który jest na wężu między przepustnica a serwem. Sprawdź ten zaworek, a później przepustnice - może tam się czai jakieś lewe powietrze. Krokowca też przeczyść. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-09-2020, 21:32
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Od ostatniej wiadomości wymieniłem świece i krokowca od benzyny. Szarpanie się poprawiło, nie o 100% ale jest lepiej. Wciąż niestety mam okazjonalne falowanie wolnych obrotów w przedziale 500-900 (aż światła przygasają). Przejechałem się z odłączonym serwem (wężyk podciśnienia zatkałem) i niestety - również się to dzieje. Została chyba jeszcze sonda lambda, map sensor i ten zaworek do odzyskiwania oparów paliwa. Albo po prostu jeżdżenie i obserwowanie... |
|
|
|
 |
|