FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zwiększyć moc silnika 900?
Autor Wiadomość
luxon 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-07-2007, 14:25   Jak zwiększyć moc silnika 900?
   Bolid: Fiat Seicento


Mam Fiata Seicento 899cm3 rocznik 1999.
Nowy ma 39 KM, teraz pewnie jest mniej.
Czy są jakieś sposoby (nie mówię o wymianie silnika),
aby zwiększyć jego moc?
Czy takie rzeczy jak filtr stożkowy, magnetyzery, zmiana wychechu itp są w stanie coś zmienić, jeżeli tak to o ile i czy jest to warte zachodu?
 
 
 
olosc11mpi 
Nałogowiec

Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 189
Skąd: Legionowo/W-wa
Wysłany: 21-07-2007, 15:48   
   Bolid: sc 1.1 MPI 2002


Filtr stożkowy+ odpowiednia długośc dolotu i nawiew powietrza na filtr o jak najniżej temperaturze (na tym forum w dziale tuning większość USERÓW juz przez to przeszła.


Magnetyzer - - to raczej (jeśli wogóle) poprawa jakości spalania - niektórzy mówią że zastępuje katalizator ale ja mam od 3 lat i raczej nie zauważyłem.

Wydech - w 900 to o wiele łatwiejsze niż w moim seju MPI bo kolektor można zapodać nowiutki 4-2-1 lub 4-1 - wywalić/zachować katalizator, dołozyc luźny tłumik na końcu i włoczyc sie po hamowniach w nadziei że podskoczyło razem o jakieś maks 15-20 %.
To czy wywalić kata czy zachować to już powód do długiej gadki ale ja mam kata i rozumiem też tych co nie mają. U mnei za duzo roboty, ale mnie korci.

Mozna jeszce miedzy katem, a końcowym dac strumienniczkę w miejsce domniemanego srodkowego i wio. Sposobów na jej umieszczenie obok lub zamiast kata jest kilka i tu tez jest tyle samo opinii za jak i przeciw.

Jak chcesz profesjonalnie czyli ze skutkiem odczuwalnym to pytaj speców.
Ja robie sobie domowym sposobem i coś mi tam w moim mniemaniu dało ale papierów na to nie mam a tylko satysfakcję. Ale ja mam dolot na wkładce sportowej i strumienicy Lecha węglarskiego i wydech od katalizatora też JEGO - reszta to fabryka i ciężka noga:)

Był kiefyś taki test w piśmie GT że można z 900-tki wycisnać +21% a ta magiczna granica to podobno to te 1%. Bez dłubania w elektronice i w głowicy.

Tam właśnie walczył Lech Węglarski chyba z SUPERSPRINTEM ale moge się mylic w tej drugiej marce.

Podpytaj KOLEGÓW na forum to Ci powiedza co można wycisnąć z seja.
 
 
 
luxon 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-07-2007, 16:22   
   Bolid: Fiat Seicento


A ile maksymalnie dałoby się wycisnąć z grzebaniem w elektronice i przy głowicy?
No i ile takie wszystkie zabiegi mogłyby kosztować?
 
 
 
olosc11mpi 
Nałogowiec

Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 189
Skąd: Legionowo/W-wa
Wysłany: 21-07-2007, 16:37   
   Bolid: sc 1.1 MPI 2002


luxon napisał/a:
A ile maksymalnie dałoby się wycisnąć z grzebaniem w elektronice i przy głowicy?
No i ile takie wszystkie zabiegi mogłyby kosztować?


Powiem tylko tyle co wiem z cenników od tych KOMERCYJNYCH TUNERÓW - elektronika podbita u CHOJNACKIEGO, GODULI itp to coś koło 1250-do ponad 2 tysiów w zależnosci od wersji czyli uzuskanych efekciorów. W wersji "ostrzejszej" dochgodzi jeszce przynajmniej z wykazu obfita dłubanina w głowicy (zawory.....................................................itp, itd) ale efekty podobno odczuwalne.

A teraz o profesjonalnych garażach/STODOŁACH - nie bez powodu z wielkiej litery.

Czyli tak: dłubanie w głowicy to nie planowanie a podmiana z punto 1.1 75 koni a jak nie to cytuję - przynajmniej kolektor dolotowy z w/w bryki i przepustnica, wiazka, przekucie wentylatora czy jakoś tak, potem komputer z 1.1 75 kM i program pisany i wywalenie kata. To była oferta do mojego seja MPI 1.1 a w Twoim to pewno sa jakieś wspólne działania ale powinno byc wg mnie łatwiej. O kosztach nie mówie bo cena to pojęcie względne, ale jak zapodasz temat np. "full tuning seja 900 - u kogo????" to na pewno wielu sie wypowie bardziej sensownie niz ja.

DAWAJ DAWAJ nie zwlekaj:)
Ostatnio zmieniony przez olosc11mpi 21-07-2007, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 21-07-2007, 16:56   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


zatytuje kolege :P

wydech fi 45 przelot od vw tylni speeder przelotowy
kolektor rurowy
głowica plan
lekkie koło
nowe pierscionki
wałek ostry
program v-tech niby pod wałek
przepustnica rozwiercana by mp rally
dolot yanek
olej polsyntetyk mobil


i mamy 64km :P

ale generalnie to rzezba w g..... i lepiej juz swapa na 1.1 zrobic :P (kasa podobna)
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum