|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Przygotowanie Fiata Seicento pod KJS |
Autor |
Wiadomość |
ArtuOO
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Sty 2021 Posty: 3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 18-01-2021, 15:12 Przygotowanie Fiata Seicento pod KJS
Bolid: Brak |
|
|
Dzień dobry wszystkim,
Jako, że w piątek udało się zakupić naprawdę zdrowego pod kątem blacharsko/mechanicznym Fiata SC (Wersja 1.1 MPI - nie sporting).
Przyszedł czas kompletowania części do modyfikacji które planuje wdrażać krok po kroku aby przygotować auto pod pierwsze starty w KJS
Wiem, że wiele osób na tym forum ma ogromne pojęcie ma temat SC i wszelkich modyfikacji chciałbym się poradzić w kilku kwestiach.
1) Modyfikacje zawieszenia
Rozważam tutaj dwie możliwości:
- Eibach B12 Pro-Kit
- Amortyzator - BILSTEIN B6 Performance + Sprężyna Eibach Pro-Kit
Co sądzicie o powyższych zestawach? Być może macie jakieś sugestie lub ktoś z was startuje w KJS z innym zestawem i również poleca?
2) Modyfikacje silnika (na ten sezon nie chce robić swapa, dopiero na przyszły tydzień planuje wrzucić tam motor 1.4 TJet)
- Wymiana oleju - i tutaj jest najwięcej znaków zapytania. Jaki olej wybrać dla tego silnika? Czy trzeba jakoś specjalnie przygotować motor pod taką wymianę (remont, płukanka, itd.?) czy po prostu zlać stary olej i wlać nowy?
Pytanie: Co ewentualnie waszym zdaniem powinno jeszcze pójść do wymiany jeżeli chodzi o sam motor i osprzęt wokół?
Co jeszcze planuje wykonać do pierwszego startu na przełomie marca/kwietnia?
- Modyfikacje związane z bezpieczeństwem - Klatka, kubełki, Pasy
- Skrzynia biegów - podmianka na wersje ze sportinga
- Wymiany eksploatacyjne - Rozrząd, filtry, etc (choć tutaj rozważam możliwość zmiany układu dolotowego)
- Szpera - Dla tej mocy nie planuje zakładać szpery natomiast jak tylko podejmę się swapa na 1.4 TJet to szpera będzie podstawą
Całą budowę SC planuje dokumentować na swoim blogu, wiec jeżeli ktoś będzie zainteresowany śledzeniem wątku to będę mógł podesłać link - co ważniejsze dla potomnych każdy zakup będę spisywać aby móc pod koniec podsumować wszystkie zakupy i ilość wydanych $$ na modyfikacje
Z góry dziękuję za pomoc! |
|
|
|
|
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-01-2021, 11:26
Bolid: sCento |
|
|
1.eibach sprezyny -30 i bil bedzie ok ew protlum jak masz kase
2. jak masz wkaldac tjet to sobie odpusc te cale kjsy itd bo bedziesz jezdzil z 400 konnymi lancerami i imprezami
3. klatka zal j z papierem
szpera to podstawa w kazdej mocy jak chcesz sie scigac |
|
|
|
|
wichura
Nałogowiec
Wiek: 35 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 119 Skąd: Piła
|
Wysłany: 19-01-2021, 21:37
Bolid: Skoda Rapid |
|
|
Osobiście miałem zawias MTS 70/50 do jazdy na codzień i pomimo długiej eksploatacji nie było z nim problemu po za kielichami z przodu które zaczęły pękać, więc może warto wspawać wzmocnienia kilichów?
Kwestia druga, w sportingach były stabilizatory dolne przedniej osi(nie wiem czy wszystkie 1.1 to miały bo 900 nie) |
_________________
|
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2021, 23:11
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Plan masz ambitny, ale nie wiem czy jesteś do końca świadomy kosztów Sama klatka to minimum 2000zł, zawieszenie, a gdzie reszta... Jedyna słuszna skrzynia do KJS to 6 biegowa 13/64 od Punto I, Sportingowa szału nie robi. Ładowanie 1.4 T-Jeta to już w ogóle dla mnie chory pomysł. Po pierwsze ze względu na koszty. Sam zakup silnika plus wystrojenie tego to niemałe koszty. Po drugie większość imprez ma przelicznik pojemności dla samochodów w turbo. Np. w Poznaniu masz pojemność x 1,7, co w przypadku T-Jeta klasyfikuje go w klasie powyżej 2 litrów z M'kami i Type-R'ami, które po prostu to Seicento zjedzą To traci według mnie nawet najmniejszy sens bo nie sposób zrobić potwora, który będzie miał dużo mocy, ale żeby to się jeszcze jakoś prowadziło i hamowało... Koszty szpery to następna sprawa. Myślę, że wiele kwestii nie przemyślałeś bo na końcu się okaże, że za kwotę jaką w to auto włożysz kupisz samochód, który prowadzi się dużo lepiej niż Seicento. Kolejna sprawa to kwestia odsprzedaży w przyszłości bo nie wierzę, że będziesz chciał auto trzymać u siebie w nieskończoność. Cena za jaką chciałbyś później ten samochód sprzedać byłaby chora... |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|