djmauro
GS 500 Rider

Wiek: 38 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 220 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-08-2008, 19:06 Egzamin na kategorię A
Bolid: 187.343.3 V40 |
|
|
Jako że ostatnio się zalegalizowałem jako motocyklista, postanowiłem się podzielić informacjami które nie zawsze są znane i jasne- sam miałem wątpliwości i szukałem odpowiedzi, może komuś się to przyda.
Czynności kontrolno-obsługowe motocykla- co trzeba sprawdzić zgodnie z wymogami:
1) wlew oleju, pokazać bagnet, podkreślić, że sprawdzamy poziom na wyprostowanym motorze oraz nadmienić, że tam uzupełniamy olej
2) łańcuch- sprawdzamy naciąg ręką, prawidłowe odchylenie to 2cm
3) płyn hamulcowy- sprawdzamy poziom na wyprostowanym motorze
4) oświetlenie- pokazujemy na włączonym silniku światła: mijania, pozycyjne- przód i tył, drogowe, ostrzegawcze, kierunki, hamulca- nożnego i ręcznego, oświetlenie tablicy, odblask.
5) klakson
6) mówimy że lusterka ustawimy bezpośrednio przed jazdą.
Następnie przeprowadzanie motoru:
1) zakładamy kask- ważne- za to kumpel oblał
2) podnosimy stopkę
3) przeprowadzamy 5m
4) odstawiamy na stopkę
Ruszenie z miejsca:
1) upewniamy się że nie zostawiliśmy długich świateł
2) wsiadamy- nadal w kasku
3) ustawiamy lusterka
4) ruszamy
Ruszanie na wzniesieniu:
1) zatrzymujemy się na lewej nodze hamulcem ręcznym
2) przeskakujemy na prawą nogę i udajemy wrzucanie biegu- dociskamy jedynkę
3) wracamy na lewą nogę
4) zmieniamy hamulec ręczny na nożny
5) ruszamy
Ósemka + slalom:
1) ruszamy na sygnał, na 1 biegu, bez żadnego gazu
2) slalomem wjeżdżamy w ósemkę
3) kończąc piątą ósemkę wyjeżdżamy slalomem
Miasto:
1) na komendę uwaga - hamowanie awaryjne wciskamy równocześnie sprzęgło, hamulec ręczny, nożny i podpieramy się, silnik nie może zgasnąć
2) uważamy żeby nie zniknąć z kamery zamontowanej w samochodzie
3) robimy tzw. niedźwiedzia czyli przeskok z lewej na prawą i na lewą nogę na każdych światłach- tak jak na wzniesieniu- wynika to z tego że powinniśmy stać na światłach na luzie ale w Hondzie CBF 250 to raczej niemozliwe i lepiej nie próbować jej wrzucać na luz.
Po powrocie z miasta:
Zostawiamy motor na luzie- jeżeli nie wchodzi, to robimy to na wysokich obrotach, odkręcamy manetkę do 9tys. i delikatnie dotykamy manetki zmiany biegów- wtedy wejdzie.
To chyba wszystko, w razie niejasności- piszcie:) |
_________________  
Żyj bez winy, patrz w lusterka |
|