Przesunięty przez: Linduś 29-03-2020, 14:18 |
Czujnik prędkości samochodu |
Autor |
Wiadomość |
stanio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-03-2020, 09:25 Czujnik prędkości samochodu
Bolid: Seicento |
|
|
Problem jest taki, że komputer nie widzi prędkości i ilość zadanego powietrza do dolotu jest taka sama jak na "luzie". Widzę to po wartościach z MES. Posiadam seja spi i licznik jest na linke, a swap został zrobiony na 1.2 16v, gdzie prędkość jest podawana do licznika poprzez czujnik w skrzyni. Czy ktoś orientuje się czy da się do tej samej skrzyni zamontować czujnik prędkości zamiast linki? Jest to skrzynia z 1.1 sporting spi. |
|
|
|
|
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-03-2020, 11:21
Bolid: sCento |
|
|
Chodzi ci, ze masz seja po lifcie, czarny licznik na impulsator? Jesli tak to tak masz w obudowie skrzyni od gory miejsce na impulsator tam obok miejsca na czujnik wstecznego ew nakrecany na ori linke.
Poza tym osobiscie uwazam, ze to nie ma nic do rzeczy bo to pokazuje predkosc ew jest potrzebne przy wspomaganiu bo on dziala zaleznie od predkosci (silniej/slabiej). Za ilosc powietrza odpowiada map sensor |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-03-2020, 15:34
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Tak da się ponoć zamontować czujnik prędkości bez problemu. Po prostu wchodzi w tą samą dziurkę co linka i pasuje "plug and play". Komputer od 1.1 mpi sejowatego czyta prędkość m.in po to, by zliczać przebieg samochodu w komputerze. Zauważyłem też, że gdy się jedzie choćby 5 km/h, to obroty biegu jałowego wynoszą 900, a na postoju 700. Pewnie po to by auto nie gasło przy toczeniu się na biegu bez wciśniętego gazu. Także jakiś użytek komp z tej informacji robi. |
|
|
|
|
stanio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-03-2020, 18:35
Bolid: Seicento |
|
|
W takim razie może opiszę krótko jakie są objawy. Przy lekkim naciskaniu gazu nic sie nie dzieje nawet do odciny, natomiast jeżeli dodam 3/4 i wiecej to w okolicach 4 tys obr/min czuć szarpniecie oraz zapala się lampka z wyryskiwaczem (nie ma check engine na liczniku). Po odjęciu gazu znowu wszystko powraca do normy. Mam kilkuminutowy filmik gdzie widac ilosc powietrza ktore zasysa np +-130kg/h a zadana ilosc waha sie pomiedzy 12-18kg/h w zaleznosci od obrotów. W momencie kiedy czuć to szarpniecie ewidentnie wartosc zasysanego powietrza spada w okolicach zadanego czyli ok. 15-20kg/h. Wyjmowałem juz czujnik i mierzylem opornosc wg ksiazki. Wszystko wychodzi mniej wiecej tak jak podaje producent |
|
|
|
|
stanio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-03-2020, 18:42
Bolid: Seicento |
|
|
komputer pokazuje błąd P0105 - Intake pressure sensor
"Powodem tego błędu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został w pamięci. (...)" |
|
|
|
|
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-03-2020, 21:05
Bolid: sCento |
|
|
Intake pressure sensor to inaczej map sensor Ja bym tu szukał, przewody nie spękane może być mikro pękniecie. Marchewa oznacza map/lambde/wtryski/cpw |
|
|
|
|
stanio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 30-03-2020, 08:30
Bolid: Seicento |
|
|
Z góry przepraszam za jakość ale przy edycji tak wyszło.
https://www.youtube.com/watch?v=TxPDFW-rTbI
Patrząc od góry, wartość która wzrasta to 'Air Quantity', a poniżej 'Desired Air Quantity'.
Dziwne jest to, że nie czuć spadku mocy. Dlaczego ta zadana wartość ilości powietrza się tak różni ? |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-03-2020, 14:22
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Te dane to nie jest map sensor. Ten pokazuje ciśnienie w dolocie i wartość ma jednostkę hPa (hektopaskale). W programie wartość z map sensora to "ciśnienie w dolocie" lub w wersji ang. "intake pressure". Natomiast "air quantity" to ilość zasysanego powietrza, co zgadza się z jednostką (kilogramy na godzinę). Wszystko wskazuje na to, że są to dane z... przepływomierza (MAF sensor). Jeśli w silniku który wsadziłeś do auta był przepływomierz oryginalnie, to musisz go podłączyć i wsadzić w rurę dolotu. Oczywiście za nim nie może być żadnej nieszczelnosci gdzie mogłoby się dostawać lewe powietrze. Bo skoro wartość tak mocno odstaje od tego co oczekuje komputer, to wygląda na jakąś spora nieszczelnosci dolotu. A wartość z MAP sensora, czyli tego od którego masz błąd P0105, odczytaj z pola "intake pressure" gdzie będzie wartość w hPa. Na wolnych obrotach powinno być 300-350 hPa, przy dodawaniu gazu wartość ma szybko wzrastać. Przy hamowaniu silnikiem ma spadać nawet do 150-200 hPa. Przy zgaszonym silniku ma wskazywać ciśnienie atmosferyczne (ponad 1000 hPa). |
|
|
|
|
stanio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 01-04-2020, 13:34
Bolid: Seicento |
|
|
Tylko w silniku 182.B2000 (Bravo/brava I 1.2 16v 80) nie ma przepływomierza, więc skad sie biorą te dane. Spróbuję sprawdzic szczelnosc ukladu dolotowego ale watpie ze to bedzie przyczyna |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-04-2020, 00:00
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Tak czy inaczej błąd masz od map sensora, więc szukaj danych map sensora. Intake pressure, ciśnienia w kolektorze. Wartość w hPa lub mBar.
Skoro na liście masz dane, które nie przystają do rzeczywistości, to sprawdź czy na pewno dobrze wybrałeś w programie typ komputera który tam masz. |
|
|
|
|
stanio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 03-04-2020, 13:55
Bolid: Seicento |
|
|
Problem rozwiązany. Okazało się że coś nie tak było z silniczkiem krokowym. Wymieniłem i teraz wszystko gra. Co prawda rozbieżność w parametrach dalej jest ale błąd nie wyskakuje, silnik nie przerywa (co zdarzało się w pewnym zakresie obrotów). Najważniejsze że ilość zasysanego powietrza nie faluje i samochód ciągnie w pełnym zakresie obrotów |
|
|
|
|
|