FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sej 900 problem z jazdą na PB
Autor Wiadomość
d0m3l 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 03-07-2013, 22:51   Sej 900 problem z jazdą na PB
   Bolid: Seicento poszukiwane


Witam od niedawna posiadam seicento 900 z instalacją LPG. Samochodem jeżdżę głównie na LPG, ale ostatnio pokusiło mnie pojeździć trochę na PB z powodu zużytego parownika i wysokiego spalania gazu. Problem polega na tym iż, gdy samochód jest zimny to chodzi idealnie, ale gdy się mocno rozgrzeje to po wciśnięciu pedału gazu to deski czuć że samochód zamiast przyśpieszać to słabnie, po przejechaniu jeszcze kawałka muli go już coraz bardziej nawet na lekkim wciśnięciu pedału, wtedy wystarczy się zatrzymać, zgasić na chwilę i znowu chodzi dobrze, do tego czasem gdy wrzucę go na luz to potrafi sam zgasnąć. Gdzie rozpocząć szukanie problemu?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-07-2013, 15:08   Re: Sej 900 problem z jazdą na PB
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


d0m3l napisał/a:
Gdzie rozpocząć szukanie problemu?

od odwiedzenia tej strony ;)
http://www.seicento.pl/vi...3a22a149#469408
a następnie sprawdź u gazownika lub sam jeśi masz interfejs do LPG jak masz ustawioną emulację sondy - mogą mapy paliwowe się rozjeżdzać itp. Sama sonda może być uszkodzona dlatego na zimno pracuje dobrze. Równieź czujnik temperatury silnika może pzrekłamywać- podaje że jest zimniejszy i go przylewa - ale nie wróżę z fusów ...
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
d0m3l 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 17-07-2013, 09:50   
   Bolid: Seicento poszukiwane


Byłem u gazownika na regulacje instalacji itp, i mówił że wszystko jest w porządku, sprawdził sondę i również działa. Wskazywał, również możliwą przyczynę na czujnik temperatury, ale nie wiem jak go sprawdzić, odłączałem od niego przewód całkowicie z ciekawości czy coś się zmieni, ale było identycznie.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-07-2013, 21:15   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Czujnik sprawdzisz programem diagnostycznym lub multimetrem. Poszukaj na forum nieraz podawano parametry czujnika (termistora). Chociażby tutaj
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361037
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
d0m3l 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 20-07-2013, 09:33   
   Bolid: Seicento poszukiwane


Sprawdziłem ten czujnik miernikiem, niby wartości trochę odbiegają od tych w linku, ale są niższe niż tam. na rozgrzanym silniku było ok 100 ohm, na zimniejszym 200 itp. Więcz raczej jest on sprawny, bo inaczej by wskazywał duże wartości i wtedy komputer by widział silnik jako zimny. Co jeszcze można by sprawdzić? Może sam komputer coś nawala?
 
 
d0m3l 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 06-08-2013, 11:00   
   Bolid: Seicento poszukiwane


Orientuje się ktoś jak sprawdzić pompę paliwa w domowych warunkach? Byłem ostatnio u mechanika i stwierdził, że silnik dostaje za mało paliwa, i że prawdopodobnie pompa jest przytarta. Ale zanim ją wymienię to chciał bym sprawdzić mniej więcej. Czy jeżeli kupować to całą pompę czy sam wkład?
 
 
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
Wysłany: 06-08-2013, 11:07   
   Bolid: One Point One MPI


coś w tym może być...
bo fakt jazda na ciągłym LPG a pompa pracuje, kiedyś miałem kupić Forda Escorta po taksówce na LPG... i był tam taki myk że facet zrobił wyłącznik pompy... odpalał na paliwie i ją OFF żeby nie pracowała nie potrzebnie...
_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 06-08-2013, 12:42   
   Bolid: 1,2 8V


d0m3l, Sprawdź cewki WN, długo walczyłem z osprzętem silnika przy bardzo podobnym zestawie objawów u siebie a okazało się że podmiana cewek okazała się strzałem w 10.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 06-08-2013, 18:41   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


d0m3l napisał/a:
Orientuje się ktoś jak sprawdzić pompę paliwa w domowych warunkach? Byłem ostatnio u mechanika i stwierdził, że silnik dostaje za mało paliwa, i że prawdopodobnie pompa jest przytarta. Ale zanim ją wymienię to chciał bym sprawdzić mniej więcej. Czy jeżeli kupować to całą pompę czy sam wkład?

Manometr do mierzenia ciśnienia paliwa dla silników monowtryskowych.
Za mało paliwa może być również skutkiem zapchania filtrów jak i uszkodzenia regulatora ciśnienia na wtryskiwaczu.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum