FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Konstrukcja seicento a szyberdach
Autor Wiadomość
Gość93 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 491
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-07-2013, 23:34   Konstrukcja seicento a szyberdach
   Bolid: 900 :(


Witam was w ten cichy wieczór. Czy jest mi ktoŚ w stanie odpowiedzieć czy konstrukcja zwykłego fiata z tym z szyberdachem się jakoś różniły. Np ten z szyberem był wzmacniany na slupkach?
_________________
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 24-07-2013, 16:23   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Gość93, ten z seryjnym szyberdachem - uchylnym (posiadam takiego), ma wyprofilowaną blachę na dachu, naokoło szyberdachu, co usztywnia dach. Są tam też kanaliki odprowadzające wodę z tego wyprofilowania. Wszystko inne jest takie same.
Jak chcesz ,to mogę zarzucić fotkę jak to wygląda z zewnątrz ;)

Inna sprawa jest natomiast z dodatkowymi ("uniwersalnymi") szyberdachami (rozsuwanymi), gdzie jest po prostu tylko dziura w dachu i w niej zamontowany jest szyberdach wraz z całym obramowaniem.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Gość93 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 491
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-07-2013, 16:51   
   Bolid: 900 :(


saper94 napisał/a:
Gość93, ten z seryjnym szyberdachem - uchylnym (posiadam takiego), ma wyprofilowaną blachę na dachu, naokoło szyberdachu, co usztywnia dach. Są tam też kanaliki odprowadzające wodę z tego wyprofilowania. Wszystko inne jest takie same.
Jak chcesz ,to mogę zarzucić fotkę jak to wygląda z zewnątrz ;)

Inna sprawa jest natomiast z dodatkowymi ("uniwersalnymi") szyberdachami (rozsuwanymi), gdzie jest po prostu tylko dziura w dachu i w niej zamontowany jest szyberdach wraz z całym obramowaniem.



Ja u siebie orginalnie mam szyberdach. Pytam bo chce go zmienić na faltdach i ciekawy jestem czy jak wytne cały dach to czy samochód mi się nie złoży
_________________
 
 
dijack 
Nałogowiec
Noł lajf


Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 817
Skąd: Wieluń
Wysłany: 24-07-2013, 17:00   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Folgi wycinał dziurę pod faltdach a chyba nawet zwykłego szybera nie miał ;)
_________________
Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U
 
 
 
Gość93 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 491
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-07-2013, 17:04   
   Bolid: 900 :(


saper94 napisał/a:
Gość93, ten z seryjnym szyberdachem - uchylnym (posiadam takiego), ma wyprofilowaną blachę na dachu, naokoło szyberdachu, co usztywnia dach. Są tam też kanaliki odprowadzające wodę z tego wyprofilowania. Wszystko inne jest takie same.
Jak chcesz ,to mogę zarzucić fotkę jak to wygląda z zewnątrz ;)

Inna sprawa jest natomiast z dodatkowymi ("uniwersalnymi") szyberdachami (rozsuwanymi), gdzie jest po prostu tylko dziura w dachu i w niej zamontowany jest szyberdach wraz z całym obramowaniem.



Ja u siebie orginalnie mam szyberdach. Pytam bo chce go zmienić na faltdach i ciekawy jestem czy jak wytne cały dach to czy samochód mi się nie złoży
_________________
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 24-07-2013, 17:04   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Gość93, to trzeba było tak od razu :))

Konstrukcja, poza tym co napisałem w poprzednim poście, nie różni się od zwykłego seja.

Z Faltdachem może być o tyle ciekawiej, że karoseria będzie bardziej podatna na odkształcenia (nie wiem, ale nie ma tam chyba żadnych wytłoczeń naokoło, które by wzmacniały konstrukcję)...

Osobiście przy zakładaniu faltdachu, bym wzmocnił konstrukcję po wycięciu dziury.

U mnie po 11 latach dach w okolicy szyberdachu jest prawdopodobnie już lekko odkształcony...
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
madrax 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 02-08-2013, 22:33   
   Bolid: ccs


Gość93 napisał/a:
saper94 napisał/a:
Gość93, ten z seryjnym szyberdachem - uchylnym (posiadam takiego), ma wyprofilowaną blachę na dachu, naokoło szyberdachu, co usztywnia dach. Są tam też kanaliki odprowadzające wodę z tego wyprofilowania. Wszystko inne jest takie same.
Jak chcesz ,to mogę zarzucić fotkę jak to wygląda z zewnątrz ;)

Inna sprawa jest natomiast z dodatkowymi ("uniwersalnymi") szyberdachami (rozsuwanymi), gdzie jest po prostu tylko dziura w dachu i w niej zamontowany jest szyberdach wraz z całym obramowaniem.



Ja u siebie orginalnie mam szyberdach. Pytam bo chce go zmienić na faltdach i ciekawy jestem czy jak wytne cały dach to czy samochód mi się nie złoży


wycinalem sam faltdach i sie nie zlozyl na betonowym zawiasie TNIJ SMIALO :mg:
 
 
madrax 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 02-08-2013, 22:35   
   Bolid: ccs


saper94 napisał/a:
Gość93, to trzeba było tak od razu :))

Konstrukcja, poza tym co napisałem w poprzednim poście, nie różni się od zwykłego seja.

Z Faltdachem może być o tyle ciekawiej, że karoseria będzie bardziej podatna na odkształcenia (nie wiem, ale nie ma tam chyba żadnych wytłoczeń naokoło, które by wzmacniały konstrukcję)...

Osobiście przy zakładaniu faltdachu, bym wzmocnił konstrukcję po wycięciu dziury.

U mnie po 11 latach dach w okolicy szyberdachu jest prawdopodobnie już lekko odkształcony...


myslisz ze auta z orginalnym szmaciakiem sa wzmacniane? to bujda mialem orginalnego anglika ktory byl dawca i to jak mowia ze auta z faltdachem sa wzmacniane to mit, nie maja nawet sladow po porzecznej belce na dachu nie sa wyprofilowane tylko ciete na zywca
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 10-08-2013, 21:45   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Ale ja kolego o szyberdachu ori pisałem ;) Auto się nie złoży, to nie 126p które składały się po przekorodowaniu progów... Jedynie dach z biegiem czasu się trochę odkształci -> u siebie coś takiego zauważyłem ;)
W CC mam też szyberdach, tyle że tam nie ma wyprofilowań żadnych i jest okej.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum