Wymiana płynu w chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 12-10-2012, 12:04 Wymiana płynu w chłodnicy
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Witam. Pytanie, jak prawidłowo spuścić płyn z chłodnicy w Seicento 900CC?. Jeśli już było przepraszam i proszę o link. Dzięki. |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-10-2012, 12:08
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Duża micha i zdejm wąż z pompy wody -ten gruby. Ksiażka podaje że z chłodnicy ale ja wprowadziłem po swojemu - lepiej z pompy- nie leci po zderzaku. Odkręć też korek od zbiorniczka i ogrzewanie na full |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
jedi6667
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 52 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 12-10-2012, 16:16
Bolid: Fiat S.C. 900 |
|
|
ale wąż przy chłodnicy jest najniższym punktem i lepiej nim spuszczać bo wszystko zleci a to że po zderzaku poleci to nic się nie stanie, wybór metody należy do Ciebie |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 12-10-2012, 16:17
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
jedi6667 napisał/a: | ale wąż przy chłodnicy jest najniższym punktem i lepiej nim spuszczać bo wszystko zleci a to że po zderzaku poleci to nic się nie stanie, wybór metody należy do Ciebie |
popieram!
Płyn to nie kwas, nic mu nie będzie a cały płyn można spuścić w ten sposób |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 13-10-2012, 11:47
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze jedno, przy napełnianiu najlepiej zacząć odpowietrzanie od nagrzewnicy czy chłodnicy?
http://www.unofani.eev.pl...c066d030612a5a9
Czy mogę się zastosować do tej procedury? |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 13-10-2012, 12:25
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
jedi6667 napisał/a: | ale wąż przy chłodnicy jest najniższym punktem i lepiej nim spuszczać bo wszystko zleci a to że po zderzaku poleci to nic się nie stanie, wybór metody należy do Ciebie |
Nie ma to żadnego znaczenia, wąż ten łączy pompę i dolny kruciec chłodnicy, po zdjęciu go z pompy wystarczy lekko go opuścić (jego długość pozwala na to) i wtedy jago koniec jest najnizszym punktem w całym układzie... |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 13-10-2012, 14:56
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
mam spory kłopot z odłączeniem gumowego węża od pompy wody, jakieś patenty? |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 13-10-2012, 15:43
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
A i jeszcze jedno, czy jak już spuszczę płyn z chłodnicy powinienem na chwilę włączyć silnik aby wyleciała reszta płynu?? |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13-10-2012, 15:45
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Raptor_Posla napisał/a: | A i jeszcze jedno, czy jak już spuszczę płyn z chłodnicy powinienem na chwilę włączyć silnik aby wyleciała reszta płynu?? |
Nie. Jak nie możesz spuścić z pompy, to ściągnij dolny wąż od chłodnicy, tylko dobrze podłóż coś żeby się nie pochlapać. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 13-10-2012, 17:12
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
ja zawsze we wszystkich pojazdach podważam śróbokrętem wąż i schodzi |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 14-10-2012, 18:07
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Ile czasu trwa odpowietrzanie? Odpowietrzam już z 20 min.... |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 14-10-2012, 18:10
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Odpowietrzasz, dopóki lecą bąbelki powietrza. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 14-10-2012, 22:22
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
prawidłowe odpowietrzanie to jest dopóki się auto nie zagrzeje do włączenia się wentylatora i dalej jak Kapitan napisał |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Raptor_Posla
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 45 Skąd: Puck
|
Wysłany: 17-10-2012, 10:32
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Bardzo dziękuje za zainteresowanie i pomoc, operacja zakończona sukcesem. |
_________________ Seicento 1.1 MPI |
|
|
|
 |
|