| Cewka zapłonowa MPI 2002 r. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | sonny1982   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 26 Maj 2010
 Posty: 13
 Skąd: Szczytno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2012, 19:39   Cewka zapłonowa MPI 2002 r. Bolid: Fiat Seicento 1.1 2002
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Z uwagi na wypadanie zapłonów sprawdziłem opór cewek. Pomiar dał 1,4 Ohm na pierwotnym i 7300 Ohm na wtórnym. Wtórne wygląda na prawidłowe ale nie mogę znaleźć wiarygodnej normy dla pierwotnego bo na forach piszą 0,5-0,6 lub 0,5-1,5 Ohm. Jaka rezystancja jest właściwa dla silnika 1.1 MPI 2002 r.? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | macher   Moderator
 
 Pomógł: 448 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2149
 Skąd: wioska wilków wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2012, 21:24 Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli to cewka Biazet C170 to opór powinien być w granicach 0.5 ohma. Zanim doikonasz pomiarów zrób prostą czynność. Multimetr na opór 200 ohm i zewrzyj obie końcówki multimetru. Otrzymasz wynik który odejmiesz od pomiaru. Jeśli teraz wskazuje 1.4 ohma a błąd pokaże na poziomie 0.9 ohma to odejmij te 0.9 ohma i bedziesz miał wynik rzeczywisty 0.5 ohma. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sonny1982   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 26 Maj 2010
 Posty: 13
 Skąd: Szczytno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2012, 21:37 Bolid: Fiat Seicento 1.1 2002
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Po zwarciu końcówek pomiar stabilizuje się na 0,7 Ohm, więc opór cewki byłby 0,7. W sumie to tani multimetr więc chyba niemiarodajny jest ten pomiar. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sonny1982   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 26 Maj 2010
 Posty: 13
 Skąd: Szczytno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2012, 10:09 Bolid: Fiat Seicento 1.1 2002
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ponieważ komputer pokazuje błąd wypadania zapłonów oraz przy obrotach bliskich maksymalnych miga kontrolka check engine, wymieniłem świece i kable ale nie dało to efektu. Mechanik radzi wymienić jedną z cewek. Co Wy na to? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   AntyToyotowy
 
 Pomógł: 159 razy
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 2476
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2012, 10:38 Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km
 | 
 |  
               | 
 |  
               | chyba nie masz innego wyjścia, ostatnich pieniędzy to nie kosztuje |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | macher   Moderator
 
 Pomógł: 448 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2149
 Skąd: wioska wilków wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2012, 11:56 Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Samo wypadanie zapłonów nie jest jednoznaczne z uszkodzeniem cewki zapłonowej. Tak samo może wskazywać na świecę zapłonową a nawet uszkodzony katalizator- sondę diagnostyczną za katalizatorem która może źle wskazywać przez co komputer odczytuje to jako obecność niespalonego paliwa w układzie wydechowym i naprowadza na "wypadanie zapłonów" . To błąd ogólny czy przypisany jakiemuś cylindrowi np 1i 4 lub 2 i 3? Wtedy bardziej bym się skłaniał do konkretnej cewki ale tak to wymienisz i może być to samo . Podmień u mechanika . Powinien mieć jakąś w innych autach |  
				| _________________ Hac не дoгoнят ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |