FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukające zawieszenie przód
Autor Wiadomość
SkrzysiekS212 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 27-11-2015, 14:38   Stukające zawieszenie przód
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Witam.

Podczas jazdy po nierównościach, spowalniaczach, przy wjazdach na krawężnik i zjazdach słychać dziwne stukanie. Ostatnio miałem sytuację, że przejechałem przez torowisko przy około 20km/h i wtedy wyraźnie stuknęło jakby z lewej strony samochodu. To samo jest kiedy wyjeżdżam z garażu i kręcę kierownicą czy to w prawo do końca czy w lewo słychać stukanie i czasem takie jakby piszczenie jakby coś tarło. Podejrzewałem wahacze, lecz przed zakupem pojechałem na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia luzów w zawieszeniu z przodu. Wszystko wyszło pozytywnie i pan diagnosta powiedział, że nie ma się do czego przyczepić. Nie ma luzów na wahaczach, a amortyzatory przednie są sprawne. Moje podejrzenia teraz najbardziej wzbudzają poduszki amortyzatorów, powiedzcie mi czy to może być to czy coś jeszcze wypadałoby sprawdzić. Pozdrawiam.
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 27-11-2015, 14:54   Re: Stukające zawieszenie przód
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


SkrzysiekS212 napisał/a:
To samo jest kiedy wyjeżdżam z garażu i kręcę kierownicą czy to w prawo do końca czy w lewo słychać stukanie i czasem takie jakby piszczenie jakby coś tarło.

A może to przeguby mówia pa, pa, jeżeli w zawieszeniu wszystko OK? Bo jak to stukanie słychać przy skręcaniu to może wskazywać na przegub...
Sprawdź jak wyglądają gumy (manszety) przegubów zewnętrznych, czy nie popękane, uszkodzone, czasami tak pęknie że przy "prostych" kołach nie widać że uszkodzone a smar już zdążył "iść na spacer"...
 
 
SkrzysiekS212 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 27-11-2015, 15:17   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Dzięki za szybką odpowiedź i dzisiaj to sprawdzę czy faktycznie te gumy są popękane. Może być faktycznie tak jak mówisz, że to wina przegubów bo stuka to czasem nawet jak jadę na wprost i przejeżdżam przez małą nierówność. Wiadomo, że jak się jedzie na ładnej prostej drodze to nic nie słychać, ale jak już wjadę w jakiś dołek to stuka. Co do skręcania to tak jak mówiłem, kręcąc w miejscu potrafi stuknąć i kiedy z pozycji skrętnej dokręcam kierownicę na wprost to jest to samo.
 
 
MichałSC 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 31
Skąd: ?ląskie
Wysłany: 27-11-2015, 18:10   
   Bolid: Seicento MPI


Jeżeli na postoju stuka podczas skręcania kołami to ja bym sprawdził przede wszystkim te górne mocowania amortyzatorów.
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 27-11-2015, 18:37   
   Bolid: Seicento


a może maglownica się kończy???
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 27-11-2015, 19:31   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Na 90% końcówka drążka.
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2015, 22:08   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Tez ma podobnie i od pol roku tak jezdze w grudniu mam przeglad moze cos sie uda zlokalizowac gdyby to byla kocowka drozka to chyba powienien wychaczyc jemu na przegladzie. Ja u siebie podejrzewam gorne mocowanie amortyzatora mcperson.
_________________
Fiat 600 2009
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 28-11-2015, 08:39   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


W zasadzie to jakbyś podniósł koło i łomem pozapierał się o elementy to jest szansa że wynajdziesz luz. Potrzebne są dwie osoby, jedna operuje łomem, druga paluszkiem i okiem szuka luzu. U mnie tak znalazłem przegub kulowy ( bez łomu nie do wychwycenia, wszystko sztywne, naprężone zawieszenie kasuje luz nawet jak szarpałem rękami ).
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-11-2015, 12:29   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Na 90 % według mnie to końcówki wahaczy. Dwa lata temu też mi stukało i na przeglądzie wyszło że końcówka wahacza jest ok. Dopiero gdy robiłem coś na podnośniku z podniesioną prawą stroną zabujałem autem i coś zastukało. Okazało się, że końcówka wahacza ma luz. Na postoju gdy auto stało na wyprostowanych kołach nie ma luzu, a dopiero pojawił się gdy auto było przechylone na podnośniku. Teraz mam to samo z prawym kołem. Dopiero po skręceniu kierownicy wyczuwalny jest luz.

Posprawdzaj luzy przy skręconej kierownicy i przy uniesionym samochodzie. Sprawdzaj koło stojące na ziemi. Najlepiej to robić we dwie osoby. Jedna buja autem druga maca końcówkę wahacza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum