FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Majonez
Autor Wiadomość
tofik 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 139
Skąd: Elbląg - Wrocław
Wysłany: 27-01-2016, 11:59   Majonez
   Bolid: Alfa 156 1.9 JTD


Witam, dzisiaj podczas wymiany oleju w moim seju zauważyłem niepokojący " majonez " pod korkiem wlewu do oleju ... ubyło też dość sporo płyny chłodniczego co nigdy wcześniej się nie zdarzyło ..

W miesiącu auto pokonuje ok 3 tyś. km. oczywiście bez zarzutu !

*Czy ten majonez może być objawom uszczelki głowicy?
*Jaki wiąże się z tym koszt?
*Czy jest sens naprawiać ?

A wygląda to tak:
_________________
Kiedyś to było
 
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 27-01-2016, 12:21   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Jeździsz na zimnym silniku - ot co. Stąd majonez.
 
 
Pawnucy 
Nałogowiec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 174
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-01-2016, 12:43   
   Bolid: 900


Zimny silnik, krótkie dystanse i majonez się robi. Walniesz dłuższą trasę to powinien zniknąć.
_________________
:arrow: Mój sejacz
 
 
 
tofik 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 139
Skąd: Elbląg - Wrocław
Wysłany: 27-01-2016, 13:19   
   Bolid: Alfa 156 1.9 JTD


dystanse to ok 65 KM ciągiem trasa Elbląg - Gdańsk / Gdańsk - Elbląg (dziennie 130 km + trochę miasto)
czy przyczyną może być niesprawny termostat ? Płyn jest zielony taki jak wlałem jednak gdzieś " ubywa "
_________________
Kiedyś to było
 
 
 
muniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-01-2016, 14:45   
   Bolid: Seicento 900


Ten ubytek płynu jest niepokojący, sprawdź na pracującym silniku czy przy dodawaniu gazu bąbluje płyn w zbiorniczku. Bo może padła UPG?
 
 
tofik 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 139
Skąd: Elbląg - Wrocław
Wysłany: 27-01-2016, 16:24   
   Bolid: Alfa 156 1.9 JTD


Wiec tak, przy gazowaniu płyn ani drugie nie ma bombelkow ale kopci białym dymkiem z tłumika
_________________
Kiedyś to było
 
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 27-01-2016, 18:16   
   Bolid: seicento 899


tofik napisał/a:
Wiec tak, przy gazowaniu płyn ani drugie nie ma bombelkow ale kopci białym dymkiem z tłumika

Na razie to żadna zapowiedź awarii, u mnie jest to samo :wink: Płyny nie zmieniają koloru i poziomu. Krótkie trasy i niska temp.
Ps.Poziom płynu to sprawdzać przy zimnym silniku bo przy rozgrzanym zawsze jest go odrobinę więcej.
 
 
tofik 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 139
Skąd: Elbląg - Wrocław
Wysłany: 27-01-2016, 18:25   
   Bolid: Alfa 156 1.9 JTD


65 km to chyba nie tak mało ;) a poziom poniżej minimum wręcz na dnie jutro uzupełnienie płyn wymienię termostat który na pewno jest niesprawny bujne go parę km i wystawie ocenę

Dla zainteresowanych późniejszym czytaniem warsztat za remont z częściami życzy sobie ok 500/700 zł

BTW dodam tylko że dzisiaj zlewałem olej to poziom był w porządku żadnych ubytków kolor jak olej po 12 tyś czyli czarny żaden kawowy majonezowy itd
_________________
Kiedyś to było
 
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 27-01-2016, 19:13   
   Bolid: Seicento 900


To jak zrobię sam to mam przynajmniej 400 zł w kieszeni. Ile to jest roboczogodzin przy średniej krajowej netto?
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 28-01-2016, 08:32   
   Bolid: 1.1 MPI


tofik napisał/a:
65 km to chyba nie tak mało ;) a poziom poniżej minimum wręcz na dnie jutro uzupełnienie płyn wymienię termostat który na pewno jest niesprawny bujne go parę km i wystawie ocenę

Dla zainteresowanych późniejszym czytaniem warsztat za remont z częściami życzy sobie ok 500/700 zł

BTW dodam tylko że dzisiaj zlewałem olej to poziom był w porządku żadnych ubytków kolor jak olej po 12 tyś czyli czarny żaden kawowy majonezowy itd



ja robię rano 10km i z powrotem 10km nigdy żadnego majonezu nie miałem a płyn ubywał przez upg i też żadnych bąbelków nie było przy gazowaniu jedynie po zgaszeniu auta czasami słychać było bulgotanie gdzie po wymianie upg przestało.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-01-2016, 10:13   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Sebastian_M26 napisał/a:
To jak zrobię sam to mam przynajmniej 400 zł w kieszeni. Ile to jest roboczogodzin przy średniej krajowej netto?
400 za samą robotę? Lekkie przegięcie. 250 to max, do tego ~300 za plan i części.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
tofik 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 139
Skąd: Elbląg - Wrocław
Wysłany: 01-02-2016, 19:29   
   Bolid: Alfa 156 1.9 JTD


Dla zainteresowanych późniejszym czytaniem wina leżała po stronie zimnego silnika - wymiana termostatu rozwiązała problem (pokonane 400 km)
_________________
Kiedyś to było
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum