montaz seryjnego wspomagania kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
horcio
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-02-2016, 10:04 montaz seryjnego wspomagania kierownicy
Bolid: sporting 99' |
|
|
Przerabial ktoś temat montażu wspomagania do auta które go seryjnie nie miało?
Jest to możliwe? Co dokladnie potrzebne?
Wcześniej jedzilem SC z wspomaganie ale sie rozbilo.
Kupiłem gotówa rajdowke z 1.2 z krótkim maglem ale bez wspomagania i czuje ze na ciasniejszych partiach kjs moze tego brakowac |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-02-2016, 10:37
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
1. Kolumna kierownicza z silnikiem wspomagania, nie anglik! choć podobno można urzeźbić żeby taka weszła
2. Centralka sterująca z okablowaniem
3. Licznik na impulsator
4. Przekładnia kierownicza pod wspomaganie może być z seya bez, wtedy będzie chodzić jak 'city' w punto2 ; można się szarpnąć na wersję pod wspomę, krótsza, pracuje wyraźnie ciężej.
5. Kontrolka wspomagania nie jest musem, jak ktoś się uprze to w spi jest to potrójny led razem z abs i poduszką, na jednej płytce, ciężko dostać ten pierdzielnik luzem
Zakładałem kilka wspomek w tym do własnego sc. Nie ma w tym żadnych cudów. Możliwe że będzie trzeba skalibrować czujnik skrętu ale to w praniu wyjdzie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-02-2016, 11:09
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Montowałem u siebie wspomaganie. Generalnie lista tak jak wyżej kolega napisał. Dodam tylko że są dwie opcje z licznikiem. Jeśli masz licznik z SPI to można dorwać impulsator z wyjściem na linkę oraz wyjściem do centralki wspomagania (takie montowali seryjnie w sejach SPI ze wspomaganiem). Ale taki impulsator ciężko dorwać bo to rzadkość.
Łatwiej będzie zamontować licznik z MPI wraz z impulsatorem (będziesz potrzebował również kostek z kawałkami przewodów do licznika MPI). Ja tak mam u siebie, w razie czego mogę podesłać dokładne schematy konwersji licznika SPI na MPI (wrzucałem je ostatnio gdzieś tu na forum nawet).
No i jeszcze jedna rzecz jaką warto wymienić to poduszki mcpersona do wersji ze wspomaganiem (mają większy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy). |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
horcio
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-02-2016, 12:05
Bolid: sporting 99' |
|
|
to może dodam, ze rozchodzi sie o montaż wspomagania do Cinqucento.
z tym liczniekiem rozumiem, że chodzi tylko o kontrolkę wspomagania, czy coś więcej?
czy jeśli kupie kolumne z silniczkiem, centralkę z okablowaniem to wystarczy ?
do czego podłączyć ta centralke sterującą? |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-02-2016, 12:19
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Chodzi o to, że wspomaganie bierze informację z impulsatora odnośnie prędkości. Im wyższa prędkość tym mniejsza siła wspomagania. A żeby mieć skąd brać informacje odnośnie prędkości to trzeba mieć impulsator elektroniczny a nie tylko taki na linkę. A to z kolei powoduje konieczność zmiany licznika na ten z elektronicznym prędkościomierzem a nie na linkę (lub dorwanie tego impulsatora elektronicznego z dodatkowym wyjściem na linkę o którym pisałem wyżej). Kontrolka wspomagania to tylko taki dodatek w sumie zbędny, bo gdy wspomaganie nie będzie działać to i tak będziesz to czuć.
Można oczywiście temat impulsatora i licznika olać, ale wtedy wspomaganie będzie działać przy każdej prędkości z jednakową siłą, co przy wyższych prędkościach może być dosyć niebezpieczne.
Centralkę podłączasz do masy i plusa, a reszta przewodów idzie do silnika wspomagania, czujnika, impulsatora i licznika. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-02-2016, 13:03
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Kolumna z sc nie pasuje do cc!
Bez rzeźby nie podejdzie. A że chodzi o kolumnę kierownicy to ja bym nie ryzykował swojego zdrowia/życia lub innych
Co do impulsatora to jest istotny jego sygnał do centralki wspomagania. Nieważne skąd ten sygnał będzie wzięty, czy z samego impulsatora czy jego kabla czy z licznikowej kostki. Bez sygnału wspomka nie ruszy lub co gorsze będzie działać stale, nawet przy 100km/h. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-02-2016, 13:19
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
X-raT napisał/a: | Kolumna z sc nie pasuje do cc!
Bez rzeźby nie podejdzie. A że chodzi o kolumnę kierownicy to ja bym nie ryzykował swojego zdrowia/życia lub innych |
A jakie są różnice między cc a sc?
U mnie w 900setce z 98r kolumna pod wspomaganie też nie pasowała plug&play (być może zastosowano jeszcze mocowanie kolumny z cc). Silniczek wspomagania nie chciał się zmieścić, ale przeróbka polegała tylko na lekkim podcięciu mocowań kolumny (tej blachy co wychodzi ze ścianki grodziowej i przykręca się do niej kolumnę). Może trochę osłabiło to całą konstrukcję, ale nieznacznie, a zawsze można dospawać jakieś wzmocnienia w razie potrzeby. Jeździło dużo CC z zamontowanym wspomaganiem, więc nie jest to rzecz nie do wykonania... |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
horcio
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-02-2016, 13:32
Bolid: sporting 99' |
|
|
X-raT napisał/a: |
Co do impulsatora to jest istotny jego sygnał do centralki wspomagania. Nieważne skąd ten sygnał będzie wzięty, czy z samego impulsatora czy jego kabla czy z licznikowej kostki. Bez sygnału wspomka nie ruszy lub co gorsze będzie działać stale, nawet przy 100km/h. |
więc w przypadku CC z czego ten sygnał mógłby być pobrany? wpiąć się w kable z kostki licznikowej? |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-02-2016, 14:01
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Barkor, kolumna jest mocowana do fragmentu budy, który w cc jest inny niż w sc. Stąd konieczność cięcia i spawania. Albo serii z sc, albo jakiegoś patentu który to zastąpi.
Wystarczy popatrzeć na kolumny w allegro czy po prostu w google żeby zobaczyć jakie są różnice w budowie i montażu.
Horcio, sygnał idzie z impulsatora do elektronicznego predkościomierza. Nieistotne czy licznik cc czy sc czy jakiś szczep z innego auta. Ten sam sygnał z predkościomierza ma być na wspomaganiu. W moim seyu sygnał rozdzieliłem sobie przed samym licznikiem i osobnym kablem w instalkę wspomy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-02-2016, 14:06
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
W licznikach elektronicznych sygnał z impulsatora idzie przewodami do licznika, chodzi o to, że nie ma znaczenia w którym miejscu wepniesz się przewodami idącymi do jednostki sterującej wspomagania (czy przy samym impulsatorze, czy gdzieś po drodze, czy przy samej kostce licznika). Ale głównie chodzi o to, że w cc nie masz elektronicznego sygnału, bo jest impulsator mechaniczny na linkę. Jak zmienisz sam impulsator na elektroniczny to wtedy nie będzie działał prędkościomierz jeśli zostawisz licznik z cc.
Generalnie najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest dorwanie impulsatora który ma wyjście i elektroniczne i na linkę. Niestety jak wspominałem jest trudno dostępny.
X-raT faktycznie w CC jest kompletnie inne mocowanie kolumny. A więc tu dochodzi jeszcze spawanie wspornika. Albo przerobienie tego z cc (lub jakiś customowy od podstaw), albo dorwanie ze szrotu całego z seicento i przespawanie.
Fotki z google:
|
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
horcio
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-02-2016, 15:01
Bolid: sporting 99' |
|
|
a więc najrozsądniej byłoby wrzucić impulsator elektroniczny i do niego wpiąć centralkę wspomagania.
Mocowanie kolumny można przerobić.
pod ten impulsator elektroniczny z SC można by później podłączyć jakiś zewnętrzny prędkościomierz? oryginalny i tak już mocno świruje. |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
|
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 22-02-2016, 16:13
Bolid: Seicento |
|
|
co do impulsatora jest przejściówka co daje sygnał na centralkę a zarazem na linkę do prędkościomierza |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
|
|
|
|
|
horcio
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-02-2016, 16:57
Bolid: sporting 99' |
|
|
marcelmax napisał/a: | co do impulsatora jest przejściówka co daje sygnał na centralkę a zarazem na linkę do prędkościomierza |
Jakieś namiary? Nazwa? Nr czesci? |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
|
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 22-02-2016, 17:16
Bolid: Seicento |
|
|
poszukać w eperku rok budy przed rocznikiem MPI |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-02-2016, 19:07
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
W eperze jest kilka numerów nazwa "Nadajnik", numery: 46548195, 55187489, 46523738
Tylko nie wiadomo, który impulsator to jest ten z dodatkowym wyjściem pod wspomaganie.
Podobno w wersjach "Citymatic" były takie impulsatory, tylko że Citymatic wg epera występował tylko z silnikami 900, a nie wiem czy impulsator z 900setki pasuje do 1.1. W każdym razie numer "Nadajnika" z Citimatica to 46523738 , a tu foto jak to wygląda:
|
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
|