Majonez |
Autor |
Wiadomość |
tofik
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 139 Skąd: Elbląg - Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2016, 11:59 Majonez
Bolid: Alfa 156 1.9 JTD |
|
|
Witam, dzisiaj podczas wymiany oleju w moim seju zauważyłem niepokojący " majonez " pod korkiem wlewu do oleju ... ubyło też dość sporo płyny chłodniczego co nigdy wcześniej się nie zdarzyło ..
W miesiącu auto pokonuje ok 3 tyś. km. oczywiście bez zarzutu !
*Czy ten majonez może być objawom uszczelki głowicy?
*Jaki wiąże się z tym koszt?
*Czy jest sens naprawiać ?
A wygląda to tak:
 |
_________________ Kiedyś to było
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 27-01-2016, 12:21
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Jeździsz na zimnym silniku - ot co. Stąd majonez. |
|
|
|
 |
Pawnucy
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 174 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-01-2016, 12:43
Bolid: 900 |
|
|
Zimny silnik, krótkie dystanse i majonez się robi. Walniesz dłuższą trasę to powinien zniknąć. |
_________________
Mój sejacz |
|
|
|
 |
tofik
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 139 Skąd: Elbląg - Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2016, 13:19
Bolid: Alfa 156 1.9 JTD |
|
|
dystanse to ok 65 KM ciągiem trasa Elbląg - Gdańsk / Gdańsk - Elbląg (dziennie 130 km + trochę miasto)
czy przyczyną może być niesprawny termostat ? Płyn jest zielony taki jak wlałem jednak gdzieś " ubywa " |
_________________ Kiedyś to było
 |
|
|
|
 |
muniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2016, 14:45
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Ten ubytek płynu jest niepokojący, sprawdź na pracującym silniku czy przy dodawaniu gazu bąbluje płyn w zbiorniczku. Bo może padła UPG? |
|
|
|
 |
tofik
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 139 Skąd: Elbląg - Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2016, 16:24
Bolid: Alfa 156 1.9 JTD |
|
|
Wiec tak, przy gazowaniu płyn ani drugie nie ma bombelkow ale kopci białym dymkiem z tłumika |
_________________ Kiedyś to było
 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 27-01-2016, 18:16
Bolid: seicento 899 |
|
|
tofik napisał/a: | Wiec tak, przy gazowaniu płyn ani drugie nie ma bombelkow ale kopci białym dymkiem z tłumika |
Na razie to żadna zapowiedź awarii, u mnie jest to samo Płyny nie zmieniają koloru i poziomu. Krótkie trasy i niska temp.
Ps.Poziom płynu to sprawdzać przy zimnym silniku bo przy rozgrzanym zawsze jest go odrobinę więcej. |
|
|
|
 |
tofik
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 139 Skąd: Elbląg - Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2016, 18:25
Bolid: Alfa 156 1.9 JTD |
|
|
65 km to chyba nie tak mało a poziom poniżej minimum wręcz na dnie jutro uzupełnienie płyn wymienię termostat który na pewno jest niesprawny bujne go parę km i wystawie ocenę
Dla zainteresowanych późniejszym czytaniem warsztat za remont z częściami życzy sobie ok 500/700 zł
BTW dodam tylko że dzisiaj zlewałem olej to poziom był w porządku żadnych ubytków kolor jak olej po 12 tyś czyli czarny żaden kawowy majonezowy itd |
_________________ Kiedyś to było
 |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 27-01-2016, 19:13
Bolid: Seicento 900 |
|
|
To jak zrobię sam to mam przynajmniej 400 zł w kieszeni. Ile to jest roboczogodzin przy średniej krajowej netto? |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 28-01-2016, 08:32
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
tofik napisał/a: | 65 km to chyba nie tak mało a poziom poniżej minimum wręcz na dnie jutro uzupełnienie płyn wymienię termostat który na pewno jest niesprawny bujne go parę km i wystawie ocenę
Dla zainteresowanych późniejszym czytaniem warsztat za remont z częściami życzy sobie ok 500/700 zł
BTW dodam tylko że dzisiaj zlewałem olej to poziom był w porządku żadnych ubytków kolor jak olej po 12 tyś czyli czarny żaden kawowy majonezowy itd |
ja robię rano 10km i z powrotem 10km nigdy żadnego majonezu nie miałem a płyn ubywał przez upg i też żadnych bąbelków nie było przy gazowaniu jedynie po zgaszeniu auta czasami słychać było bulgotanie gdzie po wymianie upg przestało. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-01-2016, 10:13
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Sebastian_M26 napisał/a: | To jak zrobię sam to mam przynajmniej 400 zł w kieszeni. Ile to jest roboczogodzin przy średniej krajowej netto? | 400 za samą robotę? Lekkie przegięcie. 250 to max, do tego ~300 za plan i części. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
tofik
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 139 Skąd: Elbląg - Wrocław
|
Wysłany: 01-02-2016, 19:29
Bolid: Alfa 156 1.9 JTD |
|
|
Dla zainteresowanych późniejszym czytaniem wina leżała po stronie zimnego silnika - wymiana termostatu rozwiązała problem (pokonane 400 km) |
_________________ Kiedyś to było
 |
|
|
|
 |
|