FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciekawie przerobione sc/cc
Autor Wiadomość
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-03-2015, 23:24   Ciekawie przerobione sc/cc
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Zakładam nowy temat, który będzie kontynuacją rozważań na temat zaczęty w wątku z filmikami z kjsów. Z założenia będziemy tu wrzucać filmiki/fotki ciekawie przerobionych sc/cc, które wyjątkowo dobrze radzą sobie w kjs/rallysprintach i będziemy rozkminiać co ma wpływ na to prowadzenie i jakie przeróbki mogły zostać zastosowane.
Na pierwszy rzut idzie sej Bartosza Kubickiego, o którym dyskutowaliśmy w wątku z filmikami:
akcja z samego początku https://www.youtube.com/watch?v=aEjpje_uCWE
https://www.youtube.com/w...=youtu.be&t=23s

Sej prowadzi się bardzo specyficznie i zupełnie inaczej niż standardowo przerobione. Praktycznie nie buja się na boki, zawias mega sztywny, choć widać że jakoś pracuje. Koło tylne wewnętrzne w zakręcie unosi się do góry. Był pomysł, że w grę wchodzą tu haltpasy, ja sugeruję, że chodzi o bardzo utwardzone i skrócone amortyzatory.

Na co bym jeszcze zwrócił uwagę to geometria zawieszenia. Widać z przodu duży negatyw, inicjacja skrętu jest natychmiastowa co może sugerować również lekką rozbieżność przodu. Sądzę, że w tym seju przyłożono dużą wagę do geometrii zawieszenia, może nawet ustawiono geometrię z tyłu, słyszałem że "profesjonaliści" gną tylną belkę żeby ustawić jakieś niestandardowe parametry tylnej osi. Co sądzicie? :))
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-10-2015, 22:34   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Odkopując trochę temat, wyszperałem info, że w tamtym okresie to SC miało 93KM :wink:
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-10-2015, 00:11   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


MC Grzechu napisał/a:
Odkopując trochę temat, wyszperałem info, że w tamtym okresie to SC miało 93KM :wink:

No to nieźle, widać, że chodził jak rakieta :wink:
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-10-2015, 00:22   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Nadal chodzi, ale w nowych rękach i nadal rozpi**dala system ;)

https://www.youtube.com/watch?v=iHC5kgoLcFA


Na jednej z rund Power Stage Bednary pojawiło się także ciekawe Cinquecento H grupowe:

Cytat:
iat CC 1.2 8v H grupa
Silnik :H-grupowy Kałuża Motorsport, 105 ps 120 Nm
5-cio biegowa ze szperą, przełożenie 53/10, produkcja Kałuża Motorsport
Przekładania kierownicza o skróconym przełożeniu
Hamulce Brembo Max nacinane + Ferodo DS3000
Sprzęgło od Peugeot 106 Rally, spiekowe
Lekkie koło zamachowe
Lewarek wyciągnięty do kabiny
Waga 670kg


https://www.youtube.com/watch?v=lL5dBu4Fpao

https://www.youtube.com/watch?v=enA5fJ97d_0
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-10-2015, 14:05   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Mnie zastanawia jeszcze zawieszenie w tym seju, szczególnie tylne :wink:
A cienias też niezły, choć jazda nie wygląda jakoś spektakularnie, albo kierowca nie wykorzystuje potencjału albo zawieszenie nie pozwala na szybszą jazdę w zakrętach.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-10-2015, 15:10   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


barkor napisał/a:
Mnie zastanawia jeszcze zawieszenie w tym seju, szczególnie tylne :wink:
A cienias też niezły, choć jazda nie wygląda jakoś spektakularnie, albo kierowca nie wykorzystuje potencjału albo zawieszenie nie pozwala na szybszą jazdę w zakrętach.


Ten Sej z tym kierowcą na tym Superoesie na mokrym zajął 7 miejsce w generalce na 79 załóg. Wyżej był 220konny C2 i część czterołapów. W klasie 2 gdzie czołówka to nie przypadkowi kierowcy drugi miał prawie 50s straty po 5 przejazdach. Znam gościa od wielu lat i zapewniam, że nawet na drzwiach od stodoły nie był by ostatni :)

Edit - w sumie nie wiem o którym linku piszesz :)
Ja o tym - https://www.youtube.com/w...=youtu.be&t=23s
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-10-2015, 17:32   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


DeZ co do kierowcy seja to pełna zgoda, widać że ogarnia i samochód ma przygotowany jak trzeba i pod względem silnika (już wiemy że 93KM) i pod względem zawieszenia (tutaj jestem ciekaw). A sceptycznie pisałem o jeździe tego H grupowego cinquecento, bo tam o ile na prostej to widać moc to w zakrętach niestety odpuszcza i widać że zawias średnio dobrany jak na torowe warunki.
 
 
Max9 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: WPI
Wysłany: 27-10-2015, 19:06   
   Bolid: SC jeszcze 1.1


takie coś do rallycrossu powstało, fajny projekt, wylizany i z procedurą startową

http://rallycross.autoklu...432843025/?i=15

http://rallycross.autoklu...432843025/?i=13

http://rallycross.autoklu...432843025/?i=17
_________________
Max9 - Michal
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-10-2015, 19:38   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Max9 napisał/a:
takie coś do rallycrossu powstało, fajny projekt, wylizany i z procedurą startową

Właśnie dziś na fejsie wyskoczyło mi ogłoszenie sprzedaży tego seja za 20tys PLN.
https://www.facebook.com/...=notify_me_page
Fajny motyw z katalizatorem z tyłu, jakby tak zamontować w ten sposób w seju do jazdy na co dzień to po zmroku byłby miażdżący efekt dla tych co jadą z tyłu :))


A propos, ktoś wie czemu w rajdówkach montuje się katalizator na samym końcu? W chyba wszystkich rajdówkach WRC katalizatory są na końcu. W czym jest to lepsze rozwiązanie od katalizatora po środku układu wydechowego albo bliżej kolektora?
 
 
Max9 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: WPI
Wysłany: 27-10-2015, 19:59   
   Bolid: SC jeszcze 1.1


barkor napisał/a:
Max9 napisał/a:
takie coś do rallycrossu powstało, fajny projekt, wylizany i z procedurą startową

Właśnie dziś na fejsie wyskoczyło mi ogłoszenie sprzedaży tego seja za 20tys PLN.
https://www.facebook.com/...=notify_me_page
Fajny motyw z katalizatorem z tyłu, jakby tak zamontować w ten sposób w seju do jazdy na co dzień to po zmroku byłby miażdżący efekt dla tych co jadą z tyłu :))
Obrazek

A propos, ktoś wie czemu w rajdówkach montuje się katalizator na samym końcu? W chyba wszystkich rajdówkach WRC katalizatory są na końcu. W czym jest to lepsze rozwiązanie od katalizatora po środku układu wydechowego albo bliżej kolektora?


Widziałem to na żywo na zawodach i w nocy jak pokazywali innym na serwisie. Robi wrażenie, tym bardziej w seicento. Super pomysł i zgodny z regulaminem. Ciekawe jak na ulicy by się policja odnosiła do tego czy na przeglądzie gdyby się kat świecił.
_________________
Max9 - Michal
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-10-2015, 23:00   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Kierowca ten sam, o którym była mowa wyżej tylko auto inne :))

https://youtu.be/41Kh1X5zFaY?t=6m28s
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-11-2015, 19:56   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


barkor napisał/a:
A cienias też niezły, choć jazda nie wygląda jakoś spektakularnie, albo kierowca nie wykorzystuje potencjału albo zawieszenie nie pozwala na szybszą jazdę w zakrętach.
Z tego co wyczytałem na FB był to pierwszy kontakt zawodnika z tym autem ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-11-2017, 17:37   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Kit Car podczas tegorocznego Rajdu Świdnickiego :)

https://youtu.be/6VK0S0NXrTs
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum