FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cewka zapłonowa MPI 2002 r.
Autor Wiadomość
sonny1982 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: Szczytno
Wysłany: 26-06-2012, 20:39   Cewka zapłonowa MPI 2002 r.
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 2002


Witam. Z uwagi na wypadanie zapłonów sprawdziłem opór cewek. Pomiar dał 1,4 Ohm na pierwotnym i 7300 Ohm na wtórnym. Wtórne wygląda na prawidłowe ale nie mogę znaleźć wiarygodnej normy dla pierwotnego bo na forach piszą 0,5-0,6 lub 0,5-1,5 Ohm. Jaka rezystancja jest właściwa dla silnika 1.1 MPI 2002 r.?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 26-06-2012, 22:24   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeśli to cewka Biazet C170 to opór powinien być w granicach 0.5 ohma. Zanim doikonasz pomiarów zrób prostą czynność. Multimetr na opór 200 ohm i zewrzyj obie końcówki multimetru. Otrzymasz wynik który odejmiesz od pomiaru. Jeśli teraz wskazuje 1.4 ohma a błąd pokaże na poziomie 0.9 ohma to odejmij te 0.9 ohma i bedziesz miał wynik rzeczywisty 0.5 ohma.
 
 
sonny1982 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: Szczytno
Wysłany: 26-06-2012, 22:37   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 2002


Po zwarciu końcówek pomiar stabilizuje się na 0,7 Ohm, więc opór cewki byłby 0,7. W sumie to tani multimetr więc chyba niemiarodajny jest ten pomiar.
 
 
sonny1982 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: Szczytno
Wysłany: 05-09-2012, 11:09   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 2002


Ponieważ komputer pokazuje błąd wypadania zapłonów oraz przy obrotach bliskich maksymalnych miga kontrolka check engine, wymieniłem świece i kable ale nie dało to efektu. Mechanik radzi wymienić jedną z cewek. Co Wy na to?
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-09-2012, 11:38   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


chyba nie masz innego wyjścia, ostatnich pieniędzy to nie kosztuje
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 05-09-2012, 12:56   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Samo wypadanie zapłonów nie jest jednoznaczne z uszkodzeniem cewki zapłonowej. Tak samo może wskazywać na świecę zapłonową a nawet uszkodzony katalizator- sondę diagnostyczną za katalizatorem która może źle wskazywać przez co komputer odczytuje to jako obecność niespalonego paliwa w układzie wydechowym i naprowadza na "wypadanie zapłonów" . To błąd ogólny czy przypisany jakiemuś cylindrowi np 1i 4 lub 2 i 3? Wtedy bardziej bym się skłaniał do konkretnej cewki ale tak to wymienisz i może być to samo . Podmień u mechanika . Powinien mieć jakąś w innych autach
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum