Ciekawie przerobione sc/cc |
Autor |
Wiadomość |
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-03-2015, 23:24 Ciekawie przerobione sc/cc
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Zakładam nowy temat, który będzie kontynuacją rozważań na temat zaczęty w wątku z filmikami z kjsów. Z założenia będziemy tu wrzucać filmiki/fotki ciekawie przerobionych sc/cc, które wyjątkowo dobrze radzą sobie w kjs/rallysprintach i będziemy rozkminiać co ma wpływ na to prowadzenie i jakie przeróbki mogły zostać zastosowane.
Na pierwszy rzut idzie sej Bartosza Kubickiego, o którym dyskutowaliśmy w wątku z filmikami:
akcja z samego początku https://www.youtube.com/watch?v=aEjpje_uCWE
https://www.youtube.com/w...=youtu.be&t=23s
Sej prowadzi się bardzo specyficznie i zupełnie inaczej niż standardowo przerobione. Praktycznie nie buja się na boki, zawias mega sztywny, choć widać że jakoś pracuje. Koło tylne wewnętrzne w zakręcie unosi się do góry. Był pomysł, że w grę wchodzą tu haltpasy, ja sugeruję, że chodzi o bardzo utwardzone i skrócone amortyzatory.
Na co bym jeszcze zwrócił uwagę to geometria zawieszenia. Widać z przodu duży negatyw, inicjacja skrętu jest natychmiastowa co może sugerować również lekką rozbieżność przodu. Sądzę, że w tym seju przyłożono dużą wagę do geometrii zawieszenia, może nawet ustawiono geometrię z tyłu, słyszałem że "profesjonaliści" gną tylną belkę żeby ustawić jakieś niestandardowe parametry tylnej osi. Co sądzicie? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-10-2015, 22:34
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Odkopując trochę temat, wyszperałem info, że w tamtym okresie to SC miało 93KM |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-10-2015, 00:11
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
MC Grzechu napisał/a: | Odkopując trochę temat, wyszperałem info, że w tamtym okresie to SC miało 93KM |
No to nieźle, widać, że chodził jak rakieta |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-10-2015, 00:22
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Nadal chodzi, ale w nowych rękach i nadal rozpi**dala system
https://www.youtube.com/watch?v=iHC5kgoLcFA
Na jednej z rund Power Stage Bednary pojawiło się także ciekawe Cinquecento H grupowe:
Cytat: | iat CC 1.2 8v H grupa
Silnik :H-grupowy Kałuża Motorsport, 105 ps 120 Nm
5-cio biegowa ze szperą, przełożenie 53/10, produkcja Kałuża Motorsport
Przekładania kierownicza o skróconym przełożeniu
Hamulce Brembo Max nacinane + Ferodo DS3000
Sprzęgło od Peugeot 106 Rally, spiekowe
Lekkie koło zamachowe
Lewarek wyciągnięty do kabiny
Waga 670kg |
https://www.youtube.com/watch?v=lL5dBu4Fpao
https://www.youtube.com/watch?v=enA5fJ97d_0 |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-10-2015, 14:05
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Mnie zastanawia jeszcze zawieszenie w tym seju, szczególnie tylne
A cienias też niezły, choć jazda nie wygląda jakoś spektakularnie, albo kierowca nie wykorzystuje potencjału albo zawieszenie nie pozwala na szybszą jazdę w zakrętach. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-10-2015, 15:10
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
barkor napisał/a: | Mnie zastanawia jeszcze zawieszenie w tym seju, szczególnie tylne
A cienias też niezły, choć jazda nie wygląda jakoś spektakularnie, albo kierowca nie wykorzystuje potencjału albo zawieszenie nie pozwala na szybszą jazdę w zakrętach. |
Ten Sej z tym kierowcą na tym Superoesie na mokrym zajął 7 miejsce w generalce na 79 załóg. Wyżej był 220konny C2 i część czterołapów. W klasie 2 gdzie czołówka to nie przypadkowi kierowcy drugi miał prawie 50s straty po 5 przejazdach. Znam gościa od wielu lat i zapewniam, że nawet na drzwiach od stodoły nie był by ostatni
Edit - w sumie nie wiem o którym linku piszesz
Ja o tym - https://www.youtube.com/w...=youtu.be&t=23s |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-10-2015, 17:32
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
DeZ co do kierowcy seja to pełna zgoda, widać że ogarnia i samochód ma przygotowany jak trzeba i pod względem silnika (już wiemy że 93KM) i pod względem zawieszenia (tutaj jestem ciekaw). A sceptycznie pisałem o jeździe tego H grupowego cinquecento, bo tam o ile na prostej to widać moc to w zakrętach niestety odpuszcza i widać że zawias średnio dobrany jak na torowe warunki. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Max9
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 33 Skąd: WPI
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-10-2015, 19:38
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Max9 napisał/a: | takie coś do rallycrossu powstało, fajny projekt, wylizany i z procedurą startową
|
Właśnie dziś na fejsie wyskoczyło mi ogłoszenie sprzedaży tego seja za 20tys PLN.
https://www.facebook.com/...=notify_me_page
Fajny motyw z katalizatorem z tyłu, jakby tak zamontować w ten sposób w seju do jazdy na co dzień to po zmroku byłby miażdżący efekt dla tych co jadą z tyłu
A propos, ktoś wie czemu w rajdówkach montuje się katalizator na samym końcu? W chyba wszystkich rajdówkach WRC katalizatory są na końcu. W czym jest to lepsze rozwiązanie od katalizatora po środku układu wydechowego albo bliżej kolektora? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Max9
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 33 Skąd: WPI
|
Wysłany: 27-10-2015, 19:59
Bolid: SC jeszcze 1.1 |
|
|
barkor napisał/a: | Max9 napisał/a: | takie coś do rallycrossu powstało, fajny projekt, wylizany i z procedurą startową
|
Właśnie dziś na fejsie wyskoczyło mi ogłoszenie sprzedaży tego seja za 20tys PLN.
https://www.facebook.com/...=notify_me_page
Fajny motyw z katalizatorem z tyłu, jakby tak zamontować w ten sposób w seju do jazdy na co dzień to po zmroku byłby miażdżący efekt dla tych co jadą z tyłu
Obrazek
A propos, ktoś wie czemu w rajdówkach montuje się katalizator na samym końcu? W chyba wszystkich rajdówkach WRC katalizatory są na końcu. W czym jest to lepsze rozwiązanie od katalizatora po środku układu wydechowego albo bliżej kolektora? |
Widziałem to na żywo na zawodach i w nocy jak pokazywali innym na serwisie. Robi wrażenie, tym bardziej w seicento. Super pomysł i zgodny z regulaminem. Ciekawe jak na ulicy by się policja odnosiła do tego czy na przeglądzie gdyby się kat świecił. |
_________________ Max9 - Michal
|
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-10-2015, 23:00
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Kierowca ten sam, o którym była mowa wyżej tylko auto inne
https://youtu.be/41Kh1X5zFaY?t=6m28s |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-11-2015, 19:56
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
barkor napisał/a: | A cienias też niezły, choć jazda nie wygląda jakoś spektakularnie, albo kierowca nie wykorzystuje potencjału albo zawieszenie nie pozwala na szybszą jazdę w zakrętach. | Z tego co wyczytałem na FB był to pierwszy kontakt zawodnika z tym autem |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-11-2017, 17:37
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Kit Car podczas tegorocznego Rajdu Świdnickiego
https://youtu.be/6VK0S0NXrTs |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
|