FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło kaput?
Autor Wiadomość
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 12 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 402
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2020, 16:57   Sprzęgło kaput?
   Bolid: SC 1.1 MPI 2004 & SC 900 2002


Odkąd kupiłem Seja miał bardzo twardo chodzący pedał sprzęgła. Wymieniłem linkę, nic nie dało. To jednak pikuś, bo najgorszym objawem jest potworne szarpanie przy ruszaniu gdy auto się porządnie rozgrzeje (na zimnym o dziwo jest ok). Na początku było to mniej dokuczliwe, obecnie silnik prawie chce z budy wyskoczyć. Nie wiem jak długo to sprzęgło jest w aucie, być może od nowości, bo przebieg dopiero 105 tysięcy. Czy wymiana jest już nieunikniona?

Jakie nowe sprzęgło polecacie? Luk, Sachs, Valeo? Co warto przy okazji zrobić, by nie musieć za chwilę znów zwalać skrzyni? Planuję zamówić następujące rzeczy:
- tarcza
- docisk
- łożysko
- simmering wału korbowego od strony skrzyni
- simmering wałka wejściowego skrzyni(?)
- łapa sterująca sprzęgłem(?)
- koło zamachowe(?)

Czy trzy ostatnie jest sens kupować? Ogólnie chciałbym pozbyć się już problemu do końca życia autka, a nie że mi za 10 tysięcy km znów zacznie coś szarpać albo ciężko chodzić. Proszę o porady, bo zaczyna się już nie dać jeździć.
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 143
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-01-2020, 19:38   
   Bolid: Seicento 900


Jak wymieniałem sprzęgło przy 150 tyś km to tarcza była jak nowa i napewno by dojechało do min 300 tyś i to samo miasto!!! Niestety pękła sprężyna w tarczy. Lepiej szybko wymień bo problem będzie jak zniszczysz koło zamachowe. W org jest valeo i jest też w dobrej cenie, zimmering na wale korbowym też wymieniłem
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1214
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-01-2020, 00:46   
   Bolid: Seicento sporting,Golf Variant R 4motion+ emu


Wymień sprzęgło na orginał(pełno tego na allegro) w normalnych cenach,albo valeo, na podwójnych a sprężynach. Simmering wału to w ciemno,oryginał,albo corteco(robi dla fiata).Dodatkowo widełki na nowe i porządnie nasmarować smarem do łożysk wysokoobrotowych z temp. powyżej 230sto-kiedys bmw wystawiało smar do wielowypustó w cenie 24 zł,teraz jest 80zł.....
Simmering skrzyni jak nie cieknie,nie ma potrzeby a jest sporo roboty,zamach jak nie siny i bez wżerów tez zostaw.Co jest zalecane a nigdu nie praktykowane-motując nowe sprzęgło,montujesz na nowych śrubach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum