FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie spalanie
Autor Wiadomość
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-05-2016, 14:16   Wysokie spalanie
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Witam.
Mam problem ze spalaniem w mieście.
Pali około 10-11 litrów na 100 zarówno PB jak i LPG.
Wydaje mi się że ma za bogata mieszankę...
Czarna sądza na końcówce wydechu, prycha z wydechu.
Sc 900.

Zrobiłem filmik pracy sondy lambda na jałowym biegu na rozgrzanym ssilniku:
FILM
Mierzone na odlaczonej wtyczce lambdy od silnika, a nie zauważyłem innej pracy niż z podłączona.
Przy gazowaniu lambda skacze nawet ponad 1000mV, spada czasem do 0 czasem do 300...
Mówcie co dalej sprawdzać.
Dodam że jak wcisne pedał do deski to jakby go zalewalo lub przyduszalo i nie jedzie. Trzeba przyspieszać delikatnie. Ale to już pewnie nie sprawa lambdy.
Dzięki
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 04-05-2016, 14:38   
   Bolid: Sei, Subaru STI


1. Sprawdź czy nie przeskoczył rozrząd.
2. Lambda powyżej 1V - bogata / poniżej 1V, optymalna 0,3-0,7V - uboga więc skład mieszanki masz albo dobry albo mierzysz na postoju (zmierz podczas jednostajnej jazdy ok 70 na godzinę).
3. Padła Lambda i pokazuje cyrk przez co są korekty na plus
4. Sprawdź temperatury pracy silnika

Tyle. Powinno coś wyjść. Ja obstawiam rozrząd na pierwszym miejscu.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-05-2016, 15:58   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Przeskoczenie łańcucha w 900-ce miało by zupełnie inne objawy :] -z opisu sonda do wymiany....
 
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-05-2016, 17:21   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Dzięki za zainteresowanie.
Łańcuch mam do wymiany w przyszłości, ale teraz nie mam możliwości się tym zająć. Garaż w budowie..

Sondy podczas jazdy nie mam jak sprawdzić...
Są inne pomysły, testy? Może jutro pomierzę jeszcze raz i wstawię filmik jak to jest na wyższych obrotach, ale nie można pomijać błędu spowodowanego czasem reakcji mojego multimetra...
Nagram też wydech.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
endriu 
Nałogowiec


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-05-2016, 19:53   
   Bolid: seicento


przy okazji zapytam, bo ostatnio tez chciałem zmierzyć sondę - mierzy się na podłączonej czy odłączonej sondzie? Ja chciałem zmierzyć na podłączonej, ale ta kostka jest hermetyczna i nie bardzo jest jak to zmierzyć dobrze. Czarny dałem do masy silnika, czerwony wcisnąłem przez ten kapturek przy kablu, ale nie miałem pewności czy bolec dobrze kontaktuje. Jest jakiś inny sposób?
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-05-2016, 20:49   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Ja mierzylem z sonda oczywiście wpieta w kolektorze, ale wtyczkę 4pinowa odlaczylem.
Plus do czarnego przewodu, od strony pinu, masa do silnika.

Jeśli nie chcesz odpinac , to czytałem o sposobie gdzie wbija się szpilkę w czarny przewód, tak aby stykala z przewodnikiem, i wtedy plus multimetru do szpilki a masa gdziekolwiek do silnika.

Teoretycznie lepiej mierzyć na podłączonej.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
korek33 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-05-2016, 20:56   
   Bolid: seicento 900 sx


.multimetr wpina się bezpośrednio do przewodu sondy...co do spalania-wtrysk leje,to najbardziej prawdopodobne przy jezdzie na lpg,co do spalania gazu - membrany w reduktorze(takie spalanie przy 900 na zdrowym silniku to ewenement),+ standardowo termostat.,filtry,świece,opory toczenia(hamulce).Usterka samej sondy nie spowoduje spalania 11l./100km,bez przesady-(testowane w dziewięćsetce).
_________________
korek33
 
 
mmxxl 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 05-05-2016, 10:40   
   Bolid: seicento 900


Nie martw się inskript mój sej 900 też pali z 11L LPG i nadal nie wiem czemu :D musze jechać chyba na jakąś regulacje do warszatu lfg
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-05-2016, 10:53   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


A regenerowales reduktor?
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
mmxxl 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 05-05-2016, 14:35   
   Bolid: seicento 900


Szczerze nie wiem co było wykonywane w tym aucie jestem świeżym posiadaczem go od 2 miesięcy , narazie robiłem tylko przeguby , wymiany olejów itp :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum