FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypada zapłon przy przyspieszaniu
Autor Wiadomość
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-08-2020, 01:40   Wypada zapłon przy przyspieszaniu
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Borykam się z następującym problemem. Przy mocniejszym przyspieszaniu, po zmianie biegu na kolejny następuje chwilowe przymulenie silnika, szarpnięcie autem i dopiero zaczyna ciągnąć. Podobnie jest gdy jadę sobie 20-25 km/h na dwójce i wcisnę mocno gaz. Najpierw wypadnie zapłon i szarpnie, dopiero potem wyrwie do przodu. Podpowie ktoś co może być przyczyną, ewentualnie jakie czujniki wymienić na start? Czy powodem może być dziurawe serwo hamulcowe, które puszcza trochę lewego powietrza do dolotu? Przepustnica wyczyszczona wiosną - nic się nie zmieniło.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 23-08-2020, 13:42   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


cewka? Świecie?
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 02-09-2020, 14:51   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie:

Cytat:
"Czy powodem może być dziurawe serwo hamulcowe, które puszcza trochę lewego powietrza do dolotu?


Sprawdź szczelność i załataj każde miejsce gdzie może ciagnać lewe powietrze. Jeśli dalej będzie problem to zapłon + paliwo do sprawdzenia.
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-09-2020, 12:24   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Wymiana serwa to ostateczność, bo podobnież nie da się tego zrobić bez odłączania rurek od pompy hamulcowej (nie odegnie się na tyle by wytargać serwo). A jak myślę o odpowietrzaniu całego układu hamulcowego od zera, to od razu te szarpania przestają się wydawać takie problematyczne :D
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 08-09-2020, 14:01   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Zawsze możesz odłaczyć serwo :P Tylko będziesz musiał mocno deptać po hamulcu :D

Aczkolwiek powinieneś mieć zawór jednokierunkowy sprawny, który jest na wężu między przepustnica a serwem. Sprawdź ten zaworek, a później przepustnice - może tam się czai jakieś lewe powietrze. Krokowca też przeczyść.
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-09-2020, 21:32   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Od ostatniej wiadomości wymieniłem świece i krokowca od benzyny. Szarpanie się poprawiło, nie o 100% ale jest lepiej. Wciąż niestety mam okazjonalne falowanie wolnych obrotów w przedziale 500-900 (aż światła przygasają). Przejechałem się z odłączonym serwem (wężyk podciśnienia zatkałem) i niestety - również się to dzieje. Została chyba jeszcze sonda lambda, map sensor i ten zaworek do odzyskiwania oparów paliwa. Albo po prostu jeżdżenie i obserwowanie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum