FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
benzyna 98 czy warto
Autor Wiadomość
biznesik 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-2014, 18:42   benzyna 98 czy warto
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


warto to lac od czasu do czasu czy to tylko sciema stacji benzynowych, i czy tylko shell ma najlepsze 98?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Rollo1323 
spamer team


Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 04-11-2014, 18:56   
   Bolid: Seicento Young


Shell jako tako nie prowadzi sprzedaży paliwa 98.
Shell ma paliwo Shell V-Power Nitro+ 95, co w zasadzie teoretycznie podlega pod 98.
Jest też 100 oktanowa (V-Power Nitro+ Racing) ale tego to już się nie opłaca lać.
Od pewnego czasu leję właśnie Nitro+ 95. Jest średnio o ok.40 groszy droższa, teoretycznie ma dodatkowe właściwości uszlachetniające, oczyszczające itp itd... W praktyce co jedynie "wyczułem" to spokojniejszą pracę silnika, lepszy rozruch, na pewno nie przybyło mocy przez to od razu warto to mieć na uwadze.
Oczywiście stacje paliw (piszemy teraz o tych bardziej markowych) mają swoje pewne "tajemnice" co do paliw, niemniej praktycznie na każdej takiej stacji paliwo jest do siebie zbliżone.
O paliwie pisać mogę dużo i obszernie, ale pewne rzeczy chcąc nie chcąc na politykę firmy zachować muszę dla siebie :)
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-2014, 19:07   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


pisz pisz Rollo gdzie najlepiej tankowac bo jq sie na tym nie znam i tankuje gdzie taniej:-) czemu tej 100 oktanowej nie warto tankowac?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Rollo1323 
spamer team


Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 04-11-2014, 19:24   
   Bolid: Seicento Young


biznesik napisał/a:
czemu tej 100 oktanowej nie warto tankowac

bo po
1. cena - utrzymuje się średnio ponad 6 zł (czyli około 80 gr drożej niż zwykła), nawet jeśli byś utrzymał spalanie takie samo jak przy zwykłej 95 no to przelicznik jest prosty.
2. zastosowanie - przeważnie akurat to paliwo biorą osoby do silników z większą mocą, do rajdów etc.
3. zapotrzebowanie - tego paliwa raczej nie biorą 'zwykli kowalscy' bo 'lepsza to spróbuję' (niemniej jeździ na Shella jeden gość maluchem i tankuje "setkę").
Stacja paliw drugiej stacji też nie jest równa. Sugerując się wyłącznie ceną (bo taniej) to też nie jest dobre posunięcie. Wierz mi, nie raz słyszałem teksty typu "ale drogo macie, wole jechać na XYZ bo taniej..."
Szybki przykład.. Miałem paliwo w kanistrze z niezrzeszonej stacji, po pewnym czasie jej odstania (oczywiście nie mówię tu o latach ani miesiącach nawet) było pięknie widać wytrąconą wodę od 'czystego' paliwa.
Kolejna rzecz... Tankując kiedyś na drugorzędnych stacjach zauważyłem wzrost spalania, niepewną pracę silnika i parę innych negatywnych czynników - oczywiście nie robię tu ani reklamy ani antyreklamy, wszystko oparte na faktach.
Teraz też pozostaje Twój wybór, kierując się np stacją Shell. Zwykła 95 (FuelSave 95) jest godnym paliwem, nawet jeśli byś miał dopłacić te 20 groszy na litrze w stosunku do którejś stacji niezrzeszonej. Mój sej (900) na tym paliwie pochłaniał jakieś 6-6,2 litra w mieście jak tak dość furgałem, w trasie przy emeryckiej jeździe poniżej 5 można zejść, ale przy mojej jeździe to w trasie wychodzi około 5,5 litra...
Co do właśnie V-Power Nitro+ 95... jak już pisałem, jest o około 40 groszy droższy od standardowej 95, + to co wymieniłem powyżej, czyli teoretycznie dodatki uszlachetniające, czyszczące i zabezpieczające. Praktyka już się ma różnie ;)
Raz za czas na pewno nie zaszkodzi wlać trochę tej lepszej benzyny szczególnie jak się ma dodatkowo LPG.
Co do innych stacji takich jak BP, Lotos...jest bardzo podobnie jak na Shellu.
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
Manniek66 
Nałogowiec


Wiek: 29
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 208
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-11-2014, 19:43   
   Bolid: Seicento 900 S-class


Ja ostatnie dwa tankowania zalałem v power nitro + i powiem, że zauważyłem znaczącą poprawę w stosunku do paliwa z orlenu/lotosu. Wg mnie i osoby, z którą często jeżdżę auto szybciej wkręca się na obroty, nie muli i jak dla mnie troszkę szybciej przyspiesza.

Przy 100zł wychodzi 1,5l mniej niż "zwykłej" wachy.
 
 
Rollo1323 
spamer team


Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 04-11-2014, 19:50   
   Bolid: Seicento Young


Manniek66 napisał/a:
Przy 100zł wychodzi 1,5l mniej niż "zwykłej" wachy.

no plus minus tyle wychodzi (ale bardziej na minus :wink: ). I tu dla ciebie, dla mnie czy dla innych osób prywatnych to nie problem zainwestować te 5-6 zł powiedzmy. Ale osoby prowadzące już interes poprzez paliwo (transport, roboty ziemne, budowlane na ciężkim sprzęcie itp) liczą się z każdym groszem w dół. Niemniej trafiają się i tacy, co tankują "pod korek" ciągnik V-Powerem Dieslem ( powiedzmy około 1000 litrów) przeliczając to na cenę 5,54 (na dzień dzisiejszy) jest to dość wysoka cena w porównaniu do np zwykłego diesla na innych stacjach gdzie cena osiąga już nawet 4,89zł/litr.
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-2014, 21:06   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


a lpg tez maja lepsze na shelu? a jak z oktanami lpg?;-)
_________________
Fiat 600 2009
 
 
CenteK2 
Nałogowiec

Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 04-11-2014, 21:16   
   Bolid: sc 1.2 16v


Rollo1323 pracujesz na shellu? :wink:
 
 
Rollo1323 
spamer team


Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 04-11-2014, 21:39   
   Bolid: Seicento Young


Co do LPG patrząc na siostry Astrę (gdyż ona ma właśnie LPG) jednak ciut więcej kilometrów robi na "całym" zbiorniku gazu ( "całym", gdyż do końca zbiornika opróżnić się nie da, a całkowite możliwe bezpieczne jej napełnienie wynosi maks 80%).
CenteK2 tak.
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2014, 21:46   

Rollku toż to my z jednej branży :beer:
 
 
CenteK2 
Nałogowiec

Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 04-11-2014, 21:48   
   Bolid: sc 1.2 16v


To i ja z wami bo tez na shellu ;)
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2014, 21:53   

Firma w której pracuję dostarcza Shellowi - "2-ETHYLHEXYL ACRYLATE" w ilości 100tyś.litrów rocznie :wesoly: ale też jak Wy chciałbym pracować w "muszelce" :rotfl:
 
 
CenteK2 
Nałogowiec

Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 04-11-2014, 21:57   
   Bolid: sc 1.2 16v


Paaaanie co ja się nawkładam pistoletu w dziurę dziennie to sobie nie wyobrażasz :))
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2014, 22:00   

CenteK2 napisał/a:
co ja się nawkładam pistoletu w dziurę dziennie
- zawsze marzyłem o takiej robocie ale nie wyszło :placze:
 
 
Rollo1323 
spamer team


Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 04-11-2014, 22:01   
   Bolid: Seicento Young


rotax24 napisał/a:
ale też jak Wy chciałbym pracować w "muszelce" :rotfl:

tylko jest różnica pracować W muszelce i NA muszelce :P

CenteK2 napisał/a:
Paaaanie co ja się nawkładam pistoletu w dziurę dziennie to sobie nie wyobrażasz :))

i standardowy tekst " może płyn do spryskiwaczy?" :D
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum