FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygotowanie Fiata Seicento pod KJS
Autor Wiadomość
ArtuOO 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 08 Sty 2021
Posty: 3
Skąd: Opolskie
Wysłany: 18-01-2021, 15:12   Przygotowanie Fiata Seicento pod KJS
   Bolid: Brak


Dzień dobry wszystkim,
Jako, że w piątek udało się zakupić naprawdę zdrowego pod kątem blacharsko/mechanicznym Fiata SC (Wersja 1.1 MPI - nie sporting).
Przyszedł czas kompletowania części do modyfikacji które planuje wdrażać krok po kroku aby przygotować auto pod pierwsze starty w KJS

Wiem, że wiele osób na tym forum ma ogromne pojęcie ma temat SC i wszelkich modyfikacji chciałbym się poradzić w kilku kwestiach.

1) Modyfikacje zawieszenia
Rozważam tutaj dwie możliwości:
- Eibach B12 Pro-Kit
- Amortyzator - BILSTEIN B6 Performance + Sprężyna Eibach Pro-Kit

Co sądzicie o powyższych zestawach? Być może macie jakieś sugestie lub ktoś z was startuje w KJS z innym zestawem i również poleca?


2) Modyfikacje silnika (na ten sezon nie chce robić swapa, dopiero na przyszły tydzień planuje wrzucić tam motor 1.4 TJet)
- Wymiana oleju - i tutaj jest najwięcej znaków zapytania. Jaki olej wybrać dla tego silnika? Czy trzeba jakoś specjalnie przygotować motor pod taką wymianę (remont, płukanka, itd.?) czy po prostu zlać stary olej i wlać nowy?

Pytanie: Co ewentualnie waszym zdaniem powinno jeszcze pójść do wymiany jeżeli chodzi o sam motor i osprzęt wokół?

Co jeszcze planuje wykonać do pierwszego startu na przełomie marca/kwietnia?
- Modyfikacje związane z bezpieczeństwem - Klatka, kubełki, Pasy
- Skrzynia biegów - podmianka na wersje ze sportinga
- Wymiany eksploatacyjne - Rozrząd, filtry, etc (choć tutaj rozważam możliwość zmiany układu dolotowego)
- Szpera - Dla tej mocy nie planuje zakładać szpery natomiast jak tylko podejmę się swapa na 1.4 TJet to szpera będzie podstawą

Całą budowę SC planuje dokumentować na swoim blogu, wiec jeżeli ktoś będzie zainteresowany śledzeniem wątku to będę mógł podesłać link - co ważniejsze dla potomnych każdy zakup będę spisywać aby móc pod koniec podsumować wszystkie zakupy i ilość wydanych $$ na modyfikacje :)

Z góry dziękuję za pomoc! :)
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-01-2021, 11:26   
   Bolid: sCento


1.eibach sprezyny -30 i bil bedzie ok ew protlum jak masz kase ;)

2. jak masz wkaldac tjet to sobie odpusc te cale kjsy itd bo bedziesz jezdzil z 400 konnymi lancerami i imprezami

3. klatka zal j z papierem
szpera to podstawa w kazdej mocy jak chcesz sie scigac
 
 
wichura 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 119
Skąd: Piła
Wysłany: 19-01-2021, 21:37   
   Bolid: Skoda Rapid


Osobiście miałem zawias MTS 70/50 do jazdy na codzień i pomimo długiej eksploatacji nie było z nim problemu po za kielichami z przodu które zaczęły pękać, więc może warto wspawać wzmocnienia kilichów?
Kwestia druga, w sportingach były stabilizatory dolne przedniej osi(nie wiem czy wszystkie 1.1 to miały bo 900 nie)
_________________

 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-01-2021, 23:11   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Plan masz ambitny, ale nie wiem czy jesteś do końca świadomy kosztów :lol: Sama klatka to minimum 2000zł, zawieszenie, a gdzie reszta... Jedyna słuszna skrzynia do KJS to 6 biegowa 13/64 od Punto I, Sportingowa szału nie robi. Ładowanie 1.4 T-Jeta to już w ogóle dla mnie chory pomysł. Po pierwsze ze względu na koszty. Sam zakup silnika plus wystrojenie tego to niemałe koszty. Po drugie większość imprez ma przelicznik pojemności dla samochodów w turbo. Np. w Poznaniu masz pojemność x 1,7, co w przypadku T-Jeta klasyfikuje go w klasie powyżej 2 litrów z M'kami i Type-R'ami, które po prostu to Seicento zjedzą :wink: To traci według mnie nawet najmniejszy sens bo nie sposób zrobić potwora, który będzie miał dużo mocy, ale żeby to się jeszcze jakoś prowadziło i hamowało... Koszty szpery to następna sprawa. Myślę, że wiele kwestii nie przemyślałeś bo na końcu się okaże, że za kwotę jaką w to auto włożysz kupisz samochód, który prowadzi się dużo lepiej niż Seicento. Kolejna sprawa to kwestia odsprzedaży w przyszłości bo nie wierzę, że będziesz chciał auto trzymać u siebie w nieskończoność. Cena za jaką chciałbyś później ten samochód sprzedać byłaby chora...
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum