FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ubywa oleju raz kopci raz nie sc 900 lpg
Autor Wiadomość
tomek_1998 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 20
Skąd: Łowiczek
Wysłany: 16-07-2016, 13:43   Ubywa oleju raz kopci raz nie sc 900 lpg
   Bolid: Sc 900 SX


Witam. Mam problem w seiku 900. Padl mi silnik i wymienilem na inny uzywany. Przez miesiac bylo oki az do wymiany oleju. Po wymiane oleju (lotos) zaczal kopcic i olej zaczal ubywac. Wymienilem uszczelniacze dymienie i ubytki oleju troche sie zmniejszylu ale nie do przyjecia. Po ok 1000 km jazdy na lotosie postanowilem wymienic na mobila. Obydwa oleje mineralne. Po wymianie oleju bylo dosc znosnie - dymil mniej i niezawsze i ubytek oleju byl mniejszy. Po rzejechaniu ok 700 km dymienie jest wieksze i prawie nonstop ubytek oleju tez sie zwiekszyl. Sprawdzalem cisnienie - od 12 do 14. Autko dobrze przyspiesza, spalanie jest w normie, odpala normalnie, filtr powietrza jast czysty. Po odkreceniu korka i wyjeciu bagnetu nic nie kopci (na starym silniku to kopcil jak parowoz na niebiesko. Nieraz slychac cykanie jakby zaworow. Pomozcie co moze byc przyczyna.
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-07-2016, 14:11   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Zobacz czy masz plamy oleju w zbiorniczku płynu chłodzącego, jeżeli są to niestety uszczelka pod głowicą do wymiany. Cykające zawory w 900 to standard, jak autko trochę postoi i cały olej spłynie do miski, to po odpaleniu będą cykać dopóki nie dostaną oleju. Chyba że cykają nawet jak silnik już trochę popracuje, wtedy winne mogą być zapchane popychacze hydrauliczne. Ja wymieniałem silnik właśnie z powodu uszkodzonych popychaczy i dogorywającej uszczelki pod głowicą.
_________________
Moje SC ^^
 
 
tomek_1998 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 20
Skąd: Łowiczek
Wysłany: 16-07-2016, 15:09   
   Bolid: Sc 900 SX


Plyn w zbiorniczku czysty i nieubywa. Raczej uszczelka jest dobra
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 16-07-2016, 16:18   
   Bolid: seicento 899


Przy walniętej uszczelce olej nie zawsze dostaje się do kanałów chłodniczych i dalej do zbiorniczka,może cieknąć do cylindra i ulega spaleniu stąd ten ubytek. Znowu kompresja jest wysoka co trochę eliminuje tą uszczelkę ;/
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-07-2016, 18:00   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Czyli w takim wypadku to mogą być pierścienie tłoków, mogą przepuszczać do cylindrów.
_________________
Moje SC ^^
 
 
tomek_1998 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 20
Skąd: Łowiczek
Wysłany: 16-07-2016, 19:44   
   Bolid: Sc 900 SX


A moze byc przypadek ze uszczelka jest walnieta nakanale olejowym i olej przedostaje sie na tlok.
 
 
tomek_1998 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 20
Skąd: Łowiczek
Wysłany: 17-07-2016, 11:11   
   Bolid: Sc 900 SX


A moze problem lezy w niedroznych kanalach olejowych - moze trzeba przeplykac system olejowy. Moze wina lezy hydraulice zaworow i dlatego bierze olej i dymi. A czy przy wytartych pierscieniach komreska bedzie dobra a olej bedzie bral. Poprostu kombinuje prosze o wyrazenie swojego zdania.
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 17-07-2016, 11:45   
   Bolid: seicento 899


Przy wytartych pierścieniach kompresja jest niska bo ciśnienie ucieka a popychacze do brania oleju nie mają nic wspólnego.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2016, 13:29   

Jeżeli stan silnika jest fatalny to nic nie wykombinujesz ale jak był zalewany wcześniej jakimś syfem do tego wymienianym co 3 lata :wink: to przyczyną mogą być zapieczone pierścienie a wtedy przepłukanie układu może pomóc :wink: w sumie w tej chwili nie masz nic do stracenia więc możesz postąpić w następujący sposób:
do obecnie zalanego oleju wlej ta płukankę - http://lejolej.pl/pl/p/Li...FLUSH-500ml/116 i pozostaw pracujący silnik do 20 minut - możesz minimalnie dodawać gazu dla zwiększenia przepływu,następnie zlej wszystko,wymień filtr oleju i zalej tym - http://lejolej.pl/pl/p/Sp...CF-10w50-5l/173 - jak pobór oleju się obniży to kolejną wymianę po drugim przepłukaniu zrobisz na 10w40 lub 5w40 - czas pokaże :wink:
można jeszcze w tą stronę:
płukanka - https://www.najlepszeolej...lush-350-ML/135
olej - https://www.najlepszeolej...W40-4L-2016r/49
taniej i też dobrze :wink:
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-07-2016, 15:01   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Z tą płukanką to można nawet trochę pojeździć, żeby dokładnie wypłukać układ, ja przed wymianą oleju użyłem Xado Vitaflush, i jeździłem z tym przez trzy dni, potem zalałem MaxLife 5W40 i mam wrażenie, że silnik zaczął ciszej pracować ;) wcześniej w silniku był jakiś no name 10W40 ;)
_________________
Moje SC ^^
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2016, 15:44   

Tailor93 napisał/a:
Z tą płukanką to można nawet trochę pojeździć, żeby dokładnie wypłukać układ
- z płukanką Liqui Moly i Valvoline absolutnie nie wolno jeździć :!: :wink: ale z XADO jak najbardziej do 300km a dodatkowo można nią wypłukać skrzynię biegów - http://www.petrostar.pl/c...lush,p306850138 :ok:

 
 
tomek_1998 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 20
Skąd: Łowiczek
Wysłany: 17-07-2016, 19:35   
   Bolid: Sc 900 SX


Czyli przeplukac i zalac lepszym - minerala na polsyntetyk. A jak mam dojechany silnik i przepluke to sie sie niezatrze. Pytam bo swego czasu znajomi zalali paska ktory jezdzil na polsyntetyku czystym syntetykiem i przyrzytarli silnik. A moze jakiegos uszlachetniacza do oleju tzw chemiczna naprawa specifikiem renowowanejj firmy
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2016, 19:58   

Niestety ale nie istnieją cudowne specyfiki które by zastąpiły remont zużytego silnika :wink: te oleje które poleciłem są właśnie mineralne więc bez obaw :wink: jakby jeździł ten "pasek" na półsyntetyku z odpowiednimi interwałami wymiany to w życiu by się nie zatarł po wlaniu pełnego syntetyka :wink: jeździł pewnie na jakiejś gnojówce wymienianej ch.. go wie co ile kkm a później kanały olejowe mają tyle szlamu i laków że coś większego się oderwało i zatkało kanał :wink:
Olej mineralny 15w40 to najgorszy możliwy wybór do 899 szczególnie przy hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych - idealny to 0w40 ale nie do spie...lonego silnika przez takich co lali 15w40 :wink:
 
 
DEDRA25 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 20
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 17-07-2016, 21:19   
   Bolid: ALFA ROMEO 156


......rotax a jak się stosuje tą płukankę w skrzyni biegów?...........silnik ma pracować,........jeźdźić.......czy jeszcze jakieś inne procedury?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2016, 22:19   

DEDRA25 napisał/a:
......rotax a jak się stosuje tą płukankę w skrzyni biegów?...........silnik ma pracować,........jeźdźić.......czy jeszcze jakieś inne procedury?


Wlewasz 100ml na 1l oleju i można spokojnie przejechać do 300 km :wink:
Płukanka zawiera pakiet ZDDP i praktycznie spełnia role oleju silnikowego czy przekładniowego jeżeli chodzi o zabezpieczenie podzespołów natomiast właściwości myjące i dyspergujące ma na niezłym poziomie :wink: ostatnio płukałem nią swój samochód i wlałem 2 puszki do silnika i jedną do skrzyni - po włożeniu kamery inspekcyjnej jest ogromna różnica przed i po więc polecam :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum