FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gotujący się płyn w zbiorniczku wyrównawczym
Autor Wiadomość
Tomi13133 
nówka sztuka ;)

Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 1
Skąd: Luboń
  Wysłany: 04-04-2009, 21:15   Gotujący się płyn w zbiorniczku wyrównawczym
   Bolid: SEICENTO 1.1 SUITE KLIMA


Witam Jestem posiadaczem Seicento Suite 1.1 99r Mam pewien problem. Wracając z pracy zagotował mi się płyn w zbiorniczku wyrównawczym na chwilę przed tą akcją zapaliła się czerwona kontrolka na tablicy wskaźników,zjechałem na pobocze odczekałem jakiś czas odkręciłem nawiew i grzanie na maxa i jakoś udało mi się dojechać do domu. :roll: Nadmienię,że 2 miesiące temu wymieniłem termostat na nowy przed wymianą wentylator załączał się co po chwilę a po wymianie nie było go w ogóle słychać ;/ Poczytałem trochę forum i dziś sprawdziłem bezpiecznik 30A za akumulatorem i jest oki nie jest spalony wentylator obraca się lekko ale jak zmostkowałem kabelki,które idą do czujnika w chłodnicy tego z prawej strony to wentylator nie ruszył. Nagrzałem go pod blokiem lecz niestety znowu zacząl płyn się gotować w zbiorniczku a wentylator ani nie drgnął co zauważyłem to nie zapaliła się kontrolka. Nadmienię,że jakiś czas temu zniknął mi sygnał dźwiękowy a wydaje mi się,że jest to na tej samej wiązce co szły kabelki do czujnika , jeszcze jedna rzecz,którą zauważyłem to po wyciągnięciu kostki z czujnika (tego z prawej strony chłodnicy) była zielonkawa narośl na tej kostce odizolowałem kawałek kabla i jeden był miedziany taki jak powinien być,a ten drugi był cały ciemny :shock: Pytanie do Was Czy to wina jakiegoś przekaźnika,czy po prostu jakieś zwarcie na tej wiązce?
 
 
TOMASZ 27 
Smakosz ... z dziurk? ...

Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 152
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 05-04-2009, 00:03   
   Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car


Tomi13133 napisał/a:
była zielonkawa narośl na tej kostce odizolowałem kawałek kabla i jeden był miedziany taki jak powinien być,a ten drugi był cały ciemny

Wiązka jest do naprawy nie przewodzi prądu i nie załącza się śmigło. Podepnij na wszelki wypadek wentylator na krótko jak biega tzn że ta wiązka poprostu zgniła utleniła się wytnij uszkodzony odcinek i wstaw nowy
_________________
Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze :))
 
 
Łukasz87
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2009, 00:32   

szukaj w wiązce ja to przerabiałem w tamtym miesiącu , ja miałem przetarty pod prawym nadkolem
 
 
lukalo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-04-2009, 21:24   chłodzenie
   Bolid: 9oo


Witam
Ostatnio miałem problem z gotującym się płynem chłodniczym. Nie załączył sie wentylator
Elektryk wymienił silnik wentylatora i czujnik w chłodnicy. Jednak jeżeli odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego i włączyłem silnik, płyn sie znów zagotował, a wentylator załączyła się dopiero jak wyłączyłem silnik, po zagotowaniu. w trakcie normalnej jazdy wentylator prawdopodobnie się załączył. Dlaczego więc na postoju wentyl zadziałał z późno????

pozdro
 
 
Łukasz87
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2009, 21:30   

a świeci Ci się kontrolka że płyn się zagotował??
 
 
Strażak_81 
Bywalec


Pomógł: 12 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 78
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 09-04-2009, 21:30   
   Bolid: sej 900


stawiam na termostat że zepsuty jest.
_________________
Konserwacja podwozi, pranie tapicerki samochodowej, usuwanie wgnieceń PDR. Solidnie i dokładnie. Wiad na priw. http://www.basta.boo.pl/?dz=home
 
 
lukalo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-04-2009, 21:35   
   Bolid: 9oo


nie zdążyłem zauważyć czy się zapaliła kontrolka bo szybko wyłaczyłem silnik. czy to ma jakieś znaczenie? bo za to odpowiedzialny jest chyba czujnik w termostacie. Przy jakiej temperaturze powinien załączyć się wentylator?
 
 
Strażak_81 
Bywalec


Pomógł: 12 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 78
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 09-04-2009, 21:38   
   Bolid: sej 900


różnie podają mój się włancza przy 92 tak jak w książce u innych od 92 nawet do 102
_________________
Konserwacja podwozi, pranie tapicerki samochodowej, usuwanie wgnieceń PDR. Solidnie i dokładnie. Wiad na priw. http://www.basta.boo.pl/?dz=home
 
 
lukalo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-04-2009, 21:39   
   Bolid: 9oo


termostat działa, ostatnio go wymieniałem a wąż od chłodnicy robi się gorący po dłuższej pracy i chłodnica jest gorąca
 
 
lukalo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-04-2009, 21:40   
   Bolid: 9oo


masz wskażnik temperatury??? jak 102 to chyba już płyn się gotuję??? więc to troche późno???
 
 
Strażak_81 
Bywalec


Pomógł: 12 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 78
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 09-04-2009, 21:41   
   Bolid: sej 900


ja mam wskaźnik, no też tak mówię ze za późno ale tok na forum ktoś podał :|
_________________
Konserwacja podwozi, pranie tapicerki samochodowej, usuwanie wgnieceń PDR. Solidnie i dokładnie. Wiad na priw. http://www.basta.boo.pl/?dz=home
 
 
Łukasz87
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2009, 21:41   

wentylator włącza się około 92-95 stopni ale bywa i 102 więc możliwe że płyn wyglądał że się gotuje a wentylator by się zaraz włączył skoro działa i jeżeli by temp był przekroczona świeciła by się kontrolka
 
 
lukalo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-04-2009, 13:00   
   Bolid: 9oo


a to że korek w zbiorniczku wyrównawczym był włączony to ma znaczenie? bo jak go zakręciłem to wszystko było ok??? wkońcu cały układ jest pod ciśnieniem?
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-04-2009, 13:13   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


płyn sie gotuje jak ma 120 st
 
 
Endymion 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 11 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 49
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 13-04-2009, 13:28   
   Bolid: SC 0,9-LPG-2000r-99kkm + DaciaLoganMCV 202kkm


Tak jak mówi fulara, płyn chłodniczy gotuje się przy temp. ok 120 st., a to dzieki jego składnikom, oraz co najważniejsze podwyższonemu ciśnieniu w układzie chłodzenia.
Jeśli jeździsz z wadliwym korkiem który np. nie trzyma ciśnienia to płyn gotuje się znacznie wcześniej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum