Gotujący się płyn w zbiorniczku wyrównawczym |
Autor |
Wiadomość |
Tomi13133
nówka sztuka ;)
Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 1 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 04-04-2009, 21:15 Gotujący się płyn w zbiorniczku wyrównawczym
Bolid: SEICENTO 1.1 SUITE KLIMA |
|
|
Witam Jestem posiadaczem Seicento Suite 1.1 99r Mam pewien problem. Wracając z pracy zagotował mi się płyn w zbiorniczku wyrównawczym na chwilę przed tą akcją zapaliła się czerwona kontrolka na tablicy wskaźników,zjechałem na pobocze odczekałem jakiś czas odkręciłem nawiew i grzanie na maxa i jakoś udało mi się dojechać do domu. Nadmienię,że 2 miesiące temu wymieniłem termostat na nowy przed wymianą wentylator załączał się co po chwilę a po wymianie nie było go w ogóle słychać Poczytałem trochę forum i dziś sprawdziłem bezpiecznik 30A za akumulatorem i jest oki nie jest spalony wentylator obraca się lekko ale jak zmostkowałem kabelki,które idą do czujnika w chłodnicy tego z prawej strony to wentylator nie ruszył. Nagrzałem go pod blokiem lecz niestety znowu zacząl płyn się gotować w zbiorniczku a wentylator ani nie drgnął co zauważyłem to nie zapaliła się kontrolka. Nadmienię,że jakiś czas temu zniknął mi sygnał dźwiękowy a wydaje mi się,że jest to na tej samej wiązce co szły kabelki do czujnika , jeszcze jedna rzecz,którą zauważyłem to po wyciągnięciu kostki z czujnika (tego z prawej strony chłodnicy) była zielonkawa narośl na tej kostce odizolowałem kawałek kabla i jeden był miedziany taki jak powinien być,a ten drugi był cały ciemny Pytanie do Was Czy to wina jakiegoś przekaźnika,czy po prostu jakieś zwarcie na tej wiązce? |
|
|
|
 |
TOMASZ 27
Smakosz ... z dziurk? ...
Pomógł: 36 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 05-04-2009, 00:03
Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car |
|
|
Tomi13133 napisał/a: | była zielonkawa narośl na tej kostce odizolowałem kawałek kabla i jeden był miedziany taki jak powinien być,a ten drugi był cały ciemny |
Wiązka jest do naprawy nie przewodzi prądu i nie załącza się śmigło. Podepnij na wszelki wypadek wentylator na krótko jak biega tzn że ta wiązka poprostu zgniła utleniła się wytnij uszkodzony odcinek i wstaw nowy |
_________________ Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze |
|
|
|
 |
Łukasz87 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2009, 00:32
|
|
|
szukaj w wiązce ja to przerabiałem w tamtym miesiącu , ja miałem przetarty pod prawym nadkolem |
|
|
|
 |
lukalo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:24 chłodzenie
Bolid: 9oo |
|
|
Witam
Ostatnio miałem problem z gotującym się płynem chłodniczym. Nie załączył sie wentylator
Elektryk wymienił silnik wentylatora i czujnik w chłodnicy. Jednak jeżeli odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego i włączyłem silnik, płyn sie znów zagotował, a wentylator załączyła się dopiero jak wyłączyłem silnik, po zagotowaniu. w trakcie normalnej jazdy wentylator prawdopodobnie się załączył. Dlaczego więc na postoju wentyl zadziałał z późno????
pozdro |
|
|
|
 |
Łukasz87 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:30
|
|
|
a świeci Ci się kontrolka że płyn się zagotował?? |
|
|
|
 |
Strażak_81
Bywalec

Pomógł: 12 razy Wiek: 44 Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 78 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:30
Bolid: sej 900 |
|
|
stawiam na termostat że zepsuty jest. |
_________________ Konserwacja podwozi, pranie tapicerki samochodowej, usuwanie wgnieceń PDR. Solidnie i dokładnie. Wiad na priw. http://www.basta.boo.pl/?dz=home |
|
|
|
 |
lukalo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:35
Bolid: 9oo |
|
|
nie zdążyłem zauważyć czy się zapaliła kontrolka bo szybko wyłaczyłem silnik. czy to ma jakieś znaczenie? bo za to odpowiedzialny jest chyba czujnik w termostacie. Przy jakiej temperaturze powinien załączyć się wentylator? |
|
|
|
 |
Strażak_81
Bywalec

Pomógł: 12 razy Wiek: 44 Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 78 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:38
Bolid: sej 900 |
|
|
różnie podają mój się włancza przy 92 tak jak w książce u innych od 92 nawet do 102 |
_________________ Konserwacja podwozi, pranie tapicerki samochodowej, usuwanie wgnieceń PDR. Solidnie i dokładnie. Wiad na priw. http://www.basta.boo.pl/?dz=home |
|
|
|
 |
lukalo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:39
Bolid: 9oo |
|
|
termostat działa, ostatnio go wymieniałem a wąż od chłodnicy robi się gorący po dłuższej pracy i chłodnica jest gorąca |
|
|
|
 |
lukalo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:40
Bolid: 9oo |
|
|
masz wskażnik temperatury??? jak 102 to chyba już płyn się gotuję??? więc to troche późno??? |
|
|
|
 |
Strażak_81
Bywalec

Pomógł: 12 razy Wiek: 44 Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 78 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:41
Bolid: sej 900 |
|
|
ja mam wskaźnik, no też tak mówię ze za późno ale tok na forum ktoś podał |
_________________ Konserwacja podwozi, pranie tapicerki samochodowej, usuwanie wgnieceń PDR. Solidnie i dokładnie. Wiad na priw. http://www.basta.boo.pl/?dz=home |
|
|
|
 |
Łukasz87 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2009, 21:41
|
|
|
wentylator włącza się około 92-95 stopni ale bywa i 102 więc możliwe że płyn wyglądał że się gotuje a wentylator by się zaraz włączył skoro działa i jeżeli by temp był przekroczona świeciła by się kontrolka |
|
|
|
 |
lukalo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-04-2009, 13:00
Bolid: 9oo |
|
|
a to że korek w zbiorniczku wyrównawczym był włączony to ma znaczenie? bo jak go zakręciłem to wszystko było ok??? wkońcu cały układ jest pod ciśnieniem? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-04-2009, 13:13
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
płyn sie gotuje jak ma 120 st |
|
|
|
 |
Endymion
nówka sztuka ;)

Pomógł: 11 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 13-04-2009, 13:28
Bolid: SC 0,9-LPG-2000r-99kkm + DaciaLoganMCV 202kkm |
|
|
Tak jak mówi fulara, płyn chłodniczy gotuje się przy temp. ok 120 st., a to dzieki jego składnikom, oraz co najważniejsze podwyższonemu ciśnieniu w układzie chłodzenia.
Jeśli jeździsz z wadliwym korkiem który np. nie trzyma ciśnienia to płyn gotuje się znacznie wcześniej. |
|
|
|
 |
|