FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Egzamin na kategorię A
Autor Wiadomość
djmauro 
GS 500 Rider


Wiek: 38
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 220
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-08-2008, 19:06   Egzamin na kategorię A
   Bolid: 187.343.3 V40


Jako że ostatnio się zalegalizowałem jako motocyklista, postanowiłem się podzielić informacjami które nie zawsze są znane i jasne- sam miałem wątpliwości i szukałem odpowiedzi, może komuś się to przyda.
Czynności kontrolno-obsługowe motocykla- co trzeba sprawdzić zgodnie z wymogami:

1) wlew oleju, pokazać bagnet, podkreślić, że sprawdzamy poziom na wyprostowanym motorze oraz nadmienić, że tam uzupełniamy olej
2) łańcuch- sprawdzamy naciąg ręką, prawidłowe odchylenie to 2cm
3) płyn hamulcowy- sprawdzamy poziom na wyprostowanym motorze
4) oświetlenie- pokazujemy na włączonym silniku światła: mijania, pozycyjne- przód i tył, drogowe, ostrzegawcze, kierunki, hamulca- nożnego i ręcznego, oświetlenie tablicy, odblask.
5) klakson
6) mówimy że lusterka ustawimy bezpośrednio przed jazdą.

Następnie przeprowadzanie motoru:

1) zakładamy kask- ważne- za to kumpel oblał
2) podnosimy stopkę
3) przeprowadzamy 5m
4) odstawiamy na stopkę

Ruszenie z miejsca:
1) upewniamy się że nie zostawiliśmy długich świateł
2) wsiadamy- nadal w kasku
3) ustawiamy lusterka
4) ruszamy

Ruszanie na wzniesieniu:
1) zatrzymujemy się na lewej nodze hamulcem ręcznym
2) przeskakujemy na prawą nogę i udajemy wrzucanie biegu- dociskamy jedynkę
3) wracamy na lewą nogę
4) zmieniamy hamulec ręczny na nożny
5) ruszamy

Ósemka + slalom:
1) ruszamy na sygnał, na 1 biegu, bez żadnego gazu
2) slalomem wjeżdżamy w ósemkę
3) kończąc piątą ósemkę wyjeżdżamy slalomem

Miasto:
1) na komendę uwaga - hamowanie awaryjne wciskamy równocześnie sprzęgło, hamulec ręczny, nożny i podpieramy się, silnik nie może zgasnąć
2) uważamy żeby nie zniknąć z kamery zamontowanej w samochodzie
3) robimy tzw. niedźwiedzia czyli przeskok z lewej na prawą i na lewą nogę na każdych światłach- tak jak na wzniesieniu- wynika to z tego że powinniśmy stać na światłach na luzie ale w Hondzie CBF 250 to raczej niemozliwe i lepiej nie próbować jej wrzucać na luz.

Po powrocie z miasta:
Zostawiamy motor na luzie- jeżeli nie wchodzi, to robimy to na wysokich obrotach, odkręcamy manetkę do 9tys. i delikatnie dotykamy manetki zmiany biegów- wtedy wejdzie.

To chyba wszystko, w razie niejasności- piszcie:)
_________________

Żyj bez winy, patrz w lusterka
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum