Cewka zapłonowa MPI 2002 r. |
Autor |
Wiadomość |
sonny1982
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 13 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 26-06-2012, 20:39 Cewka zapłonowa MPI 2002 r.
Bolid: Fiat Seicento 1.1 2002 |
|
|
Witam. Z uwagi na wypadanie zapłonów sprawdziłem opór cewek. Pomiar dał 1,4 Ohm na pierwotnym i 7300 Ohm na wtórnym. Wtórne wygląda na prawidłowe ale nie mogę znaleźć wiarygodnej normy dla pierwotnego bo na forach piszą 0,5-0,6 lub 0,5-1,5 Ohm. Jaka rezystancja jest właściwa dla silnika 1.1 MPI 2002 r.? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-06-2012, 22:24
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli to cewka Biazet C170 to opór powinien być w granicach 0.5 ohma. Zanim doikonasz pomiarów zrób prostą czynność. Multimetr na opór 200 ohm i zewrzyj obie końcówki multimetru. Otrzymasz wynik który odejmiesz od pomiaru. Jeśli teraz wskazuje 1.4 ohma a błąd pokaże na poziomie 0.9 ohma to odejmij te 0.9 ohma i bedziesz miał wynik rzeczywisty 0.5 ohma. |
|
|
|
 |
sonny1982
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 13 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 26-06-2012, 22:37
Bolid: Fiat Seicento 1.1 2002 |
|
|
Po zwarciu końcówek pomiar stabilizuje się na 0,7 Ohm, więc opór cewki byłby 0,7. W sumie to tani multimetr więc chyba niemiarodajny jest ten pomiar. |
|
|
|
 |
sonny1982
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 13 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 05-09-2012, 11:09
Bolid: Fiat Seicento 1.1 2002 |
|
|
Ponieważ komputer pokazuje błąd wypadania zapłonów oraz przy obrotach bliskich maksymalnych miga kontrolka check engine, wymieniłem świece i kable ale nie dało to efektu. Mechanik radzi wymienić jedną z cewek. Co Wy na to? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-09-2012, 11:38
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
chyba nie masz innego wyjścia, ostatnich pieniędzy to nie kosztuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 05-09-2012, 12:56
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Samo wypadanie zapłonów nie jest jednoznaczne z uszkodzeniem cewki zapłonowej. Tak samo może wskazywać na świecę zapłonową a nawet uszkodzony katalizator- sondę diagnostyczną za katalizatorem która może źle wskazywać przez co komputer odczytuje to jako obecność niespalonego paliwa w układzie wydechowym i naprowadza na "wypadanie zapłonów" . To błąd ogólny czy przypisany jakiemuś cylindrowi np 1i 4 lub 2 i 3? Wtedy bardziej bym się skłaniał do konkretnej cewki ale tak to wymienisz i może być to samo . Podmień u mechanika . Powinien mieć jakąś w innych autach |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|