FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chetni na stabilizator tylny do cc sc
Autor Wiadomość
dj-BRYLANT 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 333
Skąd: Poznań
  Wysłany: 26-11-2015, 15:46   Chetni na stabilizator tylny do cc sc
   Bolid: Seicento Abarth


Z powodu częstych pytań o tylny stabilizator postanowiłem, że wykonam kilka sztuk owego elementu wspierającego ostrą jazdę :-P
Był by to coś takiego jak u mnie


Co do ceny, to wszystko uzależnione jest od ilości chętnych. :cool:

Druga sprawa, czy ktoś posiada zbędna tylną belkę by ją wypożyczyć?
Planuje zrobić jeszcze jeden model, a niestety nie posiadam owego zawieszenia na warsztacie. Dla uprzejmego Kolegi będzie przewidziana no ta promocja :)) :)) :))

wszelkie pytania piszcie w wątku :wink:
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363767
 
 
 
krzycho506 
Nałogowiec
Krzycho


Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Skąd: Wadowice
Wysłany: 26-11-2015, 16:32   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


wstępny koszt 100 ? 200zł ?
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
pepel 
I live here!


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-11-2015, 20:30   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


Fajnie by było, jakby dj-BRYLANT podał mniej więcej jakieś widełki cenowe i wtedy by można było zorganizować listę chętnych. Poza Seicento.pl ogłosić to też na innym forum (z "kącik" w nazwie :wink: ) gdzie jest sporo centomaniaków.
_________________
1.2 8V
 
 
 
dj-BRYLANT 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 333
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-11-2015, 20:44   
   Bolid: Seicento Abarth


Z ceną różnie może być, ale będzie to coś w granicach 150 200zł oczywiście gdyby była wstępna lista to przeliczę co i jak i podam bardziej zbliżony kosztorys :grin:
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363767
 
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-11-2015, 21:21   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Pytałem już w PW o sposób wykonania i wiem, że to będzie profi robota i stab pewny :ok:
Masz możliwość dorobienia np trzystopniowej regulacji na końcu ramion, czyli po prostu sklepanie ramion na trochę większym odcinku albo dospawanie dłuższych końcówek (nie wiem jak to było robione u Ciebie) tak żeby było miejsce na nawiercenie trzech otworów przez co możliwa będzie regulacja siły stabilizatora.

W tej cenie zestaw będzie zawierał drążek, tuleje, łączniki i blachy do przyspawania do belki?

I jeszcze jedna kwestia, którą warto rozważyć to sposób mocowania do belki. Firma whiteline robi sportowe stabilizatory do modeli w których oryginalnie nie było tylnego stabilizatora i w niektórych modelach przewidzieli mocowanie do belki za pomocą obejm takich jak do rur np wydechowych, tutaj poglądowe foto:







Myślę, że gdyby dało radę rozwiązać mocowanie w ten sposób, czyli plug&play to więcej osób byłoby chętnych na taki stab, bo jednak żeby dospawać mocowania do belki to trzeba demontować tylną belkę, a na to nie każdy pójdzie :wink:
 
 
dj-BRYLANT 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 333
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-11-2015, 22:00   
   Bolid: Seicento Abarth


wiem o co kaman :-P myślę o takim rozwiązaniu typie między innymi potrzebuje tylną belkę.
Choć nie wiem, czy jest sens takiego rozwiązania. Ponieważ sama konstrukcja, grubość materiału daje odpowiednia siłę w tym aucie. Wiec czy będą otwory o kilka centów w ta czy w ta stronę to to raczej niewiele zmieni.
Planuje by to właśnie były całe zestawy gotowe do montażu :cool:
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363767
 
 
 
dj-BRYLANT 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 333
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-11-2015, 22:11   
   Bolid: Seicento Abarth


tak wiem domyślam sie :cool: i właśnie projektuje takie rozwiązanie :)) ciekawi mnie tylko jak cenowo u nich za takie cudo :]
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363767
 
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-11-2015, 23:31   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


dj-BRYLANT napisał/a:
wiem o co kaman :-P myślę o takim rozwiązaniu typie między innymi potrzebuje tylną belkę.
Choć nie wiem, czy jest sens takiego rozwiązania. Ponieważ sama konstrukcja, grubość materiału daje odpowiednia siłę w tym aucie. Wiec czy będą otwory o kilka centów w ta czy w ta stronę to to raczej niewiele zmieni.
Planuje by to właśnie były całe zestawy gotowe do montażu :cool:


Długość ramienia ma duże znaczenie na siłę działania stabilizatora, więc taka regulacja byłaby przydatną rzeczą, szczególnie do sportu. Sztywność stabilizatora można wtedy dobrać bardziej odpowiednio do setupu zawieszenia (sprężyn, amortyzatorów).
Dołożyłbym bym jeszcze dwa oczka co 2-3cm bliżej w kierunku belki.

Przykład znalazłem na jednej stronce ze stabami z regulacją że różnice na każdej dziurce są po 35%, a więc dosyć dużo, a dziurki na oko właśnie 2-3 cm od siebie, podobnie jak na fotkach które wcześniej wrzuciłem.

A co do cen tych stabilizatorów firm takich jak Whiteline to wiadomo, nic taniego, generalnie cena jaką podałeś tylko że w EURO czyli x4 :))
 
 
pepel 
I live here!


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-11-2015, 07:15   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


No to jeśli tak, to chyba trzeba zacząć robić listę :) Proponuję, by każda osoba zainteresowana tematem wpisała się niżej, kopiując listę z postu poprzedniego użytkownika. Ja zacznę :mg: :

1. pepel
_________________
1.2 8V
 
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-11-2015, 10:26   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


1. pepel
2. barkor
 
 
1922 
Nałogowiec


Wiek: 29
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 27-11-2015, 11:45   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Będę śledził temat :wink: Dobrze by było gdy dało rade zrobić taki, w którym nie trzeba będzie spawać do belki, tylko założyc takie obejmy.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
CenteK2 
Nałogowiec

Wiek: 32
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 27-11-2015, 21:16   
   Bolid: sc 1.2 16v


1. pepel
2. barkor
3.CenteK2

barkor jak coś to może zmówimy jedną paczką, zawsze to coś taniej i pretekst na spota :wink:
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-11-2015, 23:00   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Taki temat to nie nowina. Kilka razy było o tym np tutaj - http://pasjarajdowania.cb...tor-tylnej-osi/
Zastanawia mnie jednak czy akurat na tor taki stab się przyda. Mam haltpasy i przynajmniej w teorii sprawdzają się lepiej.
Ktoś mi to tłumaczył z grubsza tak, że haltpas przytrzymuje koło w powietrzu co daje większą masę ściągającą auto w dół. Koło dociążone dostaje ekstra kilogramy z przesunięcia środka ciężkości więc opona bardziej wgryza się w asfalt.
Stabilizator usiłuje wyrównać przechył poprzez sprawienie, że zawieszenie z obu stron ugina się z podobną wielkością co daje efekt, że oba koła stykają się z asfaltem.
Z drugiej strony zastanawiam się, czy lepiej jest mieć to jedno koło w górze = większa masa na przeciwwadze czy jednak więcej gumy stykającej się z asfaltem.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-11-2015, 01:52   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


DeZ oglądam filmiki, które wrzucasz ze toru poznań i nie zauważyłem żadnej przewagi haltpasów nad tym co może dać stabilizator.
Haltpasy to jest wymysł zapoczątkowany w maluchach tylko po to żeby przy jakiejś hopce itp. ograniczyć skok zawieszenia bo im przeguby wypadały ze skrzyni. To samo zastosowanie może mieć też w seju przy bardzo krótkich sprężynach, które przy maksymalnie rozciągniętym amortyzatorze luźno latały by w gniazdach. Widziałem też takie pasy montowane w autach terenowych 4x4, które stosuje się po to żeby na hopie amortyzator nie był tym który ogranicza skok zawieszenia bo to skracałoby jego żywotność. Natomiast pomysł żeby dzięki haltpasom do minimum ograniczyć skok zawieszenia żeby koło się unosiło w powietrzu to jest chyba wymysł z serii "z braku laku dobry kit" czyli z braku stabilizatora dobry haltpas :wink:

DeZ napisał/a:

Ktoś mi to tłumaczył z grubsza tak, że haltpas przytrzymuje koło w powietrzu co daje większą masę ściągającą auto w dół. Koło dociążone dostaje ekstra kilogramy z przesunięcia środka ciężkości więc opona bardziej wgryza się w asfalt.
Stabilizator usiłuje wyrównać przechył poprzez sprawienie, że zawieszenie z obu stron ugina się z podobną wielkością co daje efekt, że oba koła stykają się z asfaltem.
Z drugiej strony zastanawiam się, czy lepiej jest mieć to jedno koło w górze = większa masa na przeciwwadze czy jednak więcej gumy stykającej się z asfaltem.


Na zakręcie (szczególnie ostrym) tylne wewnętrzne koło jest tak odciążone że tej masy przenosi niewiele, powiedzmy 10-20%, dzięki haltpasowi te 10-20% transferowane jest na koło zewnętrzne i dzięki temu bardziej je dociąża i na tym się kończą zalety haltpasa, a zasadniczą wadą że ogranicza diametralnie skok zawieszenia czyli ogranicza kontakt tylnych kół z nawierzchnią przy nierównościach (o ile jest stosowany niezgodnie z przeznaczeniem, czyli zbyt mocno skraca skok).

Idąc dalej, siła z jaką tylna sprężyna wypycha wewnętrzne koło idzie w haltpas, jest marnotrawiona, a dzięki stabilizatorowi ta siła jest wykorzystywana do "trzymania w ryzach" nadwozia, dzięki czemu mniej się ono przechyla. Zastosowanie stabilizatora tylnego umożliwia zmianę charakterystyki prowadzenia na bardziej neutralną, a największą zaletą szczególnie w seicento jest fakt że pomaga zapobiec największej wadzie tego samochodu, czyli odciążaniu przedniego wewnętrznego koła w zakręcie, co praktycznie uniemożliwia szybką jazdę po zakrętach bez szpery. Haltpas w tym w żaden sposób nie pomaga, bo nie zmniejsza jakoś znacząco przechyłu nadwozia.

W zależności od zestrojenia zawieszenia, stabilizator również będzie unosić tylne wewnętrzne koło w zakręcie, tutaj przykład:
https://www.youtube.com/w...gxA0mGYJl_OtNgP

Zawias w tym seju to poczciwy zestaw bilstein+eibach, resztę robi stabilizator tylny:


Wg mnie dywagacje czy lepszy jest haltpas czy stabilizator są totalnie bez sensu, bo haltpas zupełnie do czego innego w założeniu ma służyć :wink:
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-11-2015, 21:34   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Zainteresowanie zostało we mnie wzbudzone :)
Kwestia ceny.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum