Ubywa oleju raz kopci raz nie sc 900 lpg |
Autor |
Wiadomość |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 16-07-2016, 13:43 Ubywa oleju raz kopci raz nie sc 900 lpg
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
Witam. Mam problem w seiku 900. Padl mi silnik i wymienilem na inny uzywany. Przez miesiac bylo oki az do wymiany oleju. Po wymiane oleju (lotos) zaczal kopcic i olej zaczal ubywac. Wymienilem uszczelniacze dymienie i ubytki oleju troche sie zmniejszylu ale nie do przyjecia. Po ok 1000 km jazdy na lotosie postanowilem wymienic na mobila. Obydwa oleje mineralne. Po wymianie oleju bylo dosc znosnie - dymil mniej i niezawsze i ubytek oleju byl mniejszy. Po rzejechaniu ok 700 km dymienie jest wieksze i prawie nonstop ubytek oleju tez sie zwiekszyl. Sprawdzalem cisnienie - od 12 do 14. Autko dobrze przyspiesza, spalanie jest w normie, odpala normalnie, filtr powietrza jast czysty. Po odkreceniu korka i wyjeciu bagnetu nic nie kopci (na starym silniku to kopcil jak parowoz na niebiesko. Nieraz slychac cykanie jakby zaworow. Pomozcie co moze byc przyczyna. |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-07-2016, 14:11
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Zobacz czy masz plamy oleju w zbiorniczku płynu chłodzącego, jeżeli są to niestety uszczelka pod głowicą do wymiany. Cykające zawory w 900 to standard, jak autko trochę postoi i cały olej spłynie do miski, to po odpaleniu będą cykać dopóki nie dostaną oleju. Chyba że cykają nawet jak silnik już trochę popracuje, wtedy winne mogą być zapchane popychacze hydrauliczne. Ja wymieniałem silnik właśnie z powodu uszkodzonych popychaczy i dogorywającej uszczelki pod głowicą. |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 16-07-2016, 15:09
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
Plyn w zbiorniczku czysty i nieubywa. Raczej uszczelka jest dobra |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 16-07-2016, 16:18
Bolid: seicento 899 |
|
|
Przy walniętej uszczelce olej nie zawsze dostaje się do kanałów chłodniczych i dalej do zbiorniczka,może cieknąć do cylindra i ulega spaleniu stąd ten ubytek. Znowu kompresja jest wysoka co trochę eliminuje tą uszczelkę |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-07-2016, 18:00
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Czyli w takim wypadku to mogą być pierścienie tłoków, mogą przepuszczać do cylindrów. |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 16-07-2016, 19:44
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
A moze byc przypadek ze uszczelka jest walnieta nakanale olejowym i olej przedostaje sie na tlok. |
|
|
|
 |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 17-07-2016, 11:11
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
A moze problem lezy w niedroznych kanalach olejowych - moze trzeba przeplykac system olejowy. Moze wina lezy hydraulice zaworow i dlatego bierze olej i dymi. A czy przy wytartych pierscieniach komreska bedzie dobra a olej bedzie bral. Poprostu kombinuje prosze o wyrazenie swojego zdania. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 17-07-2016, 11:45
Bolid: seicento 899 |
|
|
Przy wytartych pierścieniach kompresja jest niska bo ciśnienie ucieka a popychacze do brania oleju nie mają nic wspólnego. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2016, 13:29
|
|
|
Jeżeli stan silnika jest fatalny to nic nie wykombinujesz ale jak był zalewany wcześniej jakimś syfem do tego wymienianym co 3 lata to przyczyną mogą być zapieczone pierścienie a wtedy przepłukanie układu może pomóc w sumie w tej chwili nie masz nic do stracenia więc możesz postąpić w następujący sposób:
do obecnie zalanego oleju wlej ta płukankę - http://lejolej.pl/pl/p/Li...FLUSH-500ml/116 i pozostaw pracujący silnik do 20 minut - możesz minimalnie dodawać gazu dla zwiększenia przepływu,następnie zlej wszystko,wymień filtr oleju i zalej tym - http://lejolej.pl/pl/p/Sp...CF-10w50-5l/173 - jak pobór oleju się obniży to kolejną wymianę po drugim przepłukaniu zrobisz na 10w40 lub 5w40 - czas pokaże
można jeszcze w tą stronę:
płukanka - https://www.najlepszeolej...lush-350-ML/135
olej - https://www.najlepszeolej...W40-4L-2016r/49
taniej i też dobrze |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-07-2016, 15:01
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Z tą płukanką to można nawet trochę pojeździć, żeby dokładnie wypłukać układ, ja przed wymianą oleju użyłem Xado Vitaflush, i jeździłem z tym przez trzy dni, potem zalałem MaxLife 5W40 i mam wrażenie, że silnik zaczął ciszej pracować wcześniej w silniku był jakiś no name 10W40 |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2016, 15:44
|
|
|
Tailor93 napisał/a: | Z tą płukanką to można nawet trochę pojeździć, żeby dokładnie wypłukać układ | - z płukanką Liqui Moly i Valvoline absolutnie nie wolno jeździć ale z XADO jak najbardziej do 300km a dodatkowo można nią wypłukać skrzynię biegów - http://www.petrostar.pl/c...lush,p306850138
 |
|
|
|
 |
tomek_1998
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 20 Skąd: Łowiczek
|
Wysłany: 17-07-2016, 19:35
Bolid: Sc 900 SX |
|
|
Czyli przeplukac i zalac lepszym - minerala na polsyntetyk. A jak mam dojechany silnik i przepluke to sie sie niezatrze. Pytam bo swego czasu znajomi zalali paska ktory jezdzil na polsyntetyku czystym syntetykiem i przyrzytarli silnik. A moze jakiegos uszlachetniacza do oleju tzw chemiczna naprawa specifikiem renowowanejj firmy |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2016, 19:58
|
|
|
Niestety ale nie istnieją cudowne specyfiki które by zastąpiły remont zużytego silnika te oleje które poleciłem są właśnie mineralne więc bez obaw jakby jeździł ten "pasek" na półsyntetyku z odpowiednimi interwałami wymiany to w życiu by się nie zatarł po wlaniu pełnego syntetyka jeździł pewnie na jakiejś gnojówce wymienianej ch.. go wie co ile kkm a później kanały olejowe mają tyle szlamu i laków że coś większego się oderwało i zatkało kanał
Olej mineralny 15w40 to najgorszy możliwy wybór do 899 szczególnie przy hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych - idealny to 0w40 ale nie do spie...lonego silnika przez takich co lali 15w40 |
|
|
|
 |
DEDRA25
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Sie 2013 Posty: 20 Skąd: RZESZÓW
|
Wysłany: 17-07-2016, 21:19
Bolid: ALFA ROMEO 156 |
|
|
......rotax a jak się stosuje tą płukankę w skrzyni biegów?...........silnik ma pracować,........jeźdźić.......czy jeszcze jakieś inne procedury? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2016, 22:19
|
|
|
DEDRA25 napisał/a: | ......rotax a jak się stosuje tą płukankę w skrzyni biegów?...........silnik ma pracować,........jeźdźić.......czy jeszcze jakieś inne procedury? |
Wlewasz 100ml na 1l oleju i można spokojnie przejechać do 300 km
Płukanka zawiera pakiet ZDDP i praktycznie spełnia role oleju silnikowego czy przekładniowego jeżeli chodzi o zabezpieczenie podzespołów natomiast właściwości myjące i dyspergujące ma na niezłym poziomie ostatnio płukałem nią swój samochód i wlałem 2 puszki do silnika i jedną do skrzyni - po włożeniu kamery inspekcyjnej jest ogromna różnica przed i po więc polecam |
|
|
|
 |
|