FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
montaz seryjnego wspomagania kierownicy
Autor Wiadomość
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-02-2016, 10:04   montaz seryjnego wspomagania kierownicy
   Bolid: sporting 99'


Przerabial ktoś temat montażu wspomagania do auta które go seryjnie nie miało?
Jest to możliwe? Co dokladnie potrzebne?
Wcześniej jedzilem SC z wspomaganie ale sie rozbilo.
Kupiłem gotówa rajdowke z 1.2 z krótkim maglem ale bez wspomagania i czuje ze na ciasniejszych partiach kjs moze tego brakowac
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-02-2016, 10:37   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


1. Kolumna kierownicza z silnikiem wspomagania, nie anglik! choć podobno można urzeźbić żeby taka weszła
2. Centralka sterująca z okablowaniem
3. Licznik na impulsator

4. Przekładnia kierownicza pod wspomaganie może być z seya bez, wtedy będzie chodzić jak 'city' w punto2 ; można się szarpnąć na wersję pod wspomę, krótsza, pracuje wyraźnie ciężej.
5. Kontrolka wspomagania nie jest musem, jak ktoś się uprze to w spi jest to potrójny led razem z abs i poduszką, na jednej płytce, ciężko dostać ten pierdzielnik luzem

Zakładałem kilka wspomek w tym do własnego sc. Nie ma w tym żadnych cudów. Możliwe że będzie trzeba skalibrować czujnik skrętu ale to w praniu wyjdzie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-02-2016, 11:09   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Montowałem u siebie wspomaganie. Generalnie lista tak jak wyżej kolega napisał. Dodam tylko że są dwie opcje z licznikiem. Jeśli masz licznik z SPI to można dorwać impulsator z wyjściem na linkę oraz wyjściem do centralki wspomagania (takie montowali seryjnie w sejach SPI ze wspomaganiem). Ale taki impulsator ciężko dorwać bo to rzadkość.
Łatwiej będzie zamontować licznik z MPI wraz z impulsatorem (będziesz potrzebował również kostek z kawałkami przewodów do licznika MPI). Ja tak mam u siebie, w razie czego mogę podesłać dokładne schematy konwersji licznika SPI na MPI (wrzucałem je ostatnio gdzieś tu na forum nawet).

No i jeszcze jedna rzecz jaką warto wymienić to poduszki mcpersona do wersji ze wspomaganiem (mają większy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy).
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-02-2016, 12:05   
   Bolid: sporting 99'


to może dodam, ze rozchodzi sie o montaż wspomagania do Cinqucento.
z tym liczniekiem rozumiem, że chodzi tylko o kontrolkę wspomagania, czy coś więcej?

czy jeśli kupie kolumne z silniczkiem, centralkę z okablowaniem to wystarczy ?
do czego podłączyć ta centralke sterującą?
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-02-2016, 12:19   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Chodzi o to, że wspomaganie bierze informację z impulsatora odnośnie prędkości. Im wyższa prędkość tym mniejsza siła wspomagania. A żeby mieć skąd brać informacje odnośnie prędkości to trzeba mieć impulsator elektroniczny a nie tylko taki na linkę. A to z kolei powoduje konieczność zmiany licznika na ten z elektronicznym prędkościomierzem a nie na linkę (lub dorwanie tego impulsatora elektronicznego z dodatkowym wyjściem na linkę o którym pisałem wyżej). Kontrolka wspomagania to tylko taki dodatek w sumie zbędny, bo gdy wspomaganie nie będzie działać to i tak będziesz to czuć.
Można oczywiście temat impulsatora i licznika olać, ale wtedy wspomaganie będzie działać przy każdej prędkości z jednakową siłą, co przy wyższych prędkościach może być dosyć niebezpieczne.

Centralkę podłączasz do masy i plusa, a reszta przewodów idzie do silnika wspomagania, czujnika, impulsatora i licznika.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-02-2016, 13:03   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Kolumna z sc nie pasuje do cc!
Bez rzeźby nie podejdzie. A że chodzi o kolumnę kierownicy to ja bym nie ryzykował swojego zdrowia/życia lub innych :wstyd:

Co do impulsatora to jest istotny jego sygnał do centralki wspomagania. Nieważne skąd ten sygnał będzie wzięty, czy z samego impulsatora czy jego kabla czy z licznikowej kostki. Bez sygnału wspomka nie ruszy lub co gorsze będzie działać stale, nawet przy 100km/h.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-02-2016, 13:19   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


X-raT napisał/a:
Kolumna z sc nie pasuje do cc!
Bez rzeźby nie podejdzie. A że chodzi o kolumnę kierownicy to ja bym nie ryzykował swojego zdrowia/życia lub innych :wstyd:


A jakie są różnice między cc a sc?
U mnie w 900setce z 98r kolumna pod wspomaganie też nie pasowała plug&play (być może zastosowano jeszcze mocowanie kolumny z cc). Silniczek wspomagania nie chciał się zmieścić, ale przeróbka polegała tylko na lekkim podcięciu mocowań kolumny (tej blachy co wychodzi ze ścianki grodziowej i przykręca się do niej kolumnę). Może trochę osłabiło to całą konstrukcję, ale nieznacznie, a zawsze można dospawać jakieś wzmocnienia w razie potrzeby. Jeździło dużo CC z zamontowanym wspomaganiem, więc nie jest to rzecz nie do wykonania...
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-02-2016, 13:32   
   Bolid: sporting 99'


X-raT napisał/a:

Co do impulsatora to jest istotny jego sygnał do centralki wspomagania. Nieważne skąd ten sygnał będzie wzięty, czy z samego impulsatora czy jego kabla czy z licznikowej kostki. Bez sygnału wspomka nie ruszy lub co gorsze będzie działać stale, nawet przy 100km/h.


więc w przypadku CC z czego ten sygnał mógłby być pobrany? wpiąć się w kable z kostki licznikowej?
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-02-2016, 14:01   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Barkor, kolumna jest mocowana do fragmentu budy, który w cc jest inny niż w sc. Stąd konieczność cięcia i spawania. Albo serii z sc, albo jakiegoś patentu który to zastąpi.
Wystarczy popatrzeć na kolumny w allegro czy po prostu w google żeby zobaczyć jakie są różnice w budowie i montażu.

Horcio, sygnał idzie z impulsatora do elektronicznego predkościomierza. Nieistotne czy licznik cc czy sc czy jakiś szczep z innego auta. Ten sam sygnał z predkościomierza ma być na wspomaganiu. W moim seyu sygnał rozdzieliłem sobie przed samym licznikiem i osobnym kablem w instalkę wspomy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-02-2016, 14:06   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


W licznikach elektronicznych sygnał z impulsatora idzie przewodami do licznika, chodzi o to, że nie ma znaczenia w którym miejscu wepniesz się przewodami idącymi do jednostki sterującej wspomagania (czy przy samym impulsatorze, czy gdzieś po drodze, czy przy samej kostce licznika). Ale głównie chodzi o to, że w cc nie masz elektronicznego sygnału, bo jest impulsator mechaniczny na linkę. Jak zmienisz sam impulsator na elektroniczny to wtedy nie będzie działał prędkościomierz jeśli zostawisz licznik z cc.
Generalnie najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest dorwanie impulsatora który ma wyjście i elektroniczne i na linkę. Niestety jak wspominałem jest trudno dostępny.

X-raT faktycznie w CC jest kompletnie inne mocowanie kolumny. A więc tu dochodzi jeszcze spawanie wspornika. Albo przerobienie tego z cc (lub jakiś customowy od podstaw), albo dorwanie ze szrotu całego z seicento i przespawanie.
Fotki z google:

 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-02-2016, 15:01   
   Bolid: sporting 99'


a więc najrozsądniej byłoby wrzucić impulsator elektroniczny i do niego wpiąć centralkę wspomagania.
Mocowanie kolumny można przerobić.

pod ten impulsator elektroniczny z SC można by później podłączyć jakiś zewnętrzny prędkościomierz? oryginalny i tak już mocno świruje.
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 22-02-2016, 16:13   
   Bolid: Seicento


co do impulsatora jest przejściówka co daje sygnał na centralkę a zarazem na linkę do prędkościomierza
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-02-2016, 16:57   
   Bolid: sporting 99'


marcelmax napisał/a:
co do impulsatora jest przejściówka co daje sygnał na centralkę a zarazem na linkę do prędkościomierza



Jakieś namiary? Nazwa? Nr czesci?
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 22-02-2016, 17:16   
   Bolid: Seicento


poszukać w eperku rok budy przed rocznikiem MPI
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-02-2016, 19:07   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


W eperze jest kilka numerów nazwa "Nadajnik", numery: 46548195, 55187489, 46523738
Tylko nie wiadomo, który impulsator to jest ten z dodatkowym wyjściem pod wspomaganie.
Podobno w wersjach "Citymatic" były takie impulsatory, tylko że Citymatic wg epera występował tylko z silnikami 900, a nie wiem czy impulsator z 900setki pasuje do 1.1. W każdym razie numer "Nadajnika" z Citimatica to 46523738 , a tu foto jak to wygląda:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum