Sej 900 problem z jazdą na PB |
Autor |
Wiadomość |
d0m3l
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-07-2013, 22:51 Sej 900 problem z jazdą na PB
Bolid: Seicento poszukiwane |
|
|
Witam od niedawna posiadam seicento 900 z instalacją LPG. Samochodem jeżdżę głównie na LPG, ale ostatnio pokusiło mnie pojeździć trochę na PB z powodu zużytego parownika i wysokiego spalania gazu. Problem polega na tym iż, gdy samochód jest zimny to chodzi idealnie, ale gdy się mocno rozgrzeje to po wciśnięciu pedału gazu to deski czuć że samochód zamiast przyśpieszać to słabnie, po przejechaniu jeszcze kawałka muli go już coraz bardziej nawet na lekkim wciśnięciu pedału, wtedy wystarczy się zatrzymać, zgasić na chwilę i znowu chodzi dobrze, do tego czasem gdy wrzucę go na luz to potrafi sam zgasnąć. Gdzie rozpocząć szukanie problemu? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-07-2013, 15:08 Re: Sej 900 problem z jazdą na PB
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
d0m3l napisał/a: | Gdzie rozpocząć szukanie problemu? |
od odwiedzenia tej strony
http://www.seicento.pl/vi...3a22a149#469408
a następnie sprawdź u gazownika lub sam jeśi masz interfejs do LPG jak masz ustawioną emulację sondy - mogą mapy paliwowe się rozjeżdzać itp. Sama sonda może być uszkodzona dlatego na zimno pracuje dobrze. Równieź czujnik temperatury silnika może pzrekłamywać- podaje że jest zimniejszy i go przylewa - ale nie wróżę z fusów ... |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
d0m3l
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-07-2013, 09:50
Bolid: Seicento poszukiwane |
|
|
Byłem u gazownika na regulacje instalacji itp, i mówił że wszystko jest w porządku, sprawdził sondę i również działa. Wskazywał, również możliwą przyczynę na czujnik temperatury, ale nie wiem jak go sprawdzić, odłączałem od niego przewód całkowicie z ciekawości czy coś się zmieni, ale było identycznie. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 17-07-2013, 21:15
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Czujnik sprawdzisz programem diagnostycznym lub multimetrem. Poszukaj na forum nieraz podawano parametry czujnika (termistora). Chociażby tutaj
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361037 |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
d0m3l
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-07-2013, 09:33
Bolid: Seicento poszukiwane |
|
|
Sprawdziłem ten czujnik miernikiem, niby wartości trochę odbiegają od tych w linku, ale są niższe niż tam. na rozgrzanym silniku było ok 100 ohm, na zimniejszym 200 itp. Więcz raczej jest on sprawny, bo inaczej by wskazywał duże wartości i wtedy komputer by widział silnik jako zimny. Co jeszcze można by sprawdzić? Może sam komputer coś nawala? |
|
|
|
 |
d0m3l
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-08-2013, 11:00
Bolid: Seicento poszukiwane |
|
|
Orientuje się ktoś jak sprawdzić pompę paliwa w domowych warunkach? Byłem ostatnio u mechanika i stwierdził, że silnik dostaje za mało paliwa, i że prawdopodobnie pompa jest przytarta. Ale zanim ją wymienię to chciał bym sprawdzić mniej więcej. Czy jeżeli kupować to całą pompę czy sam wkład? |
|
|
|
 |
Olonor
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 210 Skąd: Łódź / Selkirk
|
Wysłany: 06-08-2013, 11:07
Bolid: One Point One MPI |
|
|
coś w tym może być...
bo fakt jazda na ciągłym LPG a pompa pracuje, kiedyś miałem kupić Forda Escorta po taksówce na LPG... i był tam taki myk że facet zrobił wyłącznik pompy... odpalał na paliwie i ją OFF żeby nie pracowała nie potrzebnie... |
_________________
One Point One - Multi Point Injection |
|
|
|
 |
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 06-08-2013, 12:42
Bolid: 1,2 8V |
|
|
d0m3l, Sprawdź cewki WN, długo walczyłem z osprzętem silnika przy bardzo podobnym zestawie objawów u siebie a okazało się że podmiana cewek okazała się strzałem w 10. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 06-08-2013, 18:41
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
d0m3l napisał/a: | Orientuje się ktoś jak sprawdzić pompę paliwa w domowych warunkach? Byłem ostatnio u mechanika i stwierdził, że silnik dostaje za mało paliwa, i że prawdopodobnie pompa jest przytarta. Ale zanim ją wymienię to chciał bym sprawdzić mniej więcej. Czy jeżeli kupować to całą pompę czy sam wkład? |
Manometr do mierzenia ciśnienia paliwa dla silników monowtryskowych.
Za mało paliwa może być również skutkiem zapchania filtrów jak i uszkodzenia regulatora ciśnienia na wtryskiwaczu. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|