Jak zwiększyć moc silnika 900? |
Autor |
Wiadomość |
luxon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-07-2007, 13:25 Jak zwiększyć moc silnika 900?
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Mam Fiata Seicento 899cm3 rocznik 1999.
Nowy ma 39 KM, teraz pewnie jest mniej.
Czy są jakieś sposoby (nie mówię o wymianie silnika),
aby zwiększyć jego moc?
Czy takie rzeczy jak filtr stożkowy, magnetyzery, zmiana wychechu itp są w stanie coś zmienić, jeżeli tak to o ile i czy jest to warte zachodu? |
|
|
|
|
olosc11mpi
Nałogowiec
Pomógł: 20 razy Wiek: 52 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 189 Skąd: Legionowo/W-wa
|
Wysłany: 21-07-2007, 14:48
Bolid: sc 1.1 MPI 2002 |
|
|
Filtr stożkowy+ odpowiednia długośc dolotu i nawiew powietrza na filtr o jak najniżej temperaturze (na tym forum w dziale tuning większość USERÓW juz przez to przeszła.
Magnetyzer - - to raczej (jeśli wogóle) poprawa jakości spalania - niektórzy mówią że zastępuje katalizator ale ja mam od 3 lat i raczej nie zauważyłem.
Wydech - w 900 to o wiele łatwiejsze niż w moim seju MPI bo kolektor można zapodać nowiutki 4-2-1 lub 4-1 - wywalić/zachować katalizator, dołozyc luźny tłumik na końcu i włoczyc sie po hamowniach w nadziei że podskoczyło razem o jakieś maks 15-20 %.
To czy wywalić kata czy zachować to już powód do długiej gadki ale ja mam kata i rozumiem też tych co nie mają. U mnei za duzo roboty, ale mnie korci.
Mozna jeszce miedzy katem, a końcowym dac strumienniczkę w miejsce domniemanego srodkowego i wio. Sposobów na jej umieszczenie obok lub zamiast kata jest kilka i tu tez jest tyle samo opinii za jak i przeciw.
Jak chcesz profesjonalnie czyli ze skutkiem odczuwalnym to pytaj speców.
Ja robie sobie domowym sposobem i coś mi tam w moim mniemaniu dało ale papierów na to nie mam a tylko satysfakcję. Ale ja mam dolot na wkładce sportowej i strumienicy Lecha węglarskiego i wydech od katalizatora też JEGO - reszta to fabryka i ciężka noga:)
Był kiefyś taki test w piśmie GT że można z 900-tki wycisnać +21% a ta magiczna granica to podobno to te 1%. Bez dłubania w elektronice i w głowicy.
Tam właśnie walczył Lech Węglarski chyba z SUPERSPRINTEM ale moge się mylic w tej drugiej marce.
Podpytaj KOLEGÓW na forum to Ci powiedza co można wycisnąć z seja. |
|
|
|
|
luxon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-07-2007, 15:22
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
A ile maksymalnie dałoby się wycisnąć z grzebaniem w elektronice i przy głowicy?
No i ile takie wszystkie zabiegi mogłyby kosztować? |
|
|
|
|
olosc11mpi
Nałogowiec
Pomógł: 20 razy Wiek: 52 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 189 Skąd: Legionowo/W-wa
|
Wysłany: 21-07-2007, 15:37
Bolid: sc 1.1 MPI 2002 |
|
|
luxon napisał/a: | A ile maksymalnie dałoby się wycisnąć z grzebaniem w elektronice i przy głowicy?
No i ile takie wszystkie zabiegi mogłyby kosztować? |
Powiem tylko tyle co wiem z cenników od tych KOMERCYJNYCH TUNERÓW - elektronika podbita u CHOJNACKIEGO, GODULI itp to coś koło 1250-do ponad 2 tysiów w zależnosci od wersji czyli uzuskanych efekciorów. W wersji "ostrzejszej" dochgodzi jeszce przynajmniej z wykazu obfita dłubanina w głowicy (zawory.....................................................itp, itd) ale efekty podobno odczuwalne.
A teraz o profesjonalnych garażach/STODOŁACH - nie bez powodu z wielkiej litery.
Czyli tak: dłubanie w głowicy to nie planowanie a podmiana z punto 1.1 75 koni a jak nie to cytuję - przynajmniej kolektor dolotowy z w/w bryki i przepustnica, wiazka, przekucie wentylatora czy jakoś tak, potem komputer z 1.1 75 kM i program pisany i wywalenie kata. To była oferta do mojego seja MPI 1.1 a w Twoim to pewno sa jakieś wspólne działania ale powinno byc wg mnie łatwiej. O kosztach nie mówie bo cena to pojęcie względne, ale jak zapodasz temat np. "full tuning seja 900 - u kogo????" to na pewno wielu sie wypowie bardziej sensownie niz ja.
DAWAJ DAWAJ nie zwlekaj:) |
Ostatnio zmieniony przez olosc11mpi 21-07-2007, 15:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 21-07-2007, 15:56
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
zatytuje kolege
wydech fi 45 przelot od vw tylni speeder przelotowy
kolektor rurowy
głowica plan
lekkie koło
nowe pierscionki
wałek ostry
program v-tech niby pod wałek
przepustnica rozwiercana by mp rally
dolot yanek
olej polsyntetyk mobil
i mamy 64km
ale generalnie to rzezba w g..... i lepiej juz swapa na 1.1 zrobic (kasa podobna) |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
|
|