benzyna 98 czy warto |
Autor |
Wiadomość |
biznesik
Nałogowiec

Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2014, 18:42 benzyna 98 czy warto
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
warto to lac od czasu do czasu czy to tylko sciema stacji benzynowych, i czy tylko shell ma najlepsze 98? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 04-11-2014, 18:56
Bolid: Seicento Young |
|
|
Shell jako tako nie prowadzi sprzedaży paliwa 98.
Shell ma paliwo Shell V-Power Nitro+ 95, co w zasadzie teoretycznie podlega pod 98.
Jest też 100 oktanowa (V-Power Nitro+ Racing) ale tego to już się nie opłaca lać.
Od pewnego czasu leję właśnie Nitro+ 95. Jest średnio o ok.40 groszy droższa, teoretycznie ma dodatkowe właściwości uszlachetniające, oczyszczające itp itd... W praktyce co jedynie "wyczułem" to spokojniejszą pracę silnika, lepszy rozruch, na pewno nie przybyło mocy przez to od razu warto to mieć na uwadze.
Oczywiście stacje paliw (piszemy teraz o tych bardziej markowych) mają swoje pewne "tajemnice" co do paliw, niemniej praktycznie na każdej takiej stacji paliwo jest do siebie zbliżone.
O paliwie pisać mogę dużo i obszernie, ale pewne rzeczy chcąc nie chcąc na politykę firmy zachować muszę dla siebie |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2014, 19:07
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
pisz pisz Rollo gdzie najlepiej tankowac bo jq sie na tym nie znam i tankuje gdzie taniej:-) czemu tej 100 oktanowej nie warto tankowac? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 04-11-2014, 19:24
Bolid: Seicento Young |
|
|
biznesik napisał/a: | czemu tej 100 oktanowej nie warto tankowac |
bo po
1. cena - utrzymuje się średnio ponad 6 zł (czyli około 80 gr drożej niż zwykła), nawet jeśli byś utrzymał spalanie takie samo jak przy zwykłej 95 no to przelicznik jest prosty.
2. zastosowanie - przeważnie akurat to paliwo biorą osoby do silników z większą mocą, do rajdów etc.
3. zapotrzebowanie - tego paliwa raczej nie biorą 'zwykli kowalscy' bo 'lepsza to spróbuję' (niemniej jeździ na Shella jeden gość maluchem i tankuje "setkę").
Stacja paliw drugiej stacji też nie jest równa. Sugerując się wyłącznie ceną (bo taniej) to też nie jest dobre posunięcie. Wierz mi, nie raz słyszałem teksty typu "ale drogo macie, wole jechać na XYZ bo taniej..."
Szybki przykład.. Miałem paliwo w kanistrze z niezrzeszonej stacji, po pewnym czasie jej odstania (oczywiście nie mówię tu o latach ani miesiącach nawet) było pięknie widać wytrąconą wodę od 'czystego' paliwa.
Kolejna rzecz... Tankując kiedyś na drugorzędnych stacjach zauważyłem wzrost spalania, niepewną pracę silnika i parę innych negatywnych czynników - oczywiście nie robię tu ani reklamy ani antyreklamy, wszystko oparte na faktach.
Teraz też pozostaje Twój wybór, kierując się np stacją Shell. Zwykła 95 (FuelSave 95) jest godnym paliwem, nawet jeśli byś miał dopłacić te 20 groszy na litrze w stosunku do którejś stacji niezrzeszonej. Mój sej (900) na tym paliwie pochłaniał jakieś 6-6,2 litra w mieście jak tak dość furgałem, w trasie przy emeryckiej jeździe poniżej 5 można zejść, ale przy mojej jeździe to w trasie wychodzi około 5,5 litra...
Co do właśnie V-Power Nitro+ 95... jak już pisałem, jest o około 40 groszy droższy od standardowej 95, + to co wymieniłem powyżej, czyli teoretycznie dodatki uszlachetniające, czyszczące i zabezpieczające. Praktyka już się ma różnie
Raz za czas na pewno nie zaszkodzi wlać trochę tej lepszej benzyny szczególnie jak się ma dodatkowo LPG.
Co do innych stacji takich jak BP, Lotos...jest bardzo podobnie jak na Shellu. |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
Manniek66
Nałogowiec

Wiek: 29 Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 208 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-11-2014, 19:43
Bolid: Seicento 900 S-class |
|
|
Ja ostatnie dwa tankowania zalałem v power nitro + i powiem, że zauważyłem znaczącą poprawę w stosunku do paliwa z orlenu/lotosu. Wg mnie i osoby, z którą często jeżdżę auto szybciej wkręca się na obroty, nie muli i jak dla mnie troszkę szybciej przyspiesza.
Przy 100zł wychodzi 1,5l mniej niż "zwykłej" wachy. |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 04-11-2014, 19:50
Bolid: Seicento Young |
|
|
Manniek66 napisał/a: | Przy 100zł wychodzi 1,5l mniej niż "zwykłej" wachy. |
no plus minus tyle wychodzi (ale bardziej na minus ). I tu dla ciebie, dla mnie czy dla innych osób prywatnych to nie problem zainwestować te 5-6 zł powiedzmy. Ale osoby prowadzące już interes poprzez paliwo (transport, roboty ziemne, budowlane na ciężkim sprzęcie itp) liczą się z każdym groszem w dół. Niemniej trafiają się i tacy, co tankują "pod korek" ciągnik V-Powerem Dieslem ( powiedzmy około 1000 litrów) przeliczając to na cenę 5,54 (na dzień dzisiejszy) jest to dość wysoka cena w porównaniu do np zwykłego diesla na innych stacjach gdzie cena osiąga już nawet 4,89zł/litr. |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2014, 21:06
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
a lpg tez maja lepsze na shelu? a jak z oktanami lpg?;-) |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
CenteK2
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 120 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 04-11-2014, 21:16
Bolid: sc 1.2 16v |
|
|
Rollo1323 pracujesz na shellu? |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 04-11-2014, 21:39
Bolid: Seicento Young |
|
|
Co do LPG patrząc na siostry Astrę (gdyż ona ma właśnie LPG) jednak ciut więcej kilometrów robi na "całym" zbiorniku gazu ( "całym", gdyż do końca zbiornika opróżnić się nie da, a całkowite możliwe bezpieczne jej napełnienie wynosi maks 80%).
CenteK2 tak. |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2014, 21:46
|
|
|
Rollku toż to my z jednej branży |
|
|
|
 |
CenteK2
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 120 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 04-11-2014, 21:48
Bolid: sc 1.2 16v |
|
|
To i ja z wami bo tez na shellu |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2014, 21:53
|
|
|
Firma w której pracuję dostarcza Shellowi - "2-ETHYLHEXYL ACRYLATE" w ilości 100tyś.litrów rocznie ale też jak Wy chciałbym pracować w "muszelce" |
|
|
|
 |
CenteK2
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 120 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 04-11-2014, 21:57
Bolid: sc 1.2 16v |
|
|
Paaaanie co ja się nawkładam pistoletu w dziurę dziennie to sobie nie wyobrażasz |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2014, 22:00
|
|
|
CenteK2 napisał/a: | co ja się nawkładam pistoletu w dziurę dziennie | - zawsze marzyłem o takiej robocie ale nie wyszło |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 04-11-2014, 22:01
Bolid: Seicento Young |
|
|
rotax24 napisał/a: | ale też jak Wy chciałbym pracować w "muszelce" |
tylko jest różnica pracować W muszelce i NA muszelce
CenteK2 napisał/a: | Paaaanie co ja się nawkładam pistoletu w dziurę dziennie to sobie nie wyobrażasz |
i standardowy tekst " może płyn do spryskiwaczy?" |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
|